رواية الحب يعشق الصدف الفصل السادس عشر 16 بقلم رحمه محمد

رواية الحب يعشق الصدف الفصل السادس عشر 16 بقلم رحمه محمد 

 


#بقلمي رحمه محمد#الحب يعشق الصدف

البارت 16


ليلي وقفت جنب ادهم : روح ارتاح شويه ي بابا

ادهم : لا مش عايز

ليلي : عشان خاطري ي بابا (وبصت لمني) خدي ي ماما وروحو ارتاحو شويه

مني بدموع : مش هقدر اسبها كدا

ليلي راحت ليها ومسكت ايديها : انا هفضل معاها بس لازم ترتاحو شويه روحو عشان خاطري 

ادهم اتنهد : حاضر ي ليلي يلا ي مني 

وقرب منها سندها وراحو اوضتهم 






ساره كانت قعده برا البيت وعمرو خرج ليها 

عمرو : انتي كويسه 

ساره بصت ليه 

عمرو : لا انا الف وارجع تاني عشان شكل في خناقه وانا اعصابي مش مستحمله باي ي بيبي

ساره ابتسمت : اترمي مفيش خناقه ولا حاجه 

عمرو ضحكت وقعد جنبها : يخر.بيت لسانك دا 

ساره : شوف انت الي بتبدا اهو 

عمرو سكت بسرعه : لا خلاص 

ساره ضحكت غصب عنها علي شكله 

عمرو ابتسم : ضحكتك حلوه 

ساره ابتسمت بكسوف وبصت في الأرض 

عمرو رفع راسها وبصت في عيونه : انا بحبك 

ساره اتكسفت اكتر وبقا وشها كله احمر وتوترت من نظراته

عمرو قرب منها وطبع بو.سه رقيقه علي جبينها

ساره قامت بسرعه وجريت دخلت البيت وراحت علي اوضتها بتتنفس بسرعه وقلبها بيدق جامد وفتكرت كلمة بحبك منه ابتسمت بكسوف

عمرو ابتسم وكان مبسوط اوي وفضل واقف قدام البيت شويه لقي تليفونه بيرن وكان جاسر 

عمرو : اي ي بيبي 

جاسر : بيبي اي دا اتلم ياض 

عمرو ضحك : عايز اي 

جاسر : هعوز منك اي ي جر.بوع انت برن علي مراد مش بيرد 

عمرو : مش عارفه هو فين بس لي 

جاسر : في اوراق كتير محتاجه امضته مشيتو وسبتوني وسط الشغل لوحدى 

عمرو : ما انت الي عامل فيها مجروح من البلد دي وموافقتش تيجي معانا 

جاسر : بس ياض ملكش دعوه 

عمرو ضحك : خلاص ماشى.. ماما عامله اي 

جاسر : الحمدلله بقت احسن بكتير 

وفضلو يتكلمو شويه 


ليلي كانت في اوضه عشق بصلها بحزن وبتحرك ايديها علي شعرها بحنان بس باب الاوضه خبط وفتحت الباب كان مراد

ليلي : انت لسه منمتش

مراد : لا مش عايز (وبص لعشق) هي كويسه

ليلي بصت ليها بحزن ودموعها نزلت : انا خايفه عليها اوي ي مراد

مراد قرب منها حضنها : اهدي هتكون كويسه ان شاء الله

ليلي حضنته جامد وفضلت تعيط

مراد كان مضايق انها بتعيط : ليلي بطلي عياط

ليلي مسكت في حضنه اكتر وحاولت تهدا لغايت ما بطلت عياط مراد بعدها عنه وبقا يمسح دموعها كان قرب اوي منها وباصص في عيونها وهي بصاله

مراد بقا يقرب اكتر وطبع بو.سه علي شفا.يفها 

ليلي غمضت عيونها

مراد بصوت هادي وهو قريب منها لسه : مش عايزك تعيطي تاني

ليلي فتحت عيونها وبصت ليه ببتسامه : حاضر

مراد ابتسم وطبع بو.سه تانيه علي شفا.يفها وبعدها حضنها بحنان

ليلي : يلا روح نام بقا الوقت اتاخر

مراد : لا هفضل معاكي

وقاطع كلامهم صوت رنت تليفون مراد ورد

......






