رواية عشق الفهد الفصل العشرون 20 بقلم شيماء عبد التواب

رواية عشق الفهد الفصل العشرون 20 بقلم شيماء عبد التواب 

 

(عشق الفهد) بقلمى (شيماء عبدالتواب) 

البارت العشرون

فى صباح جديد ملئ بالاحداث على ابطالنا

استيقظ فهد من النوم وهو متعب وحزين على فقدان حبيبته عشق امسك هاتفه واتصل بزياد

زياد: صباح الخير عامل ايه دلوقتى 

فهد: تعبان من غيرها يا صاحبى عرفت حاجه عن اللى خطفوها

زياد: مش هينفع فى التليفون هجيلك الاوضه نتكلم

فهد: ماشى تعالى

قفل فهد مع زياد وهو ينوى ان يقتلهم جميعا

بعد وقت قصير اتى زياد

فهد: فى اخبار جديده

زياد: امبارح بعت ارقام العربيات لواحد صاحبى هنا وقدر يحدد مكان العربيات

فهد بأمل وغضب: فين

زياد: فى مصنع قديم من الناحيه الشماليه للبلد

فهد بغضب: هقتلهم كلهم

ثم قام ولاكن منعه زياد

زياد: اهدى يا فهد مينفعش نروح لوحدنا اكيد فى حراسه هناك 

فهد: وانا مش هستنى لحظه

زياد: انا كلمت الظابط وهو جاى دلوقتى هنروح كلنا بس اهدى انت

فهد وهو يحاول ان يهدأ قليلا: ماشى

زياد: متقلقش ان شآء الله خير وهترجع بالسلامه

فهد: ان شآء الله 

ثم رن هاتف فهد برقم غريب

زياد: مين

فهد: معرفش رقم غريب

زياد: رد طيب

امسك فهد هاتفه ثم فتح الخط

فهد: الو





جاسر: اهلا فهد باشا

فهد: مين

جاسر بضحكه عاليه: هههههههه معقول نسيت صوتى

فهد وقد عرف من المتصل: جاسر

جاسر: برافو عليك 

فهد: عايز ايه

جاسر بخبث: عايز كل املاكك شركاتك وفلوسك كل حاجه عايزها 

فهد بغضب: شكلك اتجنيت ونسيت انا اقدر اعمل فيك ايه

جاسر بهدوء: توء توء انت لعبتها مره ودلوقتى الدور عليا

فهد بشك: قصدك ايه 

جاسر: يعنى تتنازلى عن كل املاكك مراتك الحلوه هتكون بخير مش هتسمع الكلام هتيجى تلاقيها جثه

فهد بغضب: هو انت واقسم بالله لو لمست شعره منها هقتلك يا جاسر

جاسر بأبتسامه نصر: التهديد دلوقتى مش هينفعك يا فهد باشا فكر كويس وهتصل عليك بليل اسمع ردك يلا سلام

ثم قفل الخط

فهد: جاسر هو اللى خطف مراتى

زياد: قولتلك يا فهد لازم جاسر يعرف الحقيقه كرهه ليك هيخليه يعمل حاجات غلط

فهد بتعب: عايزنى اقوله ايه ها جاسر مستحيل يصدق حد

زياد بحزن على صديقه: خلاص اهدى نلاقى مراتك الاول وبعدين نشوف موضوع جاسر

عند عشق

دخل جاسر الغرفه التى بها عشق

جاسر بسخريه: عامله ايه دلوقتى يارب تكون الخدمه عاجبه سيادتك

عشق بخوف مكتوم: انت عايز ايه منى

جاسر: قولتلك مش عايز حاجه منك عايز انتقم من جوزك

عشق: فهد عملك ايه عشان تخطفنى

جاسر: مش مهم تعرفى دلوقتى 

عشق بتعب: لا عرفنى

قام جاسر وقرب من اذنيها: مش كل حاجه فى الدنيا دى لازم نعرفها






عشق بتعب اكثر: قصدك ايه

جاسر: شكلك تعبانه

كادت ان تتكلم عشق ولاكن اغمى عليها

اسرع جاسر اليها وفكها ثم حاول افاقتها ولاكنها لا تستجيب

جاسر لاحد الحرس: انت يا زفت

دخل الحارس: نعم يا جاسر باشا

جاسر: اتصل على الدكتور بسرعه

الحارس: اوامرك 

اتصل الحارس بالطبيب

بعد وقت اتى الطبيب

جاسر: اتفضل يا دكتور اهى

كشف الطبيب على عشق وبعد وقت من فحصها

الطبيب لجاسر: انها ضعيفه جدا يجب عليها ان تأكل جيد 

جاسر: ماذا بها

الطبيب: هذه اعراض عاديه انها حامل فى الشهر الاول لذالك يجب ان تأكل جيدا وان تهتم بها

جاسر: حسنا

ثم خرج جاسر مع الطبيب 

جاسر: خذ هذه النقود ولا تقول لاحد انك رأيتنى او جأت الى هنا

الطبيب بطمع: حسنا 

اخذ الطبيب النقود ورحل

جاسر بأبتسامه: مرات فهد حامل

ماذا سيحدث ياترى

ليه جاسر بيكرهه فهد 

وايه الحقيقه اللى فهد مخبيها على جاسر

وجاسر يقرب لفهد ايه🤔

                 الفصل الواحد والعشرون من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×