رواية توبة الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت السيد


 رواية توبة الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت السيد 


توبة

بارت8


عمي  بص لمراته ومسكها من ايدها بعصبية وقال: قسما بالله لو اتكررت تاني  وحشرتي اختك  وبناتها في اي مناسبه ماتفضلي على ذمتي 

وسابها ودخل اوضته وهي بتتألم من ايدها

فارس قالها: ياماما بابا معاه حق بنات اختك بهدلونا النهاردة

اميمة : هو انت مش كنت رافض بنت عمك وحوار الورث دة  وقولتلي انك. معايا و بصفي ايه الي حصل 

فارس: حتى لو  انا فعلا كنت رافض الحوار دة بس ماينفعش بطريقتك دي انا ليا اسلوبي واقدر اخليها تكره حياتها  بس اتفاجئت ان بابا رجع لعمي الفلوس اول مااتقابلنا وبصراحة عمي وبناته كويسين وانا مش مستعد. دلوقتي  لصراعات عشان حالة بابا ونصيحتي ليكي تعملي زيي

وسابها ودخل اوضته


في بيت طاهر البنات فضلو يضحكو على الي حصل وعلى مرات عمهم وعمهم عمال يبصلها بغل

وردة: فعلا دة شكله ناويلها على نية

طاهر: ربنا يهديها 

تالا: الله يعينك يااختي






تمارا: قصدك الله يعينهم هنا على توبة

الكل ضحك بس تالين قالت: انا فعلا قلقانة عليكي ياتوبة

 طاهر: ايه ياتوبة مالك ساكتة ليه

كنت بسمعهم وساكتة قولتلهم: ياجماعة انا ولايشغلني كل دة انا شاغلني حاجة تانية  اهم

طاهر: ايه ياحبيبتي 

توبة: اني بعد شهر هاسيبكم واتجوز🥹

الكل بكى من التأثر

طاهر: سنة الحياة ياحبايبي

وردة ببكاء: بكرة كلكم تتجوزو ورا بعض وتسيبوني😓😭😭😭

البنات حضنو امهم وهما بيواسوها

طاهر خلاص بقى قفلو اىمسلسل الهندي دة 🤣 عاشقات النكد 😁

عدا الاسبوع بسرعة وروحنا لعمارة عمي يوم الاجازة

عمي استقبلنا وفارس معاه قالنا: هانتغدا في، شقتي الاول  ياكتاكيت وبعدها نتفرج 


طلعنا بالاسانسير قالنا: انا بقى واحد لكل ولد دور كامل بس في دورين فيهم 4 شقق سايبهم للصبف بيتأجروا 

بابا: ربنا يزيدك ياعثمان

وصلنا لشقة عمي كانت مراته بتتكلم بالفون

اول ماشافتنا قفلت المكالمة ورحبت بينا

وندهت ولادها رحبوا بينا هما كمان 

فارس  قال: نورتونا ياجماعة وكان بيبصلي 

تالا: كلنا نورنا ولاحد معين🤔

فارس اتحرج وقال: اه لا كلكم

عمي: متكسفيهوش ياشقية انتي

ضحكنا كلنا ومرات عمي حضرت الغدا وكان معاها ست بتساعدها 

وبعد تناول الغدا عني قال: ياللا  ياعروسة  ياللا ياجماعة عشان تشوفوالشقة

طلعنا لاخر دور  شقة فارس كانت اخر دور بالروف

عمي قال: الي انتي عاوزاه ياعروسة شاوري عليه

فارس قال: ايوة طبعاً  هعملهالك على ذوقك 

قلتله:  بإذن الله 

مرات عمي: الشقة زي الفل دة الي عامل الديكور واحد صاحبه مهندس ديكور







عمي برقلها خافت وسكتت

ماما: الي يريح العرسان يتفقو عليه سوا

وبعد. مااتفرجنا قعدنا على الروف كان في ورد وزرع مع منظر البحر كان فيو تحفة

فارس قعد جنبي وقالي: عجبتك الشقة 

: حلوة 

تحبي تغيري فيها حاجة 

: اه

طب بعد اذنكم هاخد توبة توريني طلباتها في الشقة

بابا:مفيش مانع اتفضلو


دخلنا الشقة وبدأت اشاورله على الحيطة  لون الدهان عاوزاه لون فانيلا لاتيه لان لونها الحالي غامق ومش حلو

خلاص بكرة  هاجيبلك. كتالوج واختاري

: باذن الله 

هو انا ممكن اسألك سؤال

: اتفضل

ايه رأيك فيا

: مش فاهمة

يعني شايفاني ازاي كانسان هتكملي معاه حياتك 

: بصراحة 

ياريت 

: محتاجة اعرفك أكتر  وللاسف الوقت ضيق

عندك حق 

طب انتي مرتاحة نفسيا للفكرة ككل

: يعني

طب انا ممكن اقولك اني مبسوط. جدا من اجابتك انتي ذكية جدا






: بتختبرني يعني 

لا والله  بالعكس  انا مش محضر اي كلام ولا اسئلة بس كلام بيجيب بعضه

ابتسمت لطريقته بالكلام

قالي: ابتسامتك حلوة 

: شكرآ 

رجعنا للروف عمي قال:  ها يافارس عرفت طلبات  خطيبتك

اه يابابا تمام 

عمي: من بكرة تبدأ عشان هتخلص وتنزلو تختارو العفش

بابا: على بركة الله

وفعلا فارس خلص الي طلبته منه بالشقة وكان. كل يوم ييجي هو وعمي ياخدوني انا وماما وبابا نختار العفش معاهم وكل طلباتي كانو بيجيبوها بدون اعتراض


خلصنا اختيار العفش واخر اسبوع قبل الفرح  كنت ارجع من شغلي انزل انا واخواتي  نشتري اللوازم والجهاز بتاعي 


وجه يوم فرش الشقة والعفش وصل الاول  عند بيتنا بالعربيات في شارعنا وسط الحبايب  والجيران

ولاد عمي وصحابهم عملو زفة كبيرة وبابا وعمي فضلو يرقصو من فرحتهم😁

خلصنا وانطلقنا  لعمارة عمي ولاد عمي  والعمال طلعوا العفش واحنا طلعنا وراهم عشان نفرش، الشقة 

فارس ندهلي عشان انظم الاوض على ذوقي بعد ماالنجار والعمال خلصو 

واخواتي وماما معايا وعمي وبابا وولاد عمي قاعدين  بالفراندة بيرتاحو


ولسة باقوله: لا غير مكان الدولاب 

دخلت مرات عمي وقالت


🤔🤔🤔🤔🧐🧐🧐🧐🧐

يتبع

توبة

M_s

                     الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×