رواية عاشقة لروح سليم الفصل الرابع عشر 14 الجزء الثاني بقلم اسيل بسام

رواية عاشقة لروح سليم الفصل الرابع عشر 14 الجزء الثاني بقلم اسيل بسام 

 

بعدته عنها وجت تتكلم بس فجاءها تلفون سليم 

رد سليم بس انصدم لما سمع زين وهو بيقول انه البوليس بتسأل عن ابنه جاسر 


بصله سليم بنظرات نارية وقفل مع زين 

سليم بغضب وهو بيتجه ناحيته. " انت هببت اي كمان ي جاسر

جاسر بعدم فهم "  مش فاهم انت تقصد ااي

تدخلت حور بغضب "" انت ازاي تكلم ابني بالطريقة دي هو عمل 

اي لكل ده 

خده سليم منها المسدس وقالها يمشوا على البيت وهما هيفهموا بنفسهم 

.......


 وصلوا جاسر مع سليم و حور البيت لقاهم كلهم موجودين زين وعيلته وأخواته و البوليس وعينه جاءت في نور ال كانت قاعدة بتبكي بصمت في حضن اخوها ال كان باين انه متعصب اوي

وقتها بس بدا يفهم ال حاصل 





الضابط  " جاسر بيه انت مطلوب القبض عليك اتفضل معنا 

اندفعت حور ناحية ابنها بخوف  وهي بتوقف قدامه بحماية وبتوجه حديثها  للضابط بغضب  

ابني مش هيمشي بعيد عني انت فاهم

سليم بهدوء. " ممكن افهم حضرتك عايز تعتقل ابني بتهمت اي

الضابط. " الاستاذ يوسف مقدم شكوى ضد ابنك بتهمة التعدي عليه وعلى اخته 


جاسر ببرود " انا بعترف اني اطاولت على الاستاذ واعتذرت منه 

وحلينها بينا ودي بس ازاي اتعديت على ااخته مش فاهم الحتة دي بصراحة 

جاء  يوسف وقف قدام جاسر ولكم بقوة في وجهه 

شهقت نور خوف على اخيها وهي تراه يجاهد لسيطرة على اعصابه 

يوسف.  بغضب"  هو انت فاكر انه محدش هيوقفلك 

انا سامحتك المرة ال فاتت بس تجي عندي اختي واندمك 

عمرك كله انت فااهم 

جاءت نور ليوسف. " ابيه يلا نمشي من هناا ارجوك 

يوسف. " مش قبل ماخذ حقك  انتي مش لوحدك فاهمة 


روح  " ممكن افهم اي ال بيحصل هناا 

جاسر. " مااما  انا...

