رواية رغما عني الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت السيد


 رواية رغما عني الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت السيد 


اعصابي سايبة ومش مصدقة الي شوفته يارب مايقتلوه

اعمل ايه ياربي


ايوة اتصل بصلاح وهو يتصرف

مكملتش الفكرة لقيت صلاح بيتصل 😒 رديت عليه وقولتله لازم اشوفك

صلاح: وحشتك.طبعا 😁

: لا خالص 😒 بس لو ينفع دلوقتي ياريت

صلاح: قدامي ساعتين انا في العيادة وعندي حالات كتير

: خلاص تمام لما تخلص كلمني

وقفلت معاه وانا محتارة اعمل ايه ولا ماعملش حاجة 🤔🤔





روحت ودماغي مشتتة اتطمنت على بابا  وحضرت الاكل وانا سرحانة  بابا لاحظ وسألني مالي طمنته اني كويسة 

دخلت اوضتي وانا خايفة لقيت اتصال من صلاح

قررت احكيله وبعد ماحكيتله قالي بهدوء: انا عارف الحوار دة متقلقيش

: بجد.طب ايه فهمني 🤔

ياستي دة بيشتغل مع عمي من زمان في الحسابات ولما عني مات هو استقال ولما طارق مسك الشركة وراجع الحسابات اكتشف فلوس ناقصة وانه الشخص دة اختلسها

عمل الفيلم دة عشان يخوفه ويرجع الفلوس

: ااااااه فهمت 🤔 يعني مفيش قتل 

لا لا خالص هو احنا عصابة ولاايه 😁


: طمنتني 😀

المهم خلي بالك من نفسك

وانت كمان باي

قفلت معاه وانا مرتاحه


بس الظاهر مش هارتاح كتير لاني تاني يوم  لقيت 😳😳😳😳😳😱😱😱😱😱 😱


اول ما صحيت اتطمنت على صحة بابا ولقيته الحمد لله زي الفل ❤️

فطرنا ونزلت وصلت الشركة لقيت الدنيا مقلوبة وعربيات شرطة قدام الشركة

وفي  بوليس واقف برةوجوة الشركة سألت الامن : في إيه الي بيحصل 🤔

لقيت ظابط بيقولي: حضرتك مين

رد فرد الامن: استاذة زينة سكرتيرة المدير

قولتله: في إيه 🥺

قالي: اتفضلي معايا لوسمحتي

قولتله : في إيه حد يفهمني 🥺😭

طلع معايا الاسانسير وقالي: انتي متعرفيش ان قي جريمة قتل حصلت  😳

: ايه مين وازاي 😳

موظف حسابات لقوه مقتول في الشارع قريب من الشركة 

😳😳😳😳😳😳😳

قولت في عقلي يلهوي قتلوا الراجل😱😱😱


بمجرد.ماوصلنا المكتب لقيت طارق جري عليا وقالي: متقلقيش هما  بيحققو مع الكل


: مين الي اتقتل يابشمهندس

طارق: بيقولو موظف سابق بالحسابات هنا

الظابط اتدخل وطلب مني ارافقه للمكتب

وطارق متوتر جدا بس ابتسم وقالي متقلقيش دة إجراء روتيني






المهم دخلت للظابط فضل يسألني كتير عن معرفتي بالقنيل وانا شوفته مرتين بحياتي وطبعا انكرت اني شوفته امبارح 🥺

 التحقيق كان مع كل الموظفين 

طارق عمل شوية إتصالات والظباط مشيوا  خصوصا ان مفيش اي إثبات انه كان بيشتغل هنا لانه سايب الشغل من فترة كبيرة وكاميرات المراقبة معطلة من شهر 


طارق طلب مننا نروح نرتاح النهاردة ومنقلقش كان بيطمنا كلنا


نزلت روحت لصلاح  العيادة طبعا كان عنده علم لانهم حققوا معاه 

كان هايقفل ويروح لقاني قدامه قالي: بنت حلال كنت هكلمك اتطمن عليكي

دخلت انهرت على اقرب كرسي وعيطت 😭😭😭

صلاح: اهدي يازينة في ايه 

: الراجل الي مات هو الي حكيتلك.عنه امبارح 😭😭😭😭🥺😭

فارس: ايوة مانا عارف

بس طارق ملهوش علاقة يازينة لانك بعد مااتكلمنا امبارح انا قابلت طارق وسهرنا سوا في كافيه ابن خالتي والراجل اتقتل الفجر فهمتي

