رواية حماتي ولكن الفصل السادس 6 بقلم مصطفى جابر

رواية حماتي ولكن الفصل السادس 6 بقلم مصطفى جابر 

 

#البارت_السادس.. حماتي_ولكن. 

جوز امها بوقاحة:  هنشوف وبدل م كنتي هتفضحيني مع حماتك انا هفضحك بس وانتي ف حضني. 

لسه هتجري شدها:اجهزي للفضيحه بعنوان بنت ف حضن جوز امها.

لين بغضب: اياك تقرب هتندم ندم عمرك. 

جوز امها ضحك بخبث و قلع تيشرته وبقل عاري الصدر وهي دموعها نزلت بخوف قال بمكر:  متخفيش يا مزة مش هعملك حاجه بس ياترا يلي هيخبط دلوقتي هيقتنع بدا. 

استغربت كلامه و الباب فعلا خبط بغضب ابتسم وراح شدها لحضنه صوتت جامد . 

الباب اتفتح بغضب اتصدمت لاقت عيسي يلي عيونه حمرا. 

لين زقت جوز امها بغضب:  عيسي واللهي م.... 

جوز امها مقاطع:  حد يفتح باب حد كده مفيش حاجه اسمها خصوصية عندك افرض قاعدين قاعدة رومانسيه. 

لين بزعيق:  كدداببب واللهي كددداب انا جيت افضحه قدم امي لانه علي علاقة ب امك و بتخونه مع...... 

طخخخ كف قوي بيوقعها ع الارض:  اه يا زبا*لة يا و*** انا لاقيكي في حضنهههه حضن جوز امكككك وجاية تلبسيها في امييي. 

جوز امها:  انا ولين بنحب بعض و هتتطلق منك عشاني. 

عيسي بغضب هجم عليه وفضل يضر"ب فيه. 

لين بدموع بقت تحوشه والجيران اتلمت مسكوه بالعافيه. 

جوز امها استغل الفرصة:  مبتحبكش وهتخلعك مش كده يا حبيبتي. 





لين بدموع:  محصلش يا عيسي دا بيكدب هو يلي من اول جواز امي بيتحرش بيا والله عمري ما بصيت له. 

عيسي بغضب زق الناس وراح مسكها من شعرها: تعاليييي. 

شدها جر وقعت علي السلم فضل يجر فيها والناس تمسكه لا حياة لمن تنادي ركبها العربية بغضب تحت صراخها و خوفها. 

بقلم مصطفى جابر.. 

عند سعدية... 

سعدية بعدم فهم: هتعملي ايه. 

قربت شوق منها بكل غضب ولسه هتضربها سعديه مسكتها:  ايه ياروح يلي جابوكي فاكرة هتمدي ايدك علياااا دا انا اد"فنك عايشة يابت. 

شوق بغضب: انتي مخلوقة من نا"ر ازاي واحدة زيك تبقا كده. 

سعدية ببرود:  ميخصكيش يا ر"خيصة ولو فكرتي تعملي حاجه كده ولا كده هدفعك التمن غالي زي م هتشوفي بيحصل ف ضرتك دلوقتي. 

شوق باستغراب: قصدك ايه. 

سعدية بخبث قعدت وحطت رجل ع رجل:  بتليفون صغير مني لابستها تهمة وفضيحة بجلال كانت ناوية تعملها لي. 

شوق اتصدمت:  وانتي فاكرة انك هتفضلي شيطا"ن كده اكيد في يوم كل الحقيقة هتظهر. 

سعدية بسخرية: ههههه ضحكتيني يا عسل ازاي وانا ابني تحت سيطرتي. 

شوق ببرود: هتشوفي. 

لسه هتخرج لاقت يلي وقعت ع الارض وهي بتعيط و عيسي وقف بكل غضب. 

شوق اتخضت وجريت عليها: فيه اي يا عيسي. 

عيسي بغضب قلع حزمه:  هربي الشما"ل ديي ايييييهههه فاكرة اني مش هعرف. 

سعدية قاعده ببرود تام. 

لين بغضب وقفت:  طلقني بقا واه كنت عند بيت امي وروحت افضح امك فاهم و لو دكر تمد ايدك عليا ايييييي سكت لك كتيرر لكن تزيد فيها صدقني هقت"تتلللللللـككككك. 

عيسي بغضب:  زي ما قت"لتييي ابنيييي انا بقا يلي هد"بحكككك. 

:  لين بريئه يا عيسي. 

لين بصدمة: حماتي. 

سعدية قامت ببرود:  جوز امها يلي عمل كده مراتك معملتش حاجه. 





عيسي هدي جدا ولين وشوق اتصدموا بكلمة منها طفت النار يلي هي عملتها. 

عيسي بهدؤء:  انا طالع ارتاح لين اقسم بالله لو اتحركتي بدون اذني هتندمي. 

طلع بهدؤء كانه معملش حاجه. 

سعدية بضحك عالي:  ههههه تؤ تؤ شوفتوا انتو الاتنين اني مسيطرة علي ابني بلحظة اشغله وبلحظة اهديه. 

لين تفت ف وشها: اتفوووو. 

سعدية ضربتها بالكف:  كده عيب يا قمورة. 

شوق بغضب:  هنفضحك قدم الكل. 

سعدية بغناء: وروني. 

مشيت ببرود و شوق حضنت لين وعيطوا سوا علي الحرباية يلي دمرت ليهم حياتهم. 

كان تحت انظار احد ما. 

دمعه نزلت منه: لو وقفت مراتي عند حدها هتفضح سري اني مش ابو عيسي الحقيقي وهتاخد ابني يلي ربيته وتحرمني منه. 

مشي بحزن... 

بقلم مصطفي جابر... 

في مكان ما. 

المجهول:  اخيرا لاقيتك يا لين بكرا بالكتير لازم تكوني تحت ايدي. 

ابتسم لصورها بحب. 

عند شوق. 

شوق بتفكير:  انا لازم اطلق لين من عيسي وباسرع وقت اما انتي يا حماتي ودعي حياتك بقا. 

تاني يوم. 

سعدية ببرود: عاوزك تتجوزني علي جوزي يا درغام. 

درغام بصدمة: نعمم؟؟؟ اتجوزك وانتي اصلا متجوزة وانا متجوز. 

سعدية ببرود: تطلق ام لين وتتجوزني و اه صح جوزي دا اصلا خيال قولت ايه. 

درغام..... 

عند لين. 

لين بتعب بتقوم من النوم وحاسه انها مش قادره بتقوم تمشي خطوتين وتخرج بتلاقي عيسي قاعد و واخد شوق في حضنه بتبتسم بكسرة وبتقرر تعمل حاجه... 

بيقطع تفكيرها صوت جوزها:  نموسيتك كحلي. 

لين... 

عيسي بخبث: انا قررت اطلقك واكمل حياتي مع شوق ضرتك. 

لين..... 

يتبع... 

بقلم_الكاتب_مصطفى_جابر..


                        الفصل السابع من هنا 
تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×