رواية المراد الفصل التاسع 9 والاخير بقلم ملك بكر

رواية المراد الفصل التاسع 9 والاخير بقلم ملك بكر 

 

بارت ٩ 

نزلت الصبح بدري اوي واتسحبت بهدوء وهوب اتخبطت في حد قدامها 


مراد : على فين 


ليله : انت ... انت صاحي بدري ليه 


مراد : ردي عليا رايحه فين بالشنطه دي 


ليله : هيا دي حاجه تخصك 


مراد : بطلي برود وجاوبيني 


ليله : مسافره يا مراد ... عايزه اغير جو شويه 


مراد : ومن امتى بتغيري جو لوحدك وتسافري لوحدك كده عادي 


ليله : من ايام م اتخليت عني 


مراد : أنا بجد مش هعيد وازيد في نفس الكلام ... بس انا طلبت منك تصبري 


ليله : اصبر ... اصبر ازاي ... انت متخيل اني ممكن اقدر احضر فرحك ... ده انا أتمنى إني أموت ولا اني اشوفك يوم فرحك على واحده تانيه 


مراد : أنا طالب منك تصبري كام ساعه بس ... ووقتها بس هتكوني سعيده 


ليله : انت بتتكلم على سعادة ايه بالظبط ... اشوفك عريس غيري واكون سعيده ... حط نفسك مكاني كده 


مراد : حطيت وعارف أنه اصعب شعور بس اصبري بس ... هسألك سؤال 


ليله : سامعاك 


مراد : انتي بتحبيني وعايزاني 


ليله : لاء مبقاش ينفع 


مراد : سيبك من ينفع ولا مينفعش وكلميني بصراحه 


ليله : ايوه يا مراد بحبك وعايزاك ... انا بموت فيك مش بس بحبك ... انت بالنسبالي الدنيا اصلا ولما بتغيب عني يوم بتضايق 


مراد : يبقى ثقي فيا بقا 


ليله : واثقه فيك بس انا همشي .. مش هقدر معلش ... هرجع تاني بس مش دلوقتي 


مراد : مش هتمشي 


ليله : أنا عايزه امشي 


مراد : خالتك عارفه انك رايحه ؟! 


ليله : لاء أنا عاملاها مفاجأه 


مراد : خلاص بما انها متعرفش يبقى نلغي السفر سهل جدا 


ليله : أنا هسافر ودلوقتي ... ومتعطلنيش علشان الطياره متفوتنيش 


مراد : متعانديش علشان أنا بتليفون واحد هخليكي متسافريش 


ليله : انت ليه مصمم تضايقني ... انت عارف اني مش هستحمل اشوف اليوم ده 


مراد : ليله لو ليا خاطر عندك متسافريش 


ليله : لازم اسافر ... يا اما هتخسرني للأبد 


مراد : اتفضلي ومش هعطلك ... بس شكلي مليش خاطر عندك 


ليله : انت عارف انت ايه بالنسبالي 


مراد : ولا حاجه ... لو سافرتي هكون ولا حاجه


ليله : انت كل حاجه 


مراد : هتسافري ولا لاء 


ليله :...


