رواية المغرور والسمينه الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا

رواية المغرور والسمينه الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا 

 


#المغرور_و_السمينه 

#الفصل_السادس_عشر

#بقلمي /دنيا 


طلقني خليك رجل لو لمره في حياتك وطلقني 

اسر لأ ياسلمي 

انا مش هطلقك بس مش عشان زي مابتقولي اني مش راجل انا رجل غصب عنك واقدر اوكي ده دلوقتي بس انا مش هطلقك عشان بحبك 

قلها كده وسبها ومشي قبل ما يعمل حاجه يندم عليها هو مش عاوز يازيها كافيه الزاه لي هو سببهولها بس مهما كان الزه متوصلش لدرجه دي معا 


عند الرجاله اوحش حاجه ممكن توجعهم بيها انك تشكك في رجلتهم وبذت لو كانت لي بتعمل كده هي الست اللي بيحبها  وانو ممكن يخسرها حرفيا سعت لما تعمل كده 






بس عند اسر وسلمي الموضوع مختلف شويه اسر عارف كويس هو عمل ايه في سلمي وعارف انوا دبحها بسكينه تلمه لما لعب بمشعرها وكسرها في اجمل يوم في حياتها 


فكرار انوا يحول معاها تاني وتلات وعشره عشان تسمحوا عشان سلمي تستحق انوا يعفر عشان تسمحوا فكرار انوا يبدا بخطط رجوع سلمي ليه 


كانت وقفه بتلعن لسانها من لي قلتوا كانت كانت خايفه اوي من رده فعله بس الحمدلله عدت علي خير ومعملهش حاجه 

هي اه بتعترف انها لي قلتهولوا غلط بس هي كانت قصده كانت عاوزه تشوف رده فعلوا علي اهنتها ليه زي مهو بيهنها 


سلمي ايوه هو يستاهل هو اهني كتير اوي وانا لزم اردهلوا كل الاهنات لي اهنهلي 

ولسه يا اسر اما طلعت عليك كل لي عملتوا فيا ميبقش انا سلمي مهران وبرضو هطلق منك 


خارج من الاوضه من عند سلمي وهو هتجنن بقا هي تطردوا وعشان مين عشان الزفت لي اسموا اسر ماشي ياسلمي ماشي 

راح الكافيه يجيب قهوا وهو مش طايق حد 

راح لقا ندا بتجيب قهوا 

عمر ندا هتلي قهوا معاكي 

ندا متجبها لنفسك 

عمر تمام ياندا 

ندا اخدت القهوا بتعتها وخرجت 

عمر ماشي يا ندا ماشي اخد قهوتوا وخارج 

- في ليل  

كانت  وقفه مستنيا اي تكس يروحها 

لقت لي وقف قدمها بعربيتوا 

تعالي يا ندا اوصلك 

شكرا مش عاوزه 

يبنتي تعالي الوقت اتاخر مفيش تكسي بتجي دلوقتي اصلا تعالي 

ندا قولت شكرا مش عاوزه 

عمر بعصبيه برحتك هو انا هتحيل عليكي يعني انشالله تولعي 

ندا انشالله انت 

سبها ومشي 

ندا كانت وقفه ومش عارف هتعمل ايه دلوقتي 

سمعت صوت زملها احمد 

احمد دكتوره ندا انتي وقفه كده ليه 

ندا مفيش 

احمد طب ممكن اوصلك عشان محدش يديقك ولا حاجه 

ندا كانت هترفض عشان مش بتحب تتعمل مع احمد ده بسب سمعتوا انوا بتاع بنات وكده 

بس لما شافت عمر رجع تاني 

وفقت 





ندا تمام موفقه 

وراحت ركبت معا 

عمر كان رجع يخدها هو لا رجلتوا ولا انسنيتوا تخالي يسيب بنت في الشارع كده 

ده الكلام اللي كان بيقلوا عمر لنفسوا عشان يرجع يخدها 

بس لما لقاها ركبت بعربيته احمد اتجنن 

ازي ازي تسمح لنفسها انها تركب مع واحد زي احمد 

عقوا وانت مالك مديق ليه متركب مع لي هي عاوزه تركب معا انت مالك ياخي 

عشان عشان سمعت احمد ده زي الزفت ازي تثق انها تركب معا في وقت زي ده 

نزل من عربيتوا وراح عندهم 

عمر انزلي 

ندا نعم 

ندا انزلي بقولك

مش نزله

راح فتح الباب ونزلها منه العربيه 

ندا اي الجنان ده 

انتي اللي مجنونه انتي زي تركبي في عربيته واحد بص علي احمد وكمال واحد غريب كده 

وانت مالك اصلا 

ندا روحي اركبي العربيه 

لأ وبعدين اركب في عربيتك ليه ولو بتقول علي احمد واحد غريب فانت كمان غريب ياعمر 

عمر شدها من ايدها وركبها العربيه بتعتوا وركب هو كمان ومشي تحت نظرات احمد لي وقف مبتسم عليهم 

