رواية امتلكني القمر الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم يارا عبد العزيز

رواية امتلكني القمر الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم يارا عبد العزيز 

 امتلكنى القمر
الفصل 15
الأخير 

كاد ان يصفعها لولا اليد القوية التي امسكته ارتد للخلف برعب شديد وهو ينظر الى تلك العيون الحادة التى تنظر له بكل غضب
لكمه فهد لكمة قوية حتى سقط أرضا من هذه اللكمة وظل يضر.به حتى سالت الدماء منه وتجمع الدكاترة لكى ينقذوا هذا الطالب الذى كان سيمو.ت بيد الفهد
وهو ينظر إلى تالين : هى اللى اتفقت معايا اعمل كدا والله 
تالين بخوف : دا كداب
فهد وهو يذهب اليها وينظر لها بعيون مليائة بالغضب: عارفه لولا أنك بنت انا كنت هعمل فيكى ايه دلوقتي الاتنين دول ينفصلوا من الكلية فوراً
العميد : تحت امرك يا دكتور فهد
مسك فهد يد قمر وقال بصوت عالى امام الطلاب: قمر تبقى مراتى واى حد هيبصلها أو هيتكلم معاها بس دى اقل حاجه ممكن تتعمل فيه اخذها امام الجميع إلى سيارته
فهد: متخافيش يعمرى انا معاكى ومحدش هيقدر يكلمك بعد كدا
قمر: انا مش خايفه ولو كنت سابتنى عليه استحالة كنت اسمحله يض.ربنى اصلا
فهد بضحك : اوماال انتى هتقوليلى عليكى

فى الشركة
كانت تجلس قمر على الأريكة وتفكر بالكلام الذى قالته لها  سها
فهد وهو ينظر لها ببأتسامة: مالك بتفكرى فى ايه
قمر بتفكير: هو أنا ممكن اشوف الكاميرات بتاعت الاسبوع اللى فات
فهد : اه اكيد ممكن تشوفيها بس ليه
قمر : اما اتأكد من اللى فى دماغى هبقى اقولك
فهد : تمام هبعتلهم يبعتوها ربع ساعة وتكون موجودة
قمر : تمام 








بعد مرور ربع ساعة كانت تقف قمر بجوار فهد ويشاهدوا معا تسجيلات الكاميرا
قمر : هات اليوم اللى اتحبست فيه فى الاوضة كدا
فهد : ماشى 
فهد بصدمة  : ايه دا
قمر : مش مصدومه أنا الصراحة لأنى كنت عارفه
فهد ذهب سريعاً الى غرفة مكتب سارة بكل غضبه ومن خلفه قمر
سارة: ايه دا فهد مالك
وضع فهد اللاب على مكتبها وتحدث بصوت عالى ارعبها: تقدرى تفهمينى ايه دا
سارة بخوف شديد: دا
فهد بعصبية: مكنتش متوقع منك كدا الصراحة معقول انتى تعملى كدا
سارة بعصبية وهى تقوم: هو انت مالك زعلان عليها كدا ليه انا اللى حبيبتك مش هى
فهد: انا بحب قمر يا سارة ومحبتش غيرها
سارة بصدمة شديدة: ايه طب وأنا
فهد: انتى كنتى مجرد اخت بس بعد اللى عملتيه دا انا مش عايز اشوف وشك تانى انتى فاهمة
مسك يد قمر وخرج من غرفة المكتب
فى القصر فى غرفة فهد وقمر
قمر وهى تربط على كتفه: اهدى
فهد وهو ينظر لها ويمسك يديها: انا اسف لان كل دا حصلك بسببى 
قمر بحب: وانت ذنبك ايه طيب خلاص محصلش حاجه
اخذها فهد فى حض.نه : يلا انا عايز انام
قمر : ماشى يحبيبى
بعد مرور أسبوعين على تربيزة السفرة
فهد وهو ينظر لقمر: مبتكليش ليه يحبيبتى
قمر بتعب: مليش نفس خالص
فهد: انتى مش عجبانى بقالك كام يوم خلينا نروح لدكتورة
قمر: مفيش داعى انا كويسة 
فهد : انا مش باخد رأيك قومى يلا البسى

الطبيية: مبروك يا مدام انتى حامل
قمر بفرحة شديدة: بجد
فهد بفرحة شديدة: مبروك يحبيبتى
الطبيية: انا هكتبلك على شوية ڤيتامينات تاخديهم فى مواعيدهم واكملت وهى تنظر لفهد وتاخد بالك عليها اليومين دول
فهد : اكيد يا دكتور شكرا لحضرتك 









قمر بخوف شديد: انا خايفه اوى يا فهد 
فهد وهو يمسك يديها ويحاول ان يبعث بداخلها الامان: متخافيش يحبيبتى هيبقى كويس باذن الله وبعدين الخوف دا غلطك عليكى وعلى البيبى
قمر بخوف شديد وهى تركض عند الدكتور : جدو كويس صح
الطبيب بأبتسامة: الف مبروك العملية نجحت
قمر بفرحة شديدة: الحمد لله طب انا ممكن اشوفه
الطبيب: نص ساعة وهننقله غرفة عادية وبعدها ممكن تشوفيه 
فهد بفرحة: مش قولتلك هيبقى كويس باذن الله ممكن تقعدى وترتاحى بقى ببطنك المترين قدامك دى 
قمر بزعل : قصدك انى بقيت تخينة يعنى قول كدا 
فهد : يحبيبتى مش قصدى انتى اجمل واحلى واحدة فى عينى
قمر نظرت له ببأتسامة وحب: اتثبت انا كدا
فهد : هههههه 

بعد مرور خمس اعوام
قمر ببأتسامة: مسكتك
زين : يا ماما قولتلك مش البس انا عايز افضل كدا
قمر : لا يحبيبى لازم تنام بهدومك واتعود على كدا متطلعش قل.يل الادب شبه ابوك
فهد : وماله ابوه بقى يا ست قمر 
قمر : ايه دا كانا لسه بنجيب فى سيرتك بكل خير تعال شوف ابنك اللى مش عايز يلبس دا بقى عشان انا خلاص قرب يجيلى الضغط منه
فهد : ما تسبيه براحته
قمر بعصبية : اها ما هو من شابه اباه
فهد : البس يحبيبى احنا مش اد عصبية امك 
زين : يواه بقى حاضر
قمر : برڤوا عليك اطلع نام بقى عشان الحضانة
زين وهو يقب.ل خدها : ماشى تصبحى ع خير يا ماما تصبح على خير يا بابا
فهد وقمر : وانت من اهله يحبيبى 
قمر وهى تنظر لطيف ابنها بحب : طلعالك اوى على فكرة
فهد بحب وهو ينظر لها: بس اجمل ما فيه انه واخد شكلك
قمر : لسه بتحبنى بنفس المقدار يا فهد
فهد وهو يأخذها فى حضنه : بيكبر يوم بعد يوم وهفضل  احبك لحد اخر نفس


لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×