رواية سحرتني الفصل السادس 6 بقلم اسراء سيد


 رواية سحرتني الفصل السادس 6 بقلم اسراء سيد 

والله تستهلي كنوز الدنيا علي شويه الصور دي

ضحكت الممرضه ضحكه سخيفه وهي بتمد اديها تاخد الفلوس.. انتي تؤمريني يا دكتوره 

غاده مسكتها من درعها .. تعرفي لو حد عرف اللي عملاناه ده هيحصل فيكي اي 

الممرضه بخوف حركت رأسها بمعني لا... لا لا يا غاده هانم محدش هيشم حتي خبر علي اللي حصل 

غاده وهي بتتحرك تقعد علي المكتب فضلت بص علي الصور بشماته 

فلاش باك ..

غاده خرجت من الأوضه بعد ما ادم طلب منها كده فضلت تلف حولين نفسها وجواها نار من فكره وجودهم مع بعض في اوضه واحده لقت الممرضه جمبها بتميل علي ودنها بخبث.. عايزه تمسكي عليهم دليل 

غاده لفت ومسكتها من دراعها وقالتلها بتأكيد.. ايوه انقذيني اعمل اي 






الممرضه بخبث .. معاكي مفتاح الأوضه بتاعت الادويه 

ولأن اوضه الادويه ليها بابين باب خارجي جمب باب الغرفه وباب داخلي جوه الغرفه 

غاده بحيره جريت علي درج المكتب وفضلت تدور لحد ما لاقت المفتاح

غاده بلهفه.. اهو اهو المفتاح هتعملي اي 

الممرضه بخبث مدت ايديها.. والمقابل

غاده بلهفه .. اللي تطلبيه 

الممرضه بتفكير.. امم يعني عشر تلاف كده 

غاده بزهول .. كام!!

الممرضه ببراءه .. أي مش كتير علي ادهوم صح 

غاده بصتله بغل واضطرت توافق.. موفقه لحد ما نشوف افكارك 

الممرضه سابتها ومشيت دخلت اوضه الادويه وفتحت الباب الداخلي بشويش وصورت كل اللي حصل بين ادم وليلي واللي باين في الصور قربهم من بعض 

بعدها غاده دخلت علي جروب الدفعه وبعتت كل الصور ل ليلي ورسالته عباره عن" ابعدي عن ادم احسن كل الصور دي توصل لمامتك والباقي بقي انتي عارفاها"

غاده بضحكه شماته.. تستهلي يا ليلي دي اخرت اللي يقرب من حاجه تخص غاده الجيار

عند ليلي فضلت تفكر ازاي حد ممكن يقدر يعمل كده وازاي هتتخلص من المشكله دي فضلت أنها تغيب عن الكليه بحجه تعبها وده ممكن اكتر حل يناسبها وعلي الأقل تكون بعيده عن ادم 


مر تلات اسابيع علي غياب ليلي من الكليه وادم هي*موت ويعرف هي مالها يوميا يروح تحت بيتها ويرجع لحد ما قرر أنه هيطلع بحجه أنها غابت كتير وأنه الدكتور بتاعها 

اليوم ده خلص المحاضرات وراح علي بيت ليلي طلع وخبط فتحتله ولدت ليلي 

(مها ولدت ليلي).. ايوه حضرتك مين 

ادم باحراج .. أنا دكتور عند ليلي في الكليه 

مها بااحترام بعدت عن الباب وبترحيب شديد.. اتفضل يا دكتور اتفضل






ادم ابتساملها بحترام ودخل قعد علي اول كنبه 

مها بترحيب.. والله حضرتك نورت تشرب اي بقي تشرب بس ده انت تقعد تتغدا معانا كمان 

ادم بحترام .. لا يا امي ملوش داعي كل ده انا جيت بس اطمن علي ليلي

مها .. هي بس تعبانه وده سبب غيبها من الكليه لكن انا هدخل انديهالك

سبته ودخلت اوضت ليلي أما ادم ف لمح صوتها علي الحيطه وقف وقرب من الصوره وركز علي عيونها رغم صغرها في الصوره إلا أنها لسه عينيها محتفظه بالبراءه اللي فيها 

عند ليلي كانت نايمه وبتحب بادم حست حد بيخبط علي درعها ليلي بتخترفه ادم سبني بقي 

مها بصدمه ضربتها ع وشها.. ادم مين يابت قومي 

ليلي قامت مفزوعه.. في اي يا ماما ادم مين بس 

مها بخبث قربت منها.. اه بقي ادم مين 

ليلي بتوهان وتوتر.. مين بس قال ادم دلوقتي

مها مشيت وسبتها ورجعت تاني .. اه صحيح ادم خرج من احلامك وقاعد بره عندنا في الصاله مستنيكي 

ليلي بصدمه .. اي مين عندنا احنا

مها بتشنج.. اي حيلك حيلك ايوه عندنا بره

ليلي قامت مصدومه جريت علي الحمام وفضلت وقفه تنقي حاجه حلوه 

طلعت فستان طويل بالون السماوي وطرحه بيضه وخرجت ادم كان لسه واقف مركز مع الصوره حس بخطوات وراه رجع وفضل مصدوم من جمالها ورقتها لسه هيقرب......

#سحرتني

                     الفصل السابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×