رواية زواج غصب الفصل الثامن 8 بقلم منه محرم
part 8
زواج غصب
يونس: انا اسف جد اده لياان انتي فين وراح قدام اوضتها احم ليان انا اسف بس كانت يارا فا كنت برد عليها
ليان كانت سمعاه: كل يا يونس انا مش جعانه تصبح علي خير
يونس: لا مش هاكل من غيرك يلا
ليان: مش جعانه صدقني بقه
يونس: لياااان افتحي الباب
ليان: لا
يونس دخل وراح علشان يشيل عن وشها اللحاف: ادده رجلك في راسك انتي نايمه بشقلوب
ليان: بخ
يونس: هههههه والله مجنونه انتي نايمه كده ليه
ليان: عادي تغير
يونس: طب قومي بقه علشان تاكلي
ليان: تؤ مش عايزه
يونس: ليااان يلا قومي
ليان: لا مش عايزه
فجاه يونس شالها
ليان بخضه: يالهوييي انت انت ازاي تشلني كده
يونس: كده انتي مش عايزه تطلعي تاكلي فا انا هطلعك بلعافيه
ليان: نزلني طيب
يونس خرجها وقعدها علي السفره
ليان: انت يا مش محترم انت لو شلتني تاني انت حر
يونس: طيب يلا كلي بقه
ليان: ماشي
بعد شويه
ليان: ممم عامل ايه مع يارا
يونس: ممم كويسه
ليان: احم بتحبها
يونس: لارد
ليان: ايه مالك يابني بقولك بتحبها m
يونس: ها اه اه بحبها
ليان : تمام انا شبعت
يونس: انتي غيرانه
ليان: هغير من ايه انت حر في حياتك انا مش بعتبرك غير اخ بس وكلها كام شهر وهنتطلق واه انا ومحمد بنحب بعض ومستنيه لما نتطلق واخليه يتقدملي
يونس بعصبيه مش عارف سببها: بتحبي مين
ليان بكدب: بحب محمد مالك اكتشفت قريب اني بحبه وبعدين كنت قيلالك اني معجبه بيه
يونس مستحملش وسابها ونزل
ليان: كان لازم اقولك كده يا يونس علشان اعرفك انك بنسبالي اخ ومش بفكر فيك انا لازم انساك يا يونس بس يترا ليه اتعصبت لما قولت اني بحب محمد
عند يونس
يونس: وانا مالي يعني تحب ولا لا ماانا بحب يارا هي حقها تحب برضوه وهنتطلق وتشوف حياتها انا مش بحبها انا مش بحب غير يارا وبس
بعد مرور الايام وليان مقرره انها تبعد عن يونس ويونس نفس الكلام والكلام مابنهم قليل جدا
يونس: انتي نازله
ليان: اه راحه لماما وحشتني
يونس بدموع: احم استني
ليان: في ايه مالك
يونس: مافيش حاجه يمكن حاجه دخلت في عيني عادي
ليان: مش عارفه بحاول ارن عليها مش بترد اصلا فا هنزلها خش انت كمل نومك انهارده الجمعه
يونس مسك اديها: ليان استني
بقلمي/menna moharam
ليان: ايه يا يونس في ايه
يونس: ليان انا عايز اقولك حاجه بس ياريت تهدي وتسمعيني كويس
ليان بخوف: في ايه مامتك كويسه تعبانه نروحلها تعال طيب ونخلي ماما تجلنا هناك
يونس: ماما كويسه
ليان: مامتي انا تعبانه اه يمكن علشان في الشتا اكيد تعبت طب مقلتش ليا انا ليه مش مهم بقه عادي هروح اقعد معاها
يونس: لا رد
ليان: مامتي انا الي تعبانه بجد
يونس بدموع: ليان
ليان: يابني في ايه مش فاهمه
يونس: ليان ماما كلمتني من شويه وقالتلي ان ان ماما جميله اتوفت
ليان: هههههه ايه يابني ده انت بتهزر بقه مش وقتك وبعدين انت ليه تقول كده علي ماما ربنا يديها الصحه يارب ويخليها لياا متقولش كده تاني ازاي تقول كده اصلا
يونس بدموع: ليان اهدي انا مبكدبش عليكي ولازم نمشي دلوقتي
ليان: طب استني ارن عليها يمكن في مشوار ومسمعتش وبعدين نروحلهم استني
يونس: ليان
ليان: مش بترد استني هرن علي ماما لقاء تديني ماما
يونس: ليان علشان خاطري اهدي
