رواية عشقت برائتها الفصل الرابع عشر 14 بقلم زولة وحيدة
زينب انا اتكلمت مع مامت نغم وهي وجوزها موافقين
جاسر ونغم بصدمة :اييييه
زينب :زي ما سمعتو
جاسر :بس انا ونغم مجرد أصدقاء ياجماعة ومفيش بينا حاجة
نغم اول ماسمعت كلام جاسر حست بكرة فهي تحبه بل تعشقه ولكن هو ربما لايشعر بها
نغم :احم عن اذنكو
جاسر :ع فين يانغم
نغم :هروح البيت انا اتأخرت
جاسر :طب هوصلك
نغم :لالا متتعبش حالك انا هروح لوحدي
جاسر :بس
آسر :اوكي يانغم روحي مع السواق انا هقوله يوصلك
نغم كادت أن تتحدث ولكن منعها اسر
آسر :قولتلك السواق هيروحك يانغم اسمعي الكلام
نغم :حاضر وطلعت
آسر بغضب :تعالا ياشاطر
واخد جاسر وراح ع الاوضة
آسر بغضب :انت عارف عملت ايه بكلامك دة
جاسر :عملت ايه
آسر :انت كدا كسرت قلب بنت بريئة
جاسر باستغراب :انت بتقول ايه
آسر :زي ماسمعت البت كان ظاهر عليها انها اتكسرت من كلامك
جاسر :بس انا ماقولتلها اني بحبها ولا لمحتلها بكدا
آسر :خلاص يا جاسر البت حبتك تعمل ايه هي ملهاش ذنب
جاسر :وانا كمان مليش ذنب اتجوز بنت مش بحبها وبعتبرها زي اختي
آسر :اوكي ياجاسر بس اتذكر كلامك دة بعدين
وطلع من الاوضة
محمد :احم شباب احنا هنروح
روح :بس يامحمد...
محمد بمقاطعة :روح يلا احنا اتأخرنا
كيان :محمد بليز خليها تبات عندنا الليلة في حاجات كتير عايزين نحكي فيها
محمد :بس....
آسر :اه يامحمد خليكم الليلة معنا
محمد باستسلام :اوكي
روح بفرح :تعالي ياكيان
روح وكيان طلعو ع أوضة آسر وكيان
روح بدأت تحكيلها عن محمد وعن الحاجات الحلوة اللي اكتشفتها فيه
كيان بابتسامة :شوفتي قد ايه انتي مبسوطة يمكن لو كنتي مع إياد مكنتيش هتكوني مبسوطة كدا
روح :اه يمكن
كيان طلعتلها شيكولاتات من الشنطة
كيان :بصي جبتلك ايه
روح بفرحة :الله حلو النوع اللي بحبه انتي ازاي عرفتي
كيان :آسر قالي
روح :بجد آسر دة قمر
كيان بغيرة:بطلي يابت دة جوزي انا
روح :غيورة
كيان :اه غيورة اوي كمان
روح :اديكي اعترفتي
كيان ابتسمت بكسوف
عند آسر
آسر :احم محمد هو انت اخبارك ايه وكيفها روح معاك
محمد :الحمد لله
آسر : طب بقولك انا عايز اعمل صفقة مع شركتك
محمد :طبعا دة يشرفني يارفيقي
آسر بابتسامة :اوكي
عند جاسر
جاسر في نفسه :معقول هي تكون بتحبني بس انا حتى إذا اللي بحس بيه دة حب انا مش هتعرف بكدا انا مش عايز اكدب ع نفسي وعليها واقول اني بحبها واعلقها بيا وفي النهاية يطلع وهم وهي تتوجع بسببي اسف يا نغم
عند كيان وروح
آسر دخل وراح قعد ع السرير جنبهم وشد كيان عليه
آسر :ايه رايك بالهدايا ياروح
روح :حلوة اوي
كيان بصوت منخفض :آسر كدا عيب اختك هنا
آسر بهمس :مليش دخل
روح :طب انا هروح
كيان :لا متروحيش مخلصناش كلام
آسر :ممكن تكملو رغي بكرا
كيان بغيظ :انت اسكت
روح :اه نكمل بكرا ياحبيبتي وبعدين آسر باين عليه ع آخره ومنتظرني اطلع
آسر :صح والله يا روحي
روح طلعت وهي بتضحك
وكيان بصت ع آسر بغضب
كيان :انت كدا كأنك قولتلها اطلعي
آسر وهو بيدفن راسه في رقبتها مش بيهمني المهم اني كسبت
كيان :كسبت ايه
آسر :امممم قلبك
كيان :عايز تعملي فيها انك رومانسي ماحذرت آسر الهواري انت مش رومانسي
آسر بعد
آسر :بجد
كيان :اه
آسر :تعالي معايا
كيان :فين
آسر :تعالي بس
واخدها وطلعو برا القصر وراحو ع الجنينة كان في اضوية بالألوان وكان في واحدة واقفة بتغني وطبعا الحرص مفيش واحد بيتجرأ يبص ع جوة وكان في تربيزة و2 كرسي قدام المسبح اللي كان شكله جميل وهو فيه اضوية بجوة
آسر بابتسامة :اتفضلي يا اميرتي
كيان راحت قعدت وهي منبهرة من المكان
كيان :الله يا آسر انت ازاي ظبطت كل دة بالسرعة دي
آسر وهو بيقعد:انا آسر الهواري في ثانية بتلاقي كل حاجة مظبطة
آسر :تطلبي ايه ياحبي
كيان :امممم عايزة عصير فراولة
آسر للجرسون :واحد فراولة
كيان :طب انت مش عايز حاجة
آسر :انتي كفاية ياروحي
كيان ابتسمت بخجل
آسر حط ايديه ع ايديها
وفضلو يبصو في عيون بعض بحب قاطعهم الجرسون
:احم آسر بيه اتفضل
آسر اخد منه العصير وعطاه ل كيان
آسر للجرسون :روح ومش عايز حد يطلع من القصر بالذات جاسر ومحمد
:حاضر
وراح
كيان وهي بتشرب العصير :ماكنت بعرف انك بتغير عليا للدرجادي
آسر :مش زي غيرتك لما هددتي بنت عمي
كيان ضحكت لدرجة أنها كادت تتشرق
آسر بخوف :متضحكيش وانتي بتشربي يامجنونة
كيان :اه كان يوم حلو البنت خافت مني اوي ولما كنت برقص كانت مش بتبصلي حتى من كتر الخوف
آسر بغيظ :اه لو سمحتي ماتجيبيلي سيرة الرقص دة تاني
كيان :بمناسبة الرقص ع فكرة في واحدة بتغني هناك احنا هنرقص ولا لأ
آسر :هنرقص طبعا ومسكها من ايدها وراحو جنب المسبح وأسر حط ايديه ع وسطها وهي حطت ايديها ع رقبته
وبدأوا يرقصو
بعد وقت كيان بعدت عن اسر
كيان :ياااه انا تعبت
وراحت جنب الكرسي علشان تقعد بس محستش بنفسها غير وهي ع المسبح
آسر بصدمة :.......
#عشقت_براءتها
#بارت14