رواية اسيرة البدر الفصل العاشر 10 بقلم ملك شكري

رواية اسيرة البدر الفصل العاشر 10 بقلم ملك شكري 

 روايه/اسيره البدر
الفصل/العاشر
للكاتبه/ملك شكري
"رأيكم يهمني"
بدر بصدمه: اكيد لااا ازااي يعني اتخطبت لا لااا
دخل بسرعه على بروفايل زين لقاه منزل صور خروجتهم وقرا الكلام واتصدم اكتر: لا لا اكيد لا مش بعد كل دههه تبقا لحد غيري لااا 
قام كسر كل حاجه ف الاوضه وهو بيصرخ: اكيد لاا قمر ليا انا بس لااا
اتصل على سليم: سليم قمر اتخطبت
جمعهم كلهم عندو ف القصر
عمر: يعني ايه الي انت بتقولو ده اكيد لا يبني
بدر حط ف وشه الفون على صوره قمر وزين: وكده بردو لسه مش مصدق اقرا الكلام الي موجود وادخل على بروفايل ابن ال........ هتلاقيه منزل صورهم بتاعه خروجه الخطوبه عمر وقف وهو مصدوم وسليم وريم نفس الكلام









عمر: هنعمل اي ياسليم
سليم بتفكير: مش عارف والله
بدر بغضب: انا بقا عارف
خد اليوزر بتاع زين وعمل اكونت فيك ودخلو منو ورن عليه انستا وكلهم قاعدين مستغربين من الي بيعملو
عند زين كان سهران ف الفرندا بتاعته لقا فونو بيرن على الانستا بأسم كريم محمد استغرب لان الاسم ده مش من عندو على الانستا ف رد يعرف مين
زين: الو
بدر: الو زين حسن معايا 
زين بستغراب: ايوا انت مين
بدر: انا كريم محمد الي كان معاك ف المدرسه زمان
زين بستغراب: كريم محمد مين يبني
بدر: كريم محمد كنت معاك ف اعدادي وثانوي وسبنا بعض عشان انا سافرت
زين وهو اصلا مش فاكرو: اه تمام اهلا ياكريم
بدر: اي رايك نتقابل بكره يمكن تفتكرني
زين بتردد: اوكي نتقابل فين
بدر: هبعتلك عنوان البيت بتاعي وتعالى بكره الساعه 6بليل كده
زين بقلق: تمام
عند بدر
سليم: بدر اي الي انت بتعملو ده
بدر ببرود: اي بعمل اي
سليم: لا مبتعملش في ان انت هتجيب شاب هنا ل مجرد انه خطب واحده كان ممكن تبقو مخطوبين عشان تضربو هو انا مش عارفك يعني
بدر: وانا مش من النوع الي اجيب حد عندي عشان اضربو او افرد سيطرتي عليه
سليم بنرفزه من الي صحبو هيعملو: بجد والله وبالنسبه ل قمر الي كنت حابسها عندك هنا وابوها مات بسبب انها بعدت عنه ومكانتش مهتمه بيه ومخدش دواه وده الي سببلو الجلطه على كلامك مين الي فرد سيطرتو عليها مش لسه قايل









 مبتفردش سيطرتك على حد وبكل برود زعلت انها مشيت وسابتك واستغنت عنك وجاي تمثل انك هتخطب وهي تعرف منين انك بتمثل جاي قدامها تخطب وتعيش حياتك وهي تقابلك وتتكبر عليها وتفرض سيطرتك عليها وف الاخر جاي تزعل انها اتخطبت زي اي بنت ما بتتمنى وهي تتربط جمبك بأساس اي ها فهمني بأساس اي لما يجيلك مزاج تنهي التمسليه دي هتروح وتقولها سوري اصل كنت بمثل عليكي اني خطبت عشان ترجعيلي راكعه زي الكلبه ليه هو انت بس الي بني ادم وهي حيوانه وجاي بعد كل ده وتقولي بتحبها مينفعش يابدر مينفعش الي انت بتعملو ده اسمه انانيه يابدر مش حب
بدر دمعه نزلت من عيونه لأول مره صحابو يشوفوها: ليك حق تقول كده انا بني ادم وحش ومش محبوب واناني ويوم ما حبيت حبيت بتملك وانانيه ضيعتها مني
سليم حضنو: لا يابدر انت مش اناني ومتملك انت اتصرفت بس بعقل ملغي بس انت انسان جميل وكلنا بنحبك انت بس محتاج تصلح الموضوع بطريقه احسن من كده احنا مش ف فيلم علي بابا وعايشين خطط ليل ونهار ياحبيبي لو بتحبها بجد روح وواجهها وصارحها بكل حاجه وشوف هتقولك اي يا اما لو هتجيب خطيبها هنا من غير عنف يابدر انت تتكلم معاه وتفهم منه صدقني كده احسن ما تبوظ صورتك قدامها اكتر
عمر: سليم عندو حق يابدر اسمع منو
ريم: وانا معاهم بصراحه مش كل حاجه بتتحل بالكلام ده ولو بتحبها بجد ادو نفسكو فرصه تانيه
بدر: انتو صح انا هعمل كده
يتبعععععع........... 

هل بدر هيسمع كلامهم ولا بيهاودهم وخلاص 

                   الفصل الحادي عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×