رواية عاشقة لروح سليم الفصل السادس عشر 16 الجزء الثاني بقلم اسيل بسام
جاء سليم وحمل روح من وسطهم وسط اعتراضتها بصت لعيالهاا ممكن يساعدوها
مراد حبيبي قول لابوك ينزلني بليززززز ي روحي
مراد وهو بيهرب من قدامهاا " عندي مكالمة ضرورية لازم اعملها بااي
بصتله بغضب " حسابك معايا بعدين ي
ثم نظرت لجاسر بعيون قطط " جاسر
جاسر وهو بيسحب نور " انا هوصل نور لاوضتها ي قلبي
تصبحي على خير
روح بغيظ " وانت كمان
بص زين لبسمة بنظرات نارية
مش يلا احنا بقى ي بسمة ولا ااااي
بسمة بتوتر وخوف. " ايوا عندك حق يلا ي ولاد نلحق ننفد بجلدنا احسن ما يتحول
دخلها الأوضة هو بغضب ' مش هتبطلي شغل عيال بقى
امتى هتستغلي خوف عليكي بالشكل ده هااا
روح " انا كان قصدي امنع جاسر من انه يسيب البيت
سليم. " ده مش مبرر لعملتك ي مدااام
بقيتي ام لثلاثة عياال وتصرفاتك تصرفات مراهقين امتى هتعقلي وتكبري دماغك
انتي متتخيلش انا اديه ارتعبت لما شوفتك بالحالة دي
سكت للحظة وهو بيغمض عيونه وبيتنفس اتفاجاءة بيها
اتعلقت برقبته وهي بتضم نفسها ليه
روح. " مقصدش اوجعك ي سليم مبقدرش عكسك انت تمام
مسكها من خصرها وقربها ليه اكثر. " بعدك بحد ذاته عذاب ي روح ده انتي الحب كله ي روحي
دلوقتي بقى انتي هتتعاقبي ذي الشاطرة على ال عيشتني اياه الفترة ال فاااتت دي
حاولت تفلت منه. " ده بعينك ي سليم انسى خالص انك تجي جنبي انا لساا زعلانة منك
سليم " وانا كمان زعلان بس هصالحك الاول وبعدها هتصالحيني انتي اتفقناا
حاولت الاعتراض لكن اسكتها بطريقته ابتعد عنها وهو يهمس لهاا دلوقتي دورك انك تصالحيني
ابتسمت له بحب وانقضت على شفتيه تقبله بجموح فقد السيطرة على نفسه وعلى قلبه وامتلكهاا حاالا
......
في صباح اليوم التاالي
ذهب جاسر الي المطبخ وهو يكاد يرى من شدة النعاس
اصطدام بمراد. والذي أيضا كان يمشي وهو تقريبا نائما
تاوه الاثنين
مش تحاسب هو ده اانت
جاسر. " لا ده واحد شبهي هيكون مين يعنى
مراد بغيظ. " ظريف ااوي ي ختي
نهض جاسر وذهب لالة تحضير القهوة جلس مراد
مراد. " قهوة سادة ومعهاا بسكويت تلاقيهاا على الرف ال فوق
جاسر بغيظ. " اي أوامر تانية مراد بيه
مراد. " اااه هاات كمان شوية كعك هتلاقيها في التلاجة
احضر له جاسر ما طلبه بغيظ ورمااهم على الطاولة امامه
مراد " عيب ال انت بتعمله ده انا اخوك الكبير
جاسر بغيظ. " كبير ااي ده انا الأكبر منك بخمس دقايق حتى اسأل مااما
مراد وهو بياكل " خمس دقايق هيعملوك كبير علياا
كل وانت ساكت والنبي دي ماما عليهاا حتة كعك يجنن
جاسر. بغيظ " ي بن المفجوعة
مراد. " هكلم ابوك يعلقك ممنوع الشتائم في البيت ده
دخلت ليلة ولقتهم قاعدين استغربت بس بعدها ابتسمت
باست مراد من خده وهي بتقوله صبااح الخير ي قلبي
نظرت لجاسر بتردد وهو كمان بس راحت وباسته من خده
صباح الخير ي ابيه
جاسر بابتسامة حب. " صباح النور ي ست البناات
قعدت وسطهم وهي بتشيل من مراد الكعك ضربها على ايدها
مراد " سيبهاا احسنلك دي بتااعتي
ليلة " ليه بس ده انت تقريبا اكل نصها سيب ليا حتة
مراد " ملكيش فيه دي ماما عاملهالي مخصوص
جاسر. " ماتسيب لهاا حاجة ي بني
مراد وهو بديها حتة. " هديها بس عشان خاطرك ي كبير
وانتي متتعوديش على كده كتير هاا
بعت ليلة بوسة لجاسر بعفوية وهو مبسوط اوي من اللمة دي
دخل عليهم كل من سليم و روح اتفاجاءه بيهم قاعدين بالشكل ده
دموع روح نزلت علطول
بصلها جاسر " مااما
مسحت دموعها علطول وهي بتقولهم. " صباح الخير ي حبايبي
كلهم اتلموا حوليها
مراد. "" اي ده انتي بتعيطي ليه
سليم " هو انت متعرفش امك لما تفرح او تزعل تعيط علطول
روح " انا مبسوطة اوي اني عشت وشوفت اللحظة دي
متتخيلوش انا فرحانة ااداي
باسوها من خدهاا وهي بتبسم لهم بحب
اما سليم من شفايفها. " الله يخليكي لياا ي حبيبتي
صفر مراد " ي سيدي على الحب ♥
روح حبت تغير الموضوع عشان الاحراج
تحبوا تفطروا اااي ي قلبي
مراد بتفكير " معكرونة بالبشميل
ليلة. " وانا باسطة
سليم. " سلطة
روح " وانت ي حبيبي
باس جاسر ايدها. " كل حاجة من تحت ايدك حلوة ي عمري
سليم وهو بيسحب ايد روح " ممنوع اللمس ي حبيبي جاسر
ثانيا بقى انا ال هعمل الفطار لملكة قلبي وتاج راسي وبعدها باس راسه بحب
مراد " اشطى انا بقى هكون مساعد الشيف
جاسر وهو بنضم ليهم. " وانا هعمل ال desalination
فجاء سمعوا صوت ضجة
موسيقى 🎶 صاخبة بس حلوة في نفس الوقت
بصتلهم روح وهم بيتحركوا قدامها بفرح شديد وكل شوية سليم يجي يخطف منها بوسة من شفايفها من غير ماحد ينتبه
قعدوا حضروا الاكل في جو عائلي مرح وفطروا بسعادة
كله كان ماشي تمااام لحدماا كانت الكارثة اانه
Part 16
عاشقة لروح سليم. ____ 2