رواية قمر والميم دال الفصل الحادي عشر 11 الجزء الثاني بقلم امنية يوسف
البارت الحادي عشر
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد
ادعوا لجدة صحبتي بالرحمه♡
رعد بهدوء...كيان هتتجوز زين بما ان علي واحد طا..يش وطبعا الجواز هيكون مؤقت
هنا الحيره كانت ملياهم بي فاقوا علي زين وهو بيقول ....جواز مؤقت إزاي يبابا انا عاوز افهم وثانيا حضرتك انت عارف اني متجوز ومليش اسبوعين كمان اروح اتجوز علي مراتي؟!
علي بعصبيه وغيره...بابا انا مش طا..يش واقدر افتح بيت كل الحكايه اني طلعت واشتغلت برا شغلكم مش عشان عملت كذا مشروع وف.شل يبقا انا طا..يش وبص لكيان وقال وشاور عليها ....كيان مش هتتجوز غيري تمام وساب البيت ومشي
عند همس سمعت الزيطه ونزلت جري وسمعت ان زين مفروض يتجوز كيان وطلعت تجري علي اوضتها تبكي
عند زين ورعد وقمر وكيان كانوا واقفين بصدمه من الكلام اللي قاله علي
قمر بعصبيه....رعد انت لازم تفهمني حالا ايه اللي بيحصل ومين كيان اللي طلعتلنا في البخت دي وعايز تجوزها لولادي لدا مره ودا مره
رعد بهدوء ..حاضر يا قمر بس ادخلي دلوقتي ودي كيان للاوضه ترتاح شويه
فعلا قمر اخدت كيان وودتها الاوضه وهي متذمره من اللي بيحصل دا، وكيان كانت مكسوفه من اللي بيحصل دا كله وخصوصا موقف علي ودخلت الاوضه وهي بتفكر يا تري علي عمل كدا ليه هل عشان يثبت لاهله انه قادر ولا ايه وبعدين نفضت الافكار دي بغضب من نفسها
كيان وهي بتكلم نفسها...فوقي فوقي يا كيان انتِ هنا عشان حاجه والحاجه أكيد هتنتهي في يوم من الايام وساعتها علي هيسيبك وثانيا بتفكري ليه في علي فوووقيي هتضيع.ي نفسك بنفسك
هنا فجأه حد دخل حد من البلكونه وكان علي
علي بهدوء...اممم عايزه تتجوزي اخويا اممم ويا تري بقا انتِ مين ولا جايه عايزه ايه مننا وفضل يقرب منها
كيان بتوتر...عمو رعد هيقولك كل حاجه انا انا
علي وهو بيقرب....قولي انتِ ايه
كيان بتوتر...علي ابعد شويه عيب كدا
علي بإعجاب...تعرفي انك حلوه اوي ووقف قدامها وحاصرها بين ايديه وقرب منها اكتر...وقمر اووي ومسك خصله من شعرها ولفها في صباعه...وشعرك دا جمميل
كيان وهي غايبه وسط كلامه وتغزله فيها...اممم
علي لما شافها كدا قرب منها وهمس بين شفا..يفها...كيان انا ..يتبع
♡♡♡الحمدلله
عند قمر ورعد
رعد بهدوء...بصي يا ستي كيان دي تبقي بنت اختي
قمر بضحك...نعم اختك رعد انا عايشه معاكم عمري كله محدش قال انه ليك اخت؟
رعد بهدوء...دي مش اختي اختي دي تبقا بنت بنت خالتي بنت احلام يا قمر أحلام لما هر..بت واتجوزت اللي بتحبه وخلفت وبعدت عن الكل زمان قابلتها هي وجوزها وكانت حامل في كيان ساعتها كلمتني ووصتني عليها لو حصل حاجه
قمر بهدوء....وبعدين هي حصلها حاجه؟
رعد بهدوء....جوز خالتي عرفت مكانها طبعا جوزها مات ومفيش حد يتحاموا فيه حتي عيلة جوزها عاوزين يغصب.وا كيان انها تتجوز ابن عمها ولما جوز خالتي عرف هدد.ها انه هيقتل.ها هي وبنتها وأحلام ملقتش حل قدامها غير انها ته.رب كيان لهنا وبس يا ستي
قمر بهدوء...بس برضو يا رعد متتجوزش حد علي عاوز يعيش حياته وزين اتجوز
رعد...هي لازم تتجوز اومال لو جم اقولهم ايه عايشه هنا بصفتها ايه
قمر بتفكير...عندك حق بس ادي شويه وقت لعلي يفكر كويس وحياتك عندك يا رعد ما تغص.به ولا تضايقه بحاجه
رعد ...يا قمر علي ابني وزيه زي زين وانا متأكد ان كيان هي اكتر واحده مناسبه ليه ومش هغص.به حاضر وبعدين غمزلها...بس بقولك انتِ وحشاااني واخدها في حضنه ...
♡♡♡استغفر الله
عند زين وهمس
زين داخل الاوضه بهدوء وتوتر من اللي حصل دا كله فجأه شاف همس وهس لابسه أحلي لبس عندها وكانت واقفه بتوتر وبتفرك في ايدها
زين بإعجاب...اي دا مين القمر دا وقرب منها وهمس....هو انا اللي شايفه حقيقه
همس بتوتر من قربه...زين انا عايزه اقولك حاجه
زين بإعجاب من كتله الجمال وقال....بعدين بعدين يا همس انهارده دخلت..نا
همس بتوتر...زين انا مش بنت ...يتبع
امنيه يوسف ♡
#همس_الزين