رواية تزوجتها رافه بعائلتها الفصل السابع 7 بقلم اية محمد

 


رواية تزوجتها رافه بعائلتها الفصل السابع 7 بقلم اية محمد 

الفصل السابع♡♡♡


نرمين: وهتقعد معانا على اساس ايه؟!

جريح: اساس اي حاجة

نرمين: زي؟!

جريح بتفكير: ابن عمك؟!

نرمين: معنديش اعمام

جريح: ابن خالك؟!

نرمين: خالي مات وهو صغير وما اتجوزش عشان يبقى عنده عيال

جريح بغيظ: صاحب اخوكي؟!

نرمين: بابا مش بيحب صحاب اخويا ف مش بييجو البيت 

جريح بنفاذ صبر: استغفر الله العظيم اخوكي طيب؟!

نرمين: الناس عارفة اني معنديش غير اخ واحد

جريح بعصبية: وانتي مالك ومال الناس؟!

نرمين بغضب مصطنع: يقولو اي عليا وانا بنت لوحدي؟!

جريح بإستغراب: لوحدك فين م والدتك ووالدك وحازم موجودين!!

نرمين بعند: لا مش هينفع تقعد كده من غير صلة قرابة

جريح بنفاذ صبر: يعني ايه؟! أمشي؟!

نرمين برفض: لا انت ضيف عندنا مينفعش نطردك

جريح بغيظ: ما انا مش فاهمك مطلوب مني اروح فين دلوقتي؟!






نرمين: هو في حل

جريح بإهتمام: الا هو؟!

نرمين: تتجوزني

جريح بصدمة: نعم!!

نرمين بتكرار: تتجوزني

جريح بغيظ: انتي هبلة صح؟!

نرمين وهي تهز رأسها برفض: افهم عشان محدش يتكلم عنك وعني

جريح بصدمة: دي طقه منك على الآخر

نرمين: اسمع بس انت هتلاقي زيي فين؟!

جريح: في كتير وأحلى منك كمان

نرمين بغرور: أحلى مني ااه بس مفيش زيي

جريح: دا ايه المنطق ده؟!

نرمين بفخر: م انا قولتلك دا انا اعجبك اوي تاني حاجة

جريح بإهتمام: تاني حاجة؟!

نرمين: انا مش هلاقي حد زيك

عدل الجرافات وقال بفخر: طب بس عشان هشوف نفسي

نرمين: ما ده اللي انا بتكلم فيه احنا لايقين على بعض جدا

جريح بتساؤل: دا مين اللي قال كده؟!

نرمين: انا

جريح: ايه؟!

نرمين: انا شيفانا قمرات مع بعض أقف جنبي كده وقفو قدام عربية وقالت: بص ف المرايا كده ها قمرات ولا مش قمرات مع بعض؟!

جريح: قمرات

نرمين بغيظ: طب ليه رافض بقا؟!

جريح: عشان.

نرمين بإهتمام: عشان؟!

جريح: انا عاوز واحدة عندها طموح

نرمين بتفهم: هقولك على حاجة

جريح: اتفضلي

نرمين: مش احنا مهندسين زي بعض؟!

جريح: ايوا

نرمين: ودرست ف جامعة القاهرة زيي؟!

جريح: ايوا

نرمين: وقريبين لسن بعض تقريبا فرق اربع سنين بينا؟!

جريح: ايوا

نرمين بغيظ: طب ايه بقا؟! معقد الدنيا ليه؟! طموح مين اللي هيفيد الايام دي؟! احنا بينا حاجات كتير مشتركة وكمان انا ست بيت شاطرة







جريح برفض: لا مش حاسك

نرمين بإصرار: هتحسني مع الوقت

جريح: طب اديني وقت أفكر انتي فجأتيني وبعدين استنى هنا احنا لسه شايفين بعض امبارح قررتي امتى تتجوزيني؟!

نرمين: امبارح

جريح بصدمة: في نفس اليوم!!

نرمين وهي بتهز رأسها برفض: ف نفس الثانية اللي شوفتك فيها وحياتك

جريح بتعجب: ودا اسمه ايه ده؟!

نرمين: حب من اول سؤال

جريح بعدم فهم: يعني؟!

نرمين: انت امبارح وقفت بالعربية قدامي وسألتني واقفة عندك كده ليه ي آنسة ساعتها حبيتك وقولت باااس هو ده هو الحب اللي استنيته واللي عرفت الدنيا معاه

جريح بقرف: اوفر اوي

نرمين بلامبالاة: هاا قرارك؟!

جريح: هفكر قولت

نرمين بنفاذ صبر: قدامك ثانيتين

جريح: ثانيتين ايه؟! دا قرار مصيري

نرمين بحزن مصطنع: انا حبيتك ف ثانية وانت تفكر ثانيتين بحالهم عشان تتجوزني ي شيخ اتقي الله

جريح بغيظ: اتقي الله انتي وسيبيني ارجع بلدي، مش مسامحني اني وصلتك بلدك

نرمين: خلص ي بشمهندس والله مش هتلاقي زيي

جريح: عارف والله اني مفيش زيك بس.

نرمين: بس ايه؟!

جريح: انتي هبلة اوي

نرمين: بس بحبك

جريح: مش حاسسها

نرمين: م انت عديم الاحساس هااا؟!

جريح: طيب خلاص انا هعمل معروف مع عيلتك وهخلصهم منك

نرمين بفرحة: هيدعولك كتير والله

جريح: م انا عارف، هشيل كارثة من عندهم

نرمين بتوتر: بس عايزة اقولك حاجة.


#تزوجتها رأفةً بعائلتها

ل/ آية محمد

                          الفصل الثامن من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×