رواية عروس برنس الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم اسماء حبيب
#Part_3.
نور.... ياااااا لهوااااي انا فيين انت ميين!
قاسم... جرالك اي يا مهفوفه انتي.
نور..... روحنيييي لومي يا عمو اصلها هتزعقلي بسرعه!
قاسم.... عمووووو.!!.
نور.... ايوه ممكن بقي تروحني يا عمو.
قاسم... عمااا الدبب انتي اتجننتي يا بت المجانين ولا اييياه.
نور.... اعااااااء اعااااااء والله لقول لومي هه انك بتزعقلي.
قاسم.... يااا مثبت العقل والدين بت انتي بتستعبطي عليااا ولا ايه.
نور... شيكو بم بجنيه
قاسم... اييييه؟
نور... امك بتبيع بانيه.
قاسم.. اتعدلي يا بت لطخك اعيارين يطلعو من نفوخك.
نور..... بت اما تبتك لاااااء اوعا تفكرني بت ضاربه اكسجين ونيتي هخاف من البوقين دوول واه يانا يما لااااء اصحاااا.
قاسم بصلها بمكر...
نور... اي النظره الثعبانيه دي اوعااا شوشو يلعب معاك احلبسه.
قاسم... يعني كنتي بتستعبطي.
نور... ا انااا يا عمو اخص عليك.
قاسم.. اتظبطي يا حورمه.
نور بغيظ... حرمه اما تلهفه اي عايز اي مش كفايه خابطني وسكتالك.
قايم قرب منها.
نور... حلبسااااا هتتهور ولااا اييي.
قاسم.... انتي مييين.
نور... طيب ابعد كدا يا اخينا وانا هقولك.
قاسم.... انطقيييي.
نور... قولتلك متتزرزرش علي الي خلفوني هقولك يا عااام.
قاسم شد الكرسي وقعد.... ياريت اتقولي المره دهين الحقيقه لحسن ا...
قاطعته نور... اسكيوزمي مبحبش نبره التهديد دي.
قاسم بزعيق.... انطقيييي.
نور بفزع... خضتنييي لو هتزعقلي تزعقلي باسلوب احسن من كدا.
قاسم... والله.
نور... اه زعقلي بشويش احلبسه.
قاسم... حلبسه اياه دي الي انتي طيحا فيها!
نور... دي بتبقي منفوخه كدا بس في الاساس لو صغط عليها بتفسي علي طول كدهون.
قاسم مسح بكف ايده علي وشه..... يارب ارصاص المسدس ايكون فاضي لرتكب جنايه.
نور... بص هريحك مش علشان خيفه منك تؤ تؤ تؤ علشان بس انا قلبي ابيض.
قاسم... اخلصي يا ست قسطه في يومك الي ماهو فايت ده.
نور... انا هند.
قاسم... عارف انك هند من انهي داهيه.
نور.... جمب الدهيه الي فيها اول حوده علي ايدك اليمين علطول.
قاسم.... دمك تقيل تعرفي اكده.
نور... اه اصل انا نسيت اقولك اني عملاه بالسمنه البلدي.
قاسم.... لاخر مره هساله ولو مجوبتيش اتشاهدي علي روحك.
نور... اشهد ان لا إله إلا الله.
قاسم.... اني لسه مسالتكيش!
نور.... منا عرفه بس انا متأكده اني مهجوبس واختصرت المسافات.
قاسم... انتي طلعتيلي منين!!
نور... قضاااء وقدر ربنا هتعترض اعترض بقي.
في قسم الشرطه.....
ابو نور... يا باشااا بقولك بنتي مش لاقيها.
الضابط... عندها كام سنه.
ابوها.... هيا 20 سنه بس عقلها خفين لمؤخذه.
الضابط... معاقه ذهنباً تقصد؟
ابوها... حاجه زي كدا كان فرحها من 6 ساعات ومش لقينها.
الضابط..... ازاي معاقه ذهنياً وهتتجوز؟
صابر... يا باشا هي مش مجنونه هي عاقله بس عقلها خفيف عندها سلوك ملمسه فاهمني.
