رواية نجمة كيان الفصل السادس عشر 16 بقلم هاجر سلامة


 رواية نجمة كيان الفصل السادس عشر 16 بقلم هاجر سلامة 


البارت ال 16.

رواية نجمة كيان.

بقلم