رواية عشقت برائتها الفصل الثامن 8 بقلم زولة وحيدة

رواية عشقت برائتها الفصل الثامن 8 بقلم زولة وحيدة 

 

روح :لا ياخويا انت اللي ما صدقت انك اتجوزتني وبقيت تعمل اللي انت عايزه

محمد :اه وهعمل دلوقتي اللي انا عايزه وزقها ع السرير

وكان هيقرب منها بس الباب خبط وكانت كيان

محمد :حسابك معايا وراح ع الباب  وفتحه وطلع

كيان دخلت وروح كانت قاعدة ع السرير وبتعيط

كيان :مالك ياروحي

روح حضنتها

روح بدموع :مفيش حد بيفهمني يا كيان كلهم عايزين يتخلصو مني حتى ماما هي ماحاولتش تمنعهم اصلا

كيان :صدقيني كلهم عايزين مصلحتك

روح :لا مش عايزينها هم بيكرهوني

جاسر دخل

جاسر :مش بنكرهك ياروح احنا بس عايزين انك تعيشي حياة حلوة مع حد كويس

روح :بس انا مش بحبه

جاسر :اكيد هتحبيه انتي حاولي تديه فرصه صدقيني هو بيعشقك

فجأة آسر نده ع كيان

آسر بغضب :فينك كل دة انا بنده عليكي

كيان :مسمعتش والله ياحبيبي

آسر :خلاص ولا يهمك اطلعي وانتي... وجه حديثه لروح.... روحي ودعي جوزك علشان هيروح

روح بصتله بحزن وطلعت وجاسر طلع وراها

كيان مسكت ايد اسر

كيان :مش حرام عليك اللي بتعمله في البت يا آسر

آسر :انا عارف مصلحتها فين محدش يفتح معايا الموضوع دة تاني ياكيان

كيان بضيق :حاضر  مش هفتحه

وطلعت

آسر اتنهد وطلع

عند روح ومحمد

محمد :ياروحي فين آسر

روح بغيظ :جوة

محمد :طيب انا هروح هنلتقي يوم الفرح ان شاء الله

روح بصوت منخفض :يارب تنكسر رجلك

محمد :قولتي حاجة؟

روح بسرعة :ها لا

محمد كان هيقرب منها بس آسر جيه

روح ل آسر :انا تعبانة هروح اوضتي

آسر بجمود بدون م يبصلها:روحي

روح مشيت وكانت حزينة لأنه آسر محصلش زعل منها قبل كدا

آسر لمحمد :احسنلك يا محمد متخوفش روح ولا تدايقها والا انت عارف انا ممكن اعمل ايه

محمد :هو انا عملت ايه

آسر بجمود :انا نصحتك بس مش اكتر

محمد :ياحبيبي اختك اشيلها فوق راسي

آسر :شكرا يا محمد






محمد :العفو يا حبيبي انا بقى اتأخرت عن شغلي هروح

آسر :اوكي

محمد راح وأسر طلع الاوضة كيان كانت بتطبق الهدوم

آسر راح قعد جنبها وحضنها من ورا وباس رقبتها

آسر :هنروح ع فين في شهر العسل

كيان بضيق :مش عارفة

آسر :ايه رايك في ماليزيا

كيان بضيق :آسر ممكن تبعد انا مش عارفة اشتغل

آسر طلعلها كرتونة بتاعت كت كات

آسر :بصي الشيكولاتة اللي بتحبيها

كيان :مش مهم

آسر :بجد

كيان قامت من جنبه وراحت دخلت الهدوم ع الدولاب

آسر :كيان مالك في ايه

كيان :مفيش

 وكانت هتطلع بس آسر راح حاصرها مع الحيط

آسر :في ايه ياقلبي

كيان وهي بتبص في كل مكان عدا عيونه :مفيش يا آسر

آسر :انا عارف انتي مدايقة علشان اسلوبي معاكي من شوية

كيان :مش عارفة

آسر حط ايده ع خصرها وقرب باسها رغم انها كانت بتضربه ع صدره بغضب بس مفيش فايدة

آسر بعد عنها بعد مدة

آسر :اسف والله مش قصدي بس انا كنت مدايق من روح

كيان :بس روح مغلطتش يا آسر هي بس حبت مانت كمان حبيت ليه بتعاقبها بالطريقة دي

آسر :امممم يمكن معك حق بس هي كان المفروض تقولي وانتي كمان غلطانه

كيان :بس انت سامحتني ليه مش بتسامحها هي كمان

آسر كان مركز ع شفايفها وبس

كيان فهمته قامت زقته بغضب وكانت هتطلع بس مسكها من ايدها

آسر :طب هسامحها

كيان بفرحة :بجد

آسر بضحك :اه