ليان: الو يا ماما لقاء ممكن تديني ماما يونس لسه صاحي وبيهزر وبيقول كلام غريب ههههه ان ماما بعد الشر ماتت يعني بس انا مصدقتهوش بس معرفش ليه قالي كده
لقاء بدموع: ليان تعالي شوفيها لاخر مره يابنتي
ليان: حته انتي انتو شكلكو متفقين عليا بقه صح يلا بقه اديني ماما
يونس: ليانm
ليان: اوعا انا رايحه لماما
يونس: استنييي لياان استني
بعد شويه
ليان: ماما افتحي انا جيت وهبات معاكي انهارده
لقاء بدموع: ليان بنتي
ليان حضنتها: ماما فين
يونس: ليان
لقاء: في اوضتها يابنتي
ليان:مممم اكيد نايمه طيب انا دخلالها ماما يا ماما
لقاء: خش معاها يابني هي اكيد مصدومه
ليان دخلت اوضه مامتها ولقتها نايمه علي السرير شبه الملايكه
ليان بدموع: ماما انتي نايمه صح تعرفي ان شكلك حلو اوي اصحي يلا اقعدي معايا يا ماما متسبنيش لوحدي لا انا ماليش غيرك
يونس: ليان اهدي
ليان: يونس هي عايشه صح
يونس: ليان مامتك كان عندها الكانسر وهي الي قالت اننا نتجوز علشان تبقا مطمنه عليكي معايا
ليان: ااايه
يونس: انا اسف اني خبيت عليكي يا ليان
ليان بدوخه: م ماماا
يونس بخوف: ليان ليااان فوقييي ليانن
بعد اسبوعين
يونس: طمني عليها يا دكتور هي بقت احسن
الدكتور: المدام فاقت بس مش بترد حاول تتكلم معاها وهي هتبقا سمعاك خشلها وان شاء الله تقوم بسلامه
يونس: بجد فاقت طيب يا دكتور
الدكتور: ايوه هي فايقه
يونس دخلها وصعبت عليه اوي
يونس بدموع: ليان اتكلمي معايا طيب انا كل يوم اخش اتكلم معاكي بس انتي بتكوني نايمه يرضيكي ابقا اهبل وبكلم نفسي طيب ردي عليا عيطي اضربيني اعملي اي حاجه
ليان بدموع ومسكت ايده: ي يونس
ليان حضنته جامد وعيطت ومصدقت تلاقي حد يقولها عيطي اترمت في حضنه
ليان بدموع: بقيت وحيده يا يونس بقه ماليش حد والحاجه الوحيده الي كنت عايشه علشانها ماتت
يونس: وانا روحت فين اهدي طيب علشان خاطري
ليان: خلاص يا يونس انت دلوقتي حر انت ممكن تطلقني الي كانت غصباك عليا ماتت يا يونس انت حر دلوقتي
يونس: انتي بتقولي ايه لا انا مينفعش اسيبك يا ليان انتي هتفضلي مسؤوله مني
ليان: يونس علشان خاطري طلقني انت بتحب ومن حقكك تتجوز واحده انت بتحبها
يونس: طيب قومي انتي بسلامه ونشوف الموضوع ده بعدين
ليان في بالها: لازم تطلقني يا يونس اكيد انت مش هترضا تطلقني دلوقتي علشان مبقاش لوحدي بس انا مش هقدر اعيش معاك وانت مغصوب عليا
يونس: مالك
ليان بكدب: يونس لو سمحت طلقني انا بحب محمد وانا وهو هنتجوز وانت كمان اتجوز يارا
يونس: وانا قولت تقومي بسلامه وهشوف الموضوع ده بعدين
ليان: طيب انا عايزه اخرج زهقت من قعده المستشفي
يونس: طيب.. ليان
بقلمي/menna moharam
ليان: ايوه
يونس: الامتحانات قربت ولازم تنزلي جامعتك
ليان: حاضر
يونس: انا هذاكرلك الي فاتك الاسبوعين دول
ليان: ماشي شكرا يا يونس
(ياريت تكون بتحبني زي ما بحبك بس انت بتحب حد غيري يا يونس وانا مش هبقا انانيه انا لازم افتحك تاني وتالت في موضوع الطلاق ده وكل واحد يروح لحاله عارفه انك طيب ومش هترضا تخليني لوحدي وهتيجي علي نفسك علشاني بس انا مستحيل اعمل كده لازم نتطلق
يونس: ايه يابنتي روحتي فينm
ليان بتعب: ها معاك اهو يلا عايزه امشي