: انا ماقولتش الي شوفته امبارح بس انا خايفة 🥺😭 اكون كدة باتستر على جريمة

فارس: يازينة طارق مش قاتل هو كان بيهدده بس الراجل دة حرامي كبير واكيد له اعداء كتير

اهدي وماتفكريش بالموضوع دة

:يعني انا اتصرفت صح 🤔

اه طبعا انتي بتثقي في كلامي زعارفة اني مقبلش الغلط وانا بقولك الموضوع دة بعيد عننا هي صدفة مش اكتر 

وقام جابلي كوباية مياه

زينة ممكن تهدي بقى عشان عاوزك بموضوع 🙂

:خير 🤔🥺


زينة ممكن نتغدا سوا الاول انا جعان وبعدها هاقولك الموضوع






:اوك ياللا بينا بس هادخل اظبط الميكب

اتفضلي

دخلت ولما خرجت لقيته بيزعق بالفون وبيقول : اما اشوف هاتصرف ازاي ياغبي 😒

اول ماشافني قفل الفون وابتسم وماعلقش ولا انا سألته

روحنا اتغدينا وبعد الغدا قولتله: خير ياصلاح

قالي: انتي تعرفيني من امتى 🤔

: من عشر سنين تقريبا

لا من ١١ سنة و٦ شهور

:😁😂 ياراجل 

ايوة واسبوعين الا يوم للدقة 

:😳😳يخرب عقلك

فاكرة الموقف 🤔🤔

: لا  مش اوي🤔

كنتي تعرفي بابا الله يرحمه بحكم انه صديق والدك وكان متربي معاه بنفس الشارع ولما بقى دكتور   فتح  عيادته في شارعكم في وش محل باباكي 

بس كان متجوز بمكان تاني وفي يوم كنت مع بابا بالعيادة ونزلت لوالدك اشتري منه عصير ولقيتك داخلة وبتعيطي ان قطتك ماتت وباباكي فضل يهدي فيكي ساعتها روحت والموضوع قي دماغي وصعبانة عليا وتاني يوم اشتريتلك قطة ومن وقتها بقينا صحاب ومافترقناش


:😳😁ذاكرتك حديد بس ليه حقيبة الذكريات اتفتحت 🤔

عشان تعرفي انك اقرب ليا من نفسي

:☺️ وانت كمان لو ليا اخ مكنتش هاقربله كدة

😳😳😳😳😳 نعم يااختي 

: في ايه 😒

اخ ايه احنا هانهزر 😒

:مالك انت 😒

زينة انتي شايفاني اخ





:لا بقولك مكنتش هقرب من اخويا زي ماانا قريبة منك انت اكتر من اخ 🤔 

اتعصب  وقام وقف بعصبية وقال :زينة ياللا بينا 

اتخرجت واضايقت منه وقولتله:،اوك

وانطلقنا بدون ولاكلمة

 وقف عربيته فجأة ونزل اشترى سجاير

: لوهاندخن نزلني

فرمل العربية  وقالي:انزلي

نزلت هبدت باب عربيته وانا على اخري

وقفت استنى تاكسي

وانا خلاص هاعيط نفسي صعبانة عليا اوي بس متماسكة

نزل ورايا وقالي: انا اسف 

:ابعد عني 

ارجوكي 

اتجاهلته وفضلت اشاور لكل تاكسي بيعدي

حقك عليا بس انتي عصبتيني

: ليه انا عملتلك ايه

مسك ايدياسحبتها منه

طب اسمعيني انتي ماعملتيش حاجة

بس انا ....

واخيرا تاكسي وقف سيبته ورايحة اركب جري شدني وقالي : مفيش الكلام دة

اوعى سيبني

السواق قال في حاجة؟

رمى فلوس السواق وقاله اتكل على الله المدام زعلانة مني بس 

ركبني عربيته بالعافية

صرخت فيه: نزلني بدل مااضربك

اضربي

ماحستش غير وانا بالطشه بالقلم

رد فعله كان غريب  سكت وابتسم بس انا عارفة انه هادي ومؤدب 

قالي:هديتي كدة؟

:لأ روحني

طب ممكن تسمعيني

قولتله بعصبية :انا خرجت معاك عشان مااسمعك ومافهمتش منك ولا كلمة واتعصبت بدون سبب و...

قاطعني وقال: زينة انا ......


😳😳😳😳😳😳😳


ياترى قال ايه 🤔🤔

يتبع

#رغما_عني

#M_s

                      الفصل السادس من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×