كيان :انا هروح اقولها

آسر :طب هاتي حتة بوسة

كيان راحت باسته ع خده وجريت

آسر بغيظ :انا هوريكي

عند جاسر كان قاعد في الجنينة وطلعتله أمه

زينب :انت بتعمل هنا ايه هيجيك دور برد

جاسر :انا اتحملت كتير مجتش ع المرض

زينب راحت قعدت جنبه ومسكت ايده

زينب :عارفة انك اتحملت كتير وانت لازم تفضل قوي كدا

آسر بدموع :ياما ارجوكي سامحيني صدقيني انا مكنتش عايز ابعد عنك بس كل القصة اني كنت مدايق من كل شي وكنت مخنوق اوي

زينب :فاهماك ياقلبي وحضنته وانت مغلطتش علشان اسامحك

جاسر باس راسها بحب

كيان وروح كانو بيتمشو في الجنينة وفجأة لمحو جاسر وزينب وراحو قعدوا معاهم

جاسر :ازيكم ياشباب






كيان :الحمد لله

روح :مش كويسة انا

جاسر :ليه ياقلبي

روح :انا مش عايزة الواد محمد دة

آسر وهو طالع :مش قولنا مش عايزين كلام في الموضوع دة تاني

كيان بسرعة:اه يا قلبي احنا مش بنتكلم فيه

جاسر :انت لابس شيك كدا ليه اوعى تكون بتقابل واحدة من ورا المزة بتاعتك دي

آسر راح مسك كيان وقومها من جنبهم

آسر :ملكش دخل بحبيبتي

كيان كان وشها عبارة عن طماطم حرفيا

فجأة دخلت بنت محترمة في غاية الجمال ووقفت قصاد آسر وكيان

آسر بابتسامة:ازيك يا نغم

نغم برقة:الحمد لله

آسر :جبتي الملف

نغم :اه اتفضل آسر بيه

آسر اخد الملف منها وبص عليه

آسر :تمام شكرا انا هقراه وهوقع عليه

نغم :اوكي وطلعت

جاسر وهو بيبص ع أثرها :ايه المزة دي كمان ياولا

آسر :بطل دي واحدة شغالة عندي

كيان كانت هتموت من الغيرة

جاسر :بس مزة والله

آسر بضحك :تحب اشوفهالك

جاسر :لالا يابني انا كدا كويس سنجل ومبسوط بحالي

آسر :براحتك واخد كيان وطلعو

كيان قفلت الباب بغضب

كيان بغيرة وغضب :اتاريك متشيك كدا علشان عايز تقابلها

آسر :اهدي ياختي مفيش حاجة من اللي بتفكري فيه دة

كيان :اثبتلي

آسر قرب منها وباسها برقة

آسر :اديني اثبتلك

كيان وهي بتزقه :دة مش إثبات انت ليه ابتسمتلها ها ليه

آسر باستغراب :عادي ياكيان متكبريش الموضوع

كيان طلعت من الاوضة بغضب

آسر اتنهد وعمل اجتماع اونلاين وراح نام

كيان دخلت لاقته نايم راحت نامت في السرير بعيد عنه

آسر شدها عليه






آسر :قولتلك لو متخاصمين أو لا مكانك هنا

كيان :هي عاجباك؟

اسر بخبث :مش عارف

كيان بغيرة :طب هي احلى مني

آسر بخبث :برضه مش عارف

كيان ضربته ع صدر بغضب :ابعددد عني

آسر بكدب:اااااااه دة في مكان الجرح

كيان بخوف :والله اسفة مش قصدي

آسر بكذب :بتوجع ياكيان

كيان كانت هتقوم علشان تشوف الجرح بس آسر وقفها. آسر هو بيضمها :خليكي هنا وكدا هيخف

كيان بغضب :انت بتكدب عليا

آسر :هشششش نامي

كيان حاولت تنام بس مقدرتش كانت بتتقلب طول الليل

كيان وهي بتحط ايدها ع صدر آسر العاري وبتمشيها برقة:اسر

آسر بنوم :بتعملي ايه يامجنونة

كيان :هي بجد احلى مني؟

آسر بنوم:كيان نامي وبطلي اللي بتعملي فيه دة علشان انا هعمل حاجة وحشة بعد شوية

كيان بعدت ايدها بخوف ونامت. آسر بصلها وابتسم ع غيرتها

في صباح يوم جديد آسر كان واقف في البلكونة وبيكلم حد وبيضحك

كيان فاقت وراحت عنده سمعت صوت بنت من الفون بتاعه وهي بتضحك برقة

كيان :.......

#عشقت_براءتها

#بارت8

                      الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×