يونس: يلا علفكره البيت وحش من غيرك
ليان ابتسمت وحاولت تقوم بس داخت
يونس مسكها:ليااان مالك انتي كويسه صح مفيش حاجه
ليان: ايوه ايوه انا كويسه
يونس: احم تمام
تاني يوم
«««««««««««
مروه: ايه يابنتي انتي فين مش بتيجي ليه وكمان قرايه فتحتي مجتيش رنيت عليكي كتير
ليان بدموع: ماما اتوفت من اسبوعين يا مروه وتعبت
مروه: اااايه بتهزري
ليان بدموع: هحاول اجي الجامعه بكره ان شاء الله
مروه: حبيبتي ربنا يرحمها يارب متزعليش هي في مكان احسن انتي كويسه دلوقتي
ليان: الحمدلله
مروه: طب ليان كنت عايزه اقولك حاجه
ليان: ايه
مروه: يارا سمعتها بتتكلم مع صاحبتها انهارده وقالت
فلاش بااك
يارا: انا عرفت هنجح ازاي
-ازاي يختي
يارا: هعزم انهارده يونس في بيتي
-ازاي مش هيرضا اكيد انتي اتجننتي
يارا: ههههه هديله عنوان مطعم بس هيتفاجئ اما يلاقي نفسه في بيتي واكيد طبعا هفضل اقوله انه يخش يشرب حاجه وساعتها هكون حطاله منوم واخد الصور الي انا عايزها اهدده بيها واكيد ساعتها هيغششني كل الامتحان
-يالهوي شيطاان
يارا: ههههه عجبتك
-جدا
باااك
ليان: يالهوي ده كده يونس في خطر وانا الي قولت ممكن تكون بقت كويسه
مروه: انا قولت اقولك وياريت تقولي ليونس يا ليان
ليان: لا هقوله مينزلش من البيت وخلاص
مروه: تمام
يونس: بتكلمي مين
ليان: ها
يونس: احم محمد مش كده
ليان: اه
يونس: طيب انا نازل
ليان: يونس رايح فين
يونس: هنزل شويه وجاي
ليان: لا متنزلش
يونس: ايه
ليان: ماما لقاء اتصلت وقالت انها جايه
يونس: طيب كويس وكمان علشان افاتحها في موضوع الطلاق انا قررت تعيشي انتي وماما هنا في الشقه وانا هروح شقتنا القديمه احم وانتي حره تتجوزي محمد ولا لا
ليان: ا انا مش عايزاك تطلقني
(في بالها... كان لازم اقوله كده علشان اعرف اكشف حقيقه يارا اوعدك اكشفلك حقيقه يارا ومش هتشوف وشي تاني يا يونس
يونس: ايه
ليان: زي مسمعت
يونس بغيره : غيرتي رايك ليه انتي ناسيه انك بتحبي محمد
ليان: ها
يونس: انا نازل اقابل يارا
ليان مسكت ايده: لا
يونس: يعني ايه لا
بقلمي/menna moharam
ليان: يونس انا علي ذمتك وطول ماانا علي ذمتك يبقا تحترمني زي ما انا بحترمك وتراعي مشاعري
يونس: ممم لما نكون بنحب بعض لاكن انتي مش بتحبيني ولا انا بحبك وانتي الي قولتي كده وكمان غريبه كنتي عايزه تطلقي ايه غيرتي رايك
ليان بعصبيه: ومين قال اني مش بحبك
يونس: ايهm
ليان بدموع: متنزلش وخلاص
يونس: ليان فهميني ازاي بتحبيني وبتحبي محمد وعايزه تطلقي علشانه
ليان: انا انا هخش ارتاح
يونس(انا ليه قلبي دق لما قالتلي الكلمه دي ليه ليه حاسس بشعور غريب اتجاها ليه كنت بعيط كل يوم لما كنت افتكرها وهي نايمه تعبانه في المستشفي معقول اكون حبتها معقول بس ازاي ويارا معقول اكون كنت معجب بس بيها بس لما سمعت كلمه بحبك من ليان رجعت لوعي معقول كنت مستني الكلمه دي منها علشان اتاكد من حبي ليها
بعد شويه
««««««««««««
ليان: اتفضلي يا ماما
لقاء: عامله ايه يابنتي دلوقتي
ليان: الحمدلله يا حبيبتي بخير
يونس: نورتي اتفضلي ياماما
لقاء: قولت اجي ابات معاكو اكيد ليان هتبقا تعبانه وكمان لازم اكل صحي مش اكل الشوارع ده
ليان ويونس بصو لبعض بصدمه: تباتيي
يتبع ♡
بقلمي/menna moharam