الضابط... لا مش فاهم!
صابر... يعني 8٪ بنأدمه و 92% عقل ضارب.
الضابط... وانا هحل مسأله ما تقول المفيد.
صابر.... بص يا باشا من الاخر كدا وعلي بلاطه هي عاقله بس هبله.
الضابط... ودا الي هو اختر ما بين القوسين.
صابر... يا باشا ما تفتحلي دماغك الله يسترك انا بقيت ماشي بعلااج.
ابو نور... اسكت انت انا هفهمه بص يا باشا هي عاقله بس عقلها علي قدها.
الضابط... خلاااااص.
الشويش..... يا حضره الضابط..
الضابط... اي يا عطيه انت كمان.
الشويش... في حدثه كبيره قوي حصلت في وسط البلد وبيقولو في اتوبيس اتقلب بفعل فاعل وفيه بنت شبه العروسه الي مش لقينها....
صابر اتخض وابوه وخرجو جري بسرعه ومعاهم الضابط...
صابر ركب المكنه.... يلااا ياباااا.
ابوه... ستراااااك يارب.
الضابط ركب العربيه وكلهم وصلو بسرعه لمكان الحدثه....
صابر نزل هو وابوه وجريوا مع الضابط...
صابر مسك بتوع الاسعاف... اختي فييييين.
الممرض... اهدا لو سمحت.
صابر... انت لسه هتقوووولي اهدااااا بقولك اختي فييين.
الممرض.... طيب هي كانت لبسه اي؟
ابوها... فستان فرح ابيض.
الممرض.... شد حيلك يا حج.
صابر... هو مرخي علشان يشده انا دلوقتي بسألك اختييي نووور فيييين؟
الممرض.... البقاء لله راحت للي احسن مني ومنك وفي الاخر كلنا لها.
صابر.... ونعم بالله بس برضو اختي فييين؟
ابوه عيونه دمعت ومسكه.... سيبه يا صابر تعاله.
صابر بتكلم ودخل في حاله ذهول... اسيب مين يا بابا دا مش راضي يقولي نور فين!
ابوه... الروح طلعت للي خلقها.
صابر عيونه دمعت وحمرت.... يعني مفيش نور تاني د دا انا كنت ليه لاسعها قفا قبل ما تروح الكوافير وكنا بنصحك سوا يا بابا.
ابوه.... وحد الله يا صااابر يا ابني وحد الله.
صابر... ونعم بالله بس نووور عايشه مش ماتت لاااء لااا يا بابا.
ابوه... صاااااابر فووووق اختك ماتت وحد الله بقولك.
صابر... نووور عيشه مش ماااااتت انا قلبي بقولي اختي عيشه..... نوووووور انتي فييين يااا نور.
ابوه ببكاء... يااارب هونها علينا يااارب الله يرحمك يا بنتي.
الضابط.... شد حيلك ان شاء الله عروسه في الجنه.
صابر شد الضابط من هدومه.... اختي مش ماتت يا راجل انتااااا متقولش كدا لنزل بالشرايط تطبيل علي نفوخك.
الضابط... انا بس ميتحملك علشان الحاله الي انت فيها مش اكتر.
صابر.... لي شايفني بتحزم ورقص.... يااااا نووور تعالي قوللهم اني مش مجنووون ياااااااااااا نووووور.
اما في البيت القديم....
عامر كان بيكلم رجاله البرنس.... يعني اياه يا رجاله في حركه غدر هتحصول.
واحد مغمي وشه.... زي ما تني خبرتك فهمت كلامي زين.
عامر.. فهمته دا البرنس هيكرمك علي الاخر روووح علشان مش يستعوجوك.
الشخص ده.... وصل سلامي للبرنس.
عامر... اعتبره حصول.
عامر طلع الاوضه بسرعه وخبط علي الباب... يااااا برنس.... جري اي مفيش حس ليه!
عامر بسرعه كسر الباب وتصدم من الي شافه....
#Asmaa_Habib✍️
#عروس_برنس_الصعيد♕.