مراد : تمام

وقفل معاه

ليلي : في اي

مراد : سيف هرب

ليلي : هرب منين؟؟ هو كان فين اصلا ؟؟ مراد فهمنى في اي

مراد ضحك : اهدي عشان اعرف اتكلم

ليلي : قول طيب

وبدا مراد يحكي ليها كل الي حصل

ليلي : يالهوي ي مراد خط.فته

مراد بصلها بستغراب : ايوا فيها اي

ليلي : بس دلوقتي هرب يعني ممكن يعمل حاجه 

مراد : وانا مش مالي عينك ولا حاجه وبعد الي حصل معاه ميقدرش يقرب

ليلي ضحكت : حبيبي الرجل الاخضر 

مراد بصلها : اي 

ليلي استوعبت كلامها : اي 

مراد قرب منها : قولتلي اي كدا عيدي تاني 

ليلي رجعت : بقول مراد الرجل الأخضر 

مراد لسه بيقرب : امم يعني مش حبيبي 

ليلي بترجع لغايت ما خبطت في الحيطه : لا مقولتش كدا 

مراد قرب منها اوي : ليلي 

ليلي بصتله : نعم 

مراد : انا بحبك 

ليلي بصدمه : اييي 

مراد باصص لشفا.يفها : بقولك بحبك 

لسه هتتكلم مراد سكتها ببو.سه طويله وبعد عنها بعد وقت 

ليلي كانت بصه في الأرض بكسوف : مراد امشي 

مراد ابتسم : اتكسفتي ي بطه 

ليلي بصتله ووشها كله احمر : روح نام يلاا

وكانت بتزق فيه وهو بيضحك لغايت ما طلعتو من الاوضه وقفلت الباب 

ووقفت وراه وهي فرحانه وابتسامه عريضه وجريت علي سرير اختها نامت جنبها وفضلت تفكر في مراد لغايت ما نامت 

وهو راح الاوضه بتاعته فضل يفكر فيها لغايت ما نام برضو 


في مكان تاني سيف ماشي بيعرج وجسمه كله بينز.ف لغايت ما وصل قدام عماره ركب الاسانسير وطلع شقه وخبط 

فتحتله صافي : يالهوي مالك ي بيبي 

سيف دخل الشقه بتعب ودخل اوضه قلع التيشرت ووقف قدام المرايا وتكلم بغ.ل : ماشي ي مراد 

صافي وهي بصه لجسمه ووشه الي كلهم د.م : فهمني ي سيف حصل اي 

سيف بغضب : بعد ما اتفقنا اني هروح لعشق واتكلم معاها (وحكالها الي حصل في بيت ادهم) 

وخرجت من هناك رجعت البيت لقيت مراد مستنيني هناك 






*Flash back 

سيف بخوف : مراد انت بتعمل اي هنا ودخلت ازاي 

مراد بخبث : انت خايف كدا لي تعالي اقعد بس 

سيف : لا مش عايز انت جاي لي 

مراد جز علي سنانه : مابحبش اعيد كلامي مرتين تعالي اقعد 

سيف خاف وراح قعد قدامه 

مراد : شاطر ي سيف قولي بقا لي عملت كدا 

سيف : معملتش حاجه انا... 

قاطعه : تؤتؤ هنكدب من الاول وانا مبحبش الكدب 

سيف : مراد انا بحب عشق والي شافته دا كان سوء تفاهم صافي هي الي جت وفضلت تتكلم 

مراد بغضب : تاني كدب 

وشاور الإتنين من البودي جارد الي معاه : هاتوه 

*Back 


سيف : واديكي شايفه الي حصل 

صافي : كنت هتغدر بيا وتسلمني ليه

سيف : لا طبعا انا كنت بحاول اخلي يساعدني ارجع عشق واعرفه اني بحبها وكدا بس طلع ذكي وفهم 

صافي اعجبت بمراد اوي وغضت شفا.يفها : اممم ماشي.. طب تعالي اعقم كل الجروح دي 

وجابت علبة الاسعافات الاوليه وبدأت تعقم الجروح الي ماليه جسمه ووشه 

سيف بغل : مش هسيبه

صافي : ي شيخ اتنيل انت مبقاش فيك حته سليمه 

سيف بصلها بغضب : مضايقنيش احسنلك 

صافي : لا ونبي اتشطر عليا انا بقا 

وخبطته علي ضهره مكان الجرح وسيف اتالم 


عدا اليوم وفي صباح يوم جديد 

ليلي حست بحركه جنبها ولما فتحت عيونها 

ليلي : عشق

..........


#يتبع 

#بقلمي رحمه محمد


                   الفصل السابع عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×