رواية الممرضة والمعاق الفصل العاشر 10 بقلم رحمه سامي

رواية الممرضة والمعاق الفصل العاشر 10 بقلم رحمه سامي 

 #الممرضة_والمعاق... ❤
#الفصل_العاشر. 

فجاه ضحك حمزة بخب*ث وبعد عن سالي وهو بيقول: انتي روحتي فين يا سالي بلاش اللعب دا معايا بقي. 
سالي افتكرت انه مش بيشوف زي ما تكون كانت ناسيه وبسرعه اتحركت بعيد عنه وقالت: حمزة دا مش وقته امك تحت وكمان الممرضة خليها بليل يا حبيبي. 
حمزة: تصدقي عندك حق ماشي اجهزي بليل هكون عندك. 
ولف حمزة ونزل وبسرعه سالي بعتت رسالة لحد وقالت: احنا لازم نتقابل دلوقتي اسبقني علي الشقة بتاعتنا.... ولبست وخرجت من غير ما حد يشوفها. 
روح دخلت لحمزة وهي بتقوله: العلاج بتاعك يا حمزة بيه. 
حمزة: تعالي هنا يا روح. 
روح: خير يا حمزة بيه. 
حمزة حضنها وهو بيقول: انا حمزة بس بالنسبالك يا روح. 
روح بكسوف: ابعد عني يا حمزة مينفعش كدا. 
حمزة: مراتي وانا حر فيها وبعدين انا مليش مزاج ابعد ها هتعملي اي. 








روح بدموع: حمزة انا خايفه. 
حمزة بعد عنها باستغراب: خايفه.... خايفه من اي يا روح. 
روح: انا معرفش انت بتعمل معايا كدا ليه ولا اي غرضك مني بس انا خايفه تبقي فترة وتسبني وانا ساعتها الوحيده اللي هتتاذي. 
حمزة بضحك: والله انتي طفلة يا روح... انا اتجوزتك بمزاجي ومعني كدا اني مستحيل اسيبك غير لو انتي مش عايزاني. 
روح: متقولش كدا انت متعرفش حاجه. 
حمزة: طب متعرفيني. 
روح: يوم ما ترجع تشوف هقولك كل حاجه يا حمزة بوعدك. 
حمزة حس ان روح مخبيه عليه حاجه كبيرة ومرضاش يضغط عليها وقال: ماشي يا ستي لما نشوف اخرتها معاكي. 
روح: طب انا عايزة انام. 
حمزة: روح احنا في عز النهار. 
روح: اعمل اي يعني بقولك عايزة انام. 
حمزة شالها وحطها في السرير وراح شدها في حضنه وقالها نامي يا ست روح لما نشوف اخرتها معاك. 
روح بكسوف: طب ابعد شوية يا حمزة خليني اعرف انام. 
حمزة: لا انا مرتاح كدا ونامي بقي احسن ليكي. 
روح بسرعه غمضت عينيها وراحت في النوم تحت تأثير المنوم اللي حمزة حطه ليها في العصير وقام من جانبها وهو بيقول: انا اسف بس لازم اعمل كدا عشان اخلص من القر*ف اللي احنا فيه. 

*في الشقة اللي سالي قالت عليها/

سالي: انا مش هقدر اكمل في اللعبة دي.... حمزة معرفش ماله دا كان هيقرب مني النهارده. 
المجهول: طب وفيها اي هو انتي تطولي انك تبقي حامل بجد من حمزة بيه. 








سالي: بس انا مش عايزة دا انا عايزاك انت. 
المجهول: بقولك اي انتي من الاول وافقتي تدخلي اللعبه دي يبقي تكملس مهما كانت المصاعب انتي فاهمه. 
سالي: انت بقي يتخاف منك يا مراد من امتا وانت كدا. 
فجاه ظهر المجهول دا واللي هو فعلا مراد اللي قال: انا طول عمري كدا وحقي من حمزة مش هسيبه. 
سالي: طب ليه كل دا حمزة طول عمره بيحبك وبيثق فيك. 
مراد: قصدك بيعطف عليا انتي متعرفيش حمزة عمل فيا اي دا كان سبب دما*ر حياتي ابويا كان دايما يحبه اكتر مني ودايما يقولي ياريتك تكون زي حمزة اتعلم من حمزة شوف حمزة بيعمل اي لحد ما فعلا كره*ت حمزة. 
سالي: بس هو ذنبه اي انت اللي كان دماغك في السهر والخروج وعشان كدا ابوك كان بيقولك تكون زي حمزة لان كان كل همه يحافظ علس ثروة ابوه ويكبرها. 
مراد ضر*بها بالقلم: اخر*سي مش عايز اسمع كلمه تاني حته انتي بتشكري فيه. 
سالي: انا اسفه يا حبيبي بس انا خايفه مراد ممكن يلمسني بجد وانا بحبك انت. 
مراد: مش مهم انا موافق وهتجوزك برضو متقلقيش بس لازم نكسب انتي فاهمه. 
سالي بحزن: حاضر يا مراد حاضر. 
مراد: انا هوريك يا حمزة. 

*في بيت بعيد وصلت نهي اللي دخلت ولاقيت امها تعبانه اوي/

نهي: عامله اي دلوقتي يا حبيبتي. 
ام نهي: بخير يا حبيبتي طمنيني لاقيتي شغل. 
نهي بحزن: ايوة يا ماما الحمدلله. 
ام نهي: الحمدلله قولتلك حمزة دا طيب وبيساعد الكل. 
نهي: ماما هو انتي متعرفيش فين بيت حمزة بيه دا. 
ام نهي: اه يا بنتي اعرفه بس بتسالي ليه. 
نهي: اصله قالي تعالي هناك وانا نسيت اساله علي العنوان. 
ام نهي: طيب يا بنتي خدي العنوان اهو. 
نهي خدت العنوان واكلت امها واتحركت علي هناك واول ما وصلت انبهرت من المكان دخلت وهي خايفه... واول ما رنت الجرس الباب اتفتح واتصدمت من اللي شافته...... 

#يتبع
#بقلمي_رحمه_سامي

                    الفصل الحادي عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×