مراد : ليله اخلصي هتسافري ولا لاء 


ليله : لاء .. علشان مقدرش اكسر بخاطرك 


مراد ابتسم : ولا أنا هقدر 


ليله : كسرته من زمان 


مراد : وهصلحه تاني 






فتحلها دراعاته وهيا جريت عليه واتشعلقت في رقبته 


ليله : بحبك اوي


فضلت في الأوضه رايحه جايه وهيا بتتخيلهم مع بعض 


ليله : يارب تموتي يا تسنيم واخلص منك ... بكرهك اوي بجد ومبكرهش قدك 


عند تسنيم 


كانت قاعده في اكبر مركز تجميل وبتجهز نفسها وكانت فرحانه ومراد راحلها 


تسنيم : مراد ... شكلك حلو بالحلقه دي 


مراد للي معاها : سيبونا لوحدنا 


خرجوا وهو وجهلها الكلام : فرحانه ؟ 


تسنيم : اه جدااا


مراد : كنت اتمنى اقولك يارب دايما بس مش هينفع 


استغربت وقالتله : ليه بتقول كده 


اتفتح الباب ودخل راجل صعيدي وكان باين عليه من لبسه وشكله 


تسنيم : خالو ؟؟؟ 


مراد : اتفضل يا عمي 


وهدان : كيفك يا بت اختي ؟ 


تسنيم : الحمد لله يا خالو ... هو في ايه ؟ 


مراد : اصل خالو للأسف عرف سبب جوازنا 


تسنيم : نعممممم ... قصدي وهو ايه سبب جوازنا يا حبيبي مش علشان انت بتحبني وانا بحبك 


مراد : لا حرام نكدب يا تسنيم ... أنا اتجوزتك علشان اللي حصل بينا 


تسنيم : و .. وهو ايه اللي حصل بينا .. مفيش حاجه 


مراد : اومال أنا متجوزك ليه 


تسنيم : م أنا قولت السبب 


وهدان : ضيعتي شرفك يا فاج.ره ... ضيعتيه وعتحطي رأسنا في الطين 


تسنيم وبدأت تعيط بحرقه : والله م حصل يا خالو والله العظيم م حصل ... أنا لسه بنت والله 


مراد : نعم ... واللي حصل بينا 


تسنيم : محصلش بينا حاجه والله ... محصلش اي حاجه


مراد : طب والليله اللي حصلت بينا دي والدم اللي كان ع السرير 


تسنيم : محصلش بينا حاجه والله ... أنا لسه بنت والله 


وهدان : والد..م اللي كان ع السرير يا فاج..ره 


تسنيم :....


وهدان : أنا هشوف كلامك صُح ولا لا ... يا سعديه يا فوزيه 


دخلوا اتنين ستات ضخمين 


_: أوامرك يا سي وهدان 


وهدان : عايز اعرف البت دي بنت ولا لاء 


تسنيم : بلاااش يا خالو عشان خاطري ... أنا والله بنت والدم ده كان ميكروكروم والله 


خالو : يا فاج..ره وبتلبسي الراچل مصيبه ليه 


مراد : ضحكتي عليا يعني 


تسنيم : غصب عني والله ... سامحوني وسيبوني 


مراد : واللي عملتيه مع ليله ده كان ايه .. غصب برضو 


تسنيم : أنا معملتلهااش حاجه 


مراد : ولما بعتيلها تجيلك وفي الآخر عرضتيها للاغتص..اب 


تسنيم : كدب ... أنا معملتش كده 


سعديه : نشوفها يا سي وهدان 


وهدان : مش دلوج يا مره منك ليها 


كمل كلامه : انتي يطلع منيكي كل ده 


مراد : أنا معرفتش طنط سعاد اللي هيا عملته ... لاحسن يجرالها حاجه 






وهدان : عملت زين يا ولدي ... وانتي يا فاج..ره يلا قومي معايا ع البلد 


تسنيم : لا بلاش البلد ... سيبوني ومش هعمل حاجه تاني والله 


وهدان : بلاش كلام فارغ ويلا احسن م استعمل العنف ... واحمدي ربك انك بنت بنوت والا كان زمانك دلوج ميته ... يلا انچري يا مره منك ليها وتأكدوا 