فضلوا طول الطريق سكتين 

لغيت لما عمر اتكلم 

انا عاوز افهم انتي ازي تركبي مع واحد زي احمد ده 

انتي مجنونه انتي مش عارفه انوا مش كويس وبتاع بنات 

سلمي وانت مالك اصلا اركب مترح منا عاوزه انت ملكش دعوه بيا اصلا 

ندا انزلي 

نعم 

انزلي احنا وصلنا بتك 

عمر مفيش شكرا على التوصيله ولا حاجه 

لأ 

طب انا همشي عاوزه حاجه 

ندا في دهيه  

عمر تصدقي ياندا انك بنت قلة الذوق 

ندا من بعض ما عندكم 

وسبتوا وطلعت علي بتها 

عمر هي مالها دي بقت بتعملني كده ليه بجد قلة الذوق 


لأ والله ده كويس انها بترد عليك اصلا 






سلمي خارجت من المستشفى 

لقت اسر وقف قدام المستشفى مستنيها 

افندم عاوزه اي يا اسر 

بطيه انتي اوي ياسلمي ده كلوا بتنزلي نص ساعه ياشخه بس انا معنديش مانع انا ممكن استنكي العمر كله... 

اخلص يا اسر  عاوز  اي 

اسر بتريقه اخالص يا اسر عاوز اي 

لأ دانت جاي تستظرف بقا 

وسبتوا وكانت ماشي بس اسر مسك اديها ووقفها 

استنى بس ياسلمي 

امم 

اسر اركبي العربيه 

ليه 

خاطفك 

اسر 

اركبي بس هنتكلم شويه وخالص 

ماشي وركبت 

اسر ركب العربيه وساق 

سلمي انت ريح فين انت مش قولت هنتكلم

اسر محنا هنتكلم بس مش هنا في مكان احسن 

لأ 

طب شوفي حتا المكان هيعجبك اوي 

لأ 

هو كلوا عندك لأ لأ كده 

اه

طب اسكتي بقا ياسلمي عشان متغبش عليكي 

قل لأ لأ 

سلمي قعدت تشوف اخرها اي مع اسر 

اسر وقف العربيه 

وصلنا 

نزل اسر من العربيه وراح علي لباب لي عند سلمي وفتحولها ومده ايدوا لسلمي عشان ينزلها بس سلمي مرضتش تديلوا اديها ونزلت لوحدها 

ودخلت تستكشف المكان لواحدها من غير ما تكلموا حتا الحركه دي ديقت اسر جدا 

اسر ماشي ياسلمي لما نشوف اخرتها معاكي اي 

ودخل ورها 







كانت جنينه جميله جدا متزينه بلورد وشموع وكان في تربيظه في النص عليها عشاه 

سلمي فرحت اوي لما شافت ده هي كان نفسها في حد يعمل معاها كده  عشاء رومنسي تحت ضي القمر وورد ومسيقه لي هي بتحبها 

بس اول لما سمعت صوت اسر

اسر عجبتك غبت عنها ابتسمتها 

سلمي اديني فرصه عشان خاطري انا عارف غلطي كويس وندمان عليا ده مش يخليكي تديني فرصه 

طب بصي كده علي ده ممكن يغيرلك رأيك 

رفعت عنيها علي المكان اللي بيشورلها عليا لقت 

يافته كبيره مكتوب عليها 


 لو أن الحب كلمات تكتب لانتهت أقلامي، لكن الحب أرواح توهب، فهل تكفيكِ روحي؟ 


ثانيه اي ده 

اسر رقع علي ركبتوا بيطلب من سلمي فرصه 

هل تقبل ام لأ 

سلمي تقبلي تديني فرصه اعوضك فيها على كل حاجه انا عملتها معاكي 

في تلك الحظه بدات تشتغل الاعب الناريه 

اسر بصي فوق 👆

سلمي بصت لقت ان مكتوب بالاعب الناريه 

بحبك يا سلمي

سلمي عيونها دمعت وعملت حاجه مش متوقعة

يتاره هتعمل أي😂 


ها سلمي هتوفق ترجع الاسر ولا لأ 😂


                    الفصل السابع عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×