يوسف. " ابنك ي مدام روح اعتداء على اختي 

روح بصدمة. " انت بتقول ااي مستحيل ابني يعمل كده 

الضابط. " بس احنا  معناا  اثبات 

اخرج لها ورقة  ثم قال. " ده تقرير الطبيب وبيثبت بكل وضوح 

انه الآنسة روح تم الاعتداء  عليهاا 





رجعت روح للوراء بصدمة مسكتها ليلة 

بصلها جاسر بوجع وراح لهاا  عشان يطمنهاا 

روح  بحزم والم  " انت فعلاا اعتديت على البنت ولا لا ي جاسر

جاسر  " محدش بيعتدي على مراته ي ماماا

نور  مراتي  بالشرع و القانون وانا بس خذت حقي وكله كان برضاهاا 


يوسف بجنون " انت بتقول ااي ي مجنون اانت اكيد بتكذب

جاسر ببرود " اسأل  اختك اكيد هي مش هتكدب عليه 

يوسف. "  اي الكلام الفارغ ال عماله يقوله ال**** ده 

نور وهي  بترجف وبتبكي في وقت وااحد  " ابيه. هو. انااا


يوسف بصراخ. " ماتنطقي ي نور 

اااي ال بيخرف بيه ال***** ده انطقي وريحيني 

نور. وهي بتبكي  انااا فعلاااا  مرااته.  ي ابيه 

يوسف وهو بيهز  كتفها  بقوة.  " يعنى ااي مراته انطقي وماتجننيشي 


فلاااااش باااااك


كانت روح خارجة من الجامعة لقته واقف قدام عربيته 

بصتله بخوف وقررت تتجاوزه بس هو اعترض طريقها وقالها 


جاسر ببرود "" يلااا اركبي 

نور  بخوف. " سبني  اروح  بالله عليك

جاسر  بغيظ. " مش هكرر كلامي مرة تانية  اركبي احسنلك


اضطرت تركب بخوف وهي منكمشة على نفسها

نور. " هنروح فين 

جاسر بابتسامة جانبية  " عند الماذون 

نور  برعب. " ونروح عند الماذون ليع

جاسر " هنتجوز ي عمري انتي 

نور  بخوف " وقف العربية انا نازلة. مهتمش لكلامها بس 

انا مش هتجوزك ي جاسر انسى 


بعد فترة وصلوا  للماذون نزلهاا بالعافية الشيخ كان عارف مين هو جاسر  فبداا علطول يكتب 

نور. برفض. " انا مش عايزة اتجوزه ارجوك 

اخرج جاسر مسدسه وحطه فوق دماغهاا بهدوء اماهي كادت 

يغمى  عليها من الرعب 


جاسر بهدوء  " احنا هنتجوز دلوقتي ي نوري والا 

نور بشجاعة مزيفة  " يبقى اقت*** لني احسن من اني اتجوز واحد ذيك 

جاسر. بضحك  " واقت*** لك  انتي ليه 

٥ دقايق فكري ي ما هنتجوز ي  اخوكي حبيب قلبك يمو** ت

نور  ببكاء. " ارجوك متاذيش ابيه هو ال فاضلي في الدنيا دي 

جاسر  " يبقى توافقي وااالا

نور  بسرعة. " موافقة. موافقة موافقة






الشيخ بحزن  " بارك الله لكما وجمع بينكما بالرفاه والبنين 

مبارك عليكما 

غادر معهاا  وهي ترتجف بين يديه 

وصل لمنزله  جذبهاا من خصرها مان دخلا وهو يهمس بحب

واخيرااا  بقيتي ليااا  بقيتي مراتي ملكي وبس

كانت تنظر حولها برعب وهي تحاول ابعااده  لكن كان كالحائط

باس جبينها بعمق وبعد عنهاا بهدوء 


جاسر بهدوء. " روحي بيتك بس لما اتصل فيكي تجيلي ي نور

فاهمة تجي والا انا مش مسئول عن ال هيحصل فاهمة

نور ببكاء  " فاهمة فاهمة 

وبكدا راحت خرجت من بيته وهو بيتنهد بعمق

جاسر. " هي خلاص بقت مراتك ومصيرها هتكون بين اديك وفي حضنك براحة بس 


وفي اليوم ال اتخانق جاسر مع جميلة اتعصب ااوي

وطلب منهاا تجي لعنده هو كان محتاجهاا اكتر من اي حاجة تانية

جاءت وهي بتفكر هيكون عايزهاا في اي 

سحبها من بين اديها ودفن راسه في رقبتهاا وهي برتجف

جاسر " ششششش انتي مراتي

نور. برفض " انا  عايزة اروح ابيه هيقلق علياا لو ملقنيش في البيت 

جاسر  " انتي جميلة ااوي  ي نور

احست نور  بانذارات الخطر وهي تراه يعبث بملابسها

نور. بخوف " انت بتعمل ااي سبني ارجوك


جاسر وهو يحملها بين يديه ويصعد بهاا للأعلى 

انتي مراتي وده حقي والاحسن يكون بمزاجك ي نور

استسلمت له والبكاء لم تفارق عينها وهو يعاملها بكل حنااان 


بااااااك


Part  14


عاشقة لروح سليم ____2


         الفصل الخامس عشر الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×