مراد : طب استأذن أنا 


وهدان : اذنك معاك يا ولدي ... ومتشكر اوي 


مراد : على اي بس ... المهم طنط سعاد متعرفش اي حاجه عملتها ... لانها مريضة قلب 


وهدان : أنا هتصرف ... وهاخد الفاج..ره دي اچوزها واخلص منيها 


مراد : كنت حابب اعزم حضرتك على فرحي انهارده على ليله 


وهدان : مبروك يا ولدي ... ربنا يتممهالك 


مراد : الله يبارك فيك ... عن اذنك 


تسنيم : انت غدااااار ... ربنا ينتقم منك ع اللي عملتوا فيا يا مراد 


وهدان : اخرصي يا مره واستحي 


مراد : دي آخرة الطمع والكدب ... واحمدي ربنا أنها وصلت لحد كده ... وعلفكره أنا كنت عارف كل حاجه بتحصل بينك وبينها وعارف كل كلمه قولتيها


وهدان : متضيعش وقتك مع واحده زيها ... وروح شوف عروستك 


مراد : معاك حق ... عند اذنك 


عند ليله كانت في اوضتها بتعيط بصمت وعماله تفكر فيهم والباب خبط ودخل مراد 


ليله : مراد ... انت جيت ليه 


مراد : في حد يقول لحد انت جيت ليه 


ليله : المفروض تكون معاها 


مراد : مع مين 


ليله : عروستك 


مراد : ما أنا معاها اهو 


ليله : معاها ازاي مش فاهمه 


مراد : م انتي عروستي 


ليله : ايه ... انت بتقول ايه 


مراد : يعني ينفع عروستي تبقى عينيها حمره كده يقولوا اني متجوزك غصب عنك 


ليله :....


مراد : في ايه بقا ركزي معايا كده 


ليله : أنا مش فاهمه 


مراد : مفيش وقت اصلا 


الباب خبط ودخلت مليكه 


مليكه بابتسامه : الفستان وصل الصبح يا مراد وهو في اوضتك 


مراد : حلو اوي 


ليله : حد يفهمني 


مليكه : مراد هيتجوزك يا ليله 


ليله : وتسنيم 


مراد : بح ... سافرت خلاص 


ليله : بتتكلموا بجد 






مراد : اه والله هقولك على كل حاجه بس اجهزي بسرعه علشان اتاخرنا 


ليله : لا بجد مش قادره اصدق ... أنا بحلم طيب ... حد يقرصني 


مليكه : أنا هنزل اشوف ملك وانت اقرصها يمكن تفوق 


نزلت مليكه 


ليله : مراد ده بجد ... قولي اني مش بحلم وان ده كله حقيقه والنبي 


قرب منها ورفع وشها ليه : قولتلك انك هتكوني اسعد انسانه انهارده ... وانا عمري م وعدتك بحاجه ومعملتهاش 


ليله : انت بجد معايا دلوقتي 


مراد : أنا محتاجلك اكتر م انتي محتاجالي 


قرب من شفايفها ببطء وباسها بوسه طويله اوي وهيا بادلته واللي خلاه يبعد أنه حس انها محتاجه الهوا زي م بيقولوا في كل الروايات 


مراد : صدقتي ؟! 


بصت للأرض بخجل : خايفه يكون ده كله حلم 


مراد : حتى لو حلم فكوني واثقه أنه هيتحقق ... هتأخرينا اكتر من كده ؟ 


ليله : المفروض اجهز مش كده ... وانت شكلك قمر يخربيتك 


مراد : يا بنتي كلمه كمان هقفل الاوضه ومش هخرجك منها 


ليله : لاء خلاص ... عايزه احط ميكب ومفيش لاء علشان دي مره في العمر 


مراد : أنا مبحبش شكلك بيه ... بس هتحطي خفيف ... وانا اللي هحطلك بنفسي 


ليله : بتهزر بقا ... انت هتبوظلي وشي 


مراد : خلاص متحطيش 


ليله : خلاص خلاص انت قفوش جدا ... بس انا اللي هقولك تحط فين وازاي 


مراد : اتفقنا 


راحت جابت علبة الميكب بتاعتها وهو بدأ يجيب اللي بتقوله عليه ويحط منه خفيف تحت اعتراضها واعتراضه لحد م خلصوا 


مراد : زي القمر 


ليله : بس خفيف خالص انت مش بتشوف العرايس يوم فرحها 






مراد : انتي غير ... يلا حانت فقرة الفستان 


ليله : أنا متحمسه 


خرجوا من اوضتها وراحوا اوضة مراد واول م دخلت انبهرت 


ليله : ايه ده واااااو تحفه ... تحفه اوي 


مراد : عجبك ؟! 


ليله : جدااااا 


مراد : طب يلا البسيه ... تحبي اساعدك 


ليله : طب وشعري 


مراد : اه صح شعرك 


ليله : مراد خليني اسيبه مفرود 


مراد : ده في احلامك ... عامل حسابي يا روحي ... ثواني وراجعلك 


خرج ورجع بعد شويه ومعاه واحده 


مراد : دي العروسه عايز احسن تسريحه عملتيها في حياتك 


_: من عنيا ... حالا هتكون جاهزه 


ليله : مراد انت جامد 


مراد غمزلها : مش اجمد منك يا قلبي 


كمل كلامه : يلا ربع ساعه تكون جاهزه 


_: قليل ربع ساعه ... مش هلحق 


مراد : هخلي حد يساعدك 


_: في فريق تحت ... بس احنا هنحاول 


مراد : تمام مستني 


ليله : يلا بقا اتفضل عايزين نخلص 


مراد : ماشي ... هخرج 


بعد ساعه كانت واقفه قدام المرايا وعاجبها نفسها 


_: زي القمر بجد 


ليله : هعجب مراد 


_: اكيد ... اناديله 


ليله : اه .. لا استني استني ... ولا اقولك مش عارفه 


_: ايه التوتر ده ... هناديهولك 


دخل مراد وانبهر بيها زي اي عريس بيشوف عروسته ومش هأڤور يا جدعان واقول أنها ملكة جمال انجلترا 


مراد قرب منها وحضنها من ضهرها وبصلها في المرايه : الفستان معمول عشانك 


ليله : عجبتك 


مراد : اوي ... يلا بينا 


راحوا الفرح في سعاده كبيره 


ليله : مراد أنا فرحانه 


مراد : يارب دايما يا حبيبتي 






اتفاجئت ليله بخالتها وولادها وقرايبهم كلهم وإيمان كمان وصحابها وتقريبا اي حد هيا تعرفه كان هناك 


راحت سعاد لمراد وقالتله : أنا مش عارفه اودي وشي منك فين يا مراد 


مراد : ليه بتقولي كده 


سعاد : وهدان قالي أن تسنيم مش عايزه تتجوزك واتصلت بيه علشان يلغي الجوازه


مراد : ولا يهمك ... حصل خير 


سعاد : يعني انت مش متضايق 


مراد : مش متضايق خالص والله 


سعاد : ربنا يسعدك يا ابني ويوفقك مع مراتك 


مراد : يارب 


ليله : مقولتليش ايه اللي حصل 


قالها مراد اللي حصل باختصار بسيط 


ليله : يعني انت ملمستهاش اصلا 


مراد : ولا جيت جنبها ... بس هيا لعبتها صح ... بس مش عليا 


ليله : ومقولتليش ليه انك مش هتتجوزها


مراد : حبيت افاجئك بطريقتي ... 


قام من مكانه ومد أيده ليها : تقبلي تشاركيني الرقصه دي يا اميرتي


ليله : بكل سرور مولاي 


رقصوا كتير مع بعض وفاينلي 


ليله : النهايه كده جت يا مراد ... ايمان قالتلي اصبري وانت قولتلي اصبري بس انا مكونتش قادره ودلوقتي بس فهمت ليه الصبر حلو 


مراد : قولتلك ثقي فيا شويه ... ووعدتك انك هتكوني اسعد انسانه ووفيت بوعدي ... علشان أنا بحبك وبموت فيكي يا طفلتي 


ليله : وانا بعشقك يا مراد 


تمت 

#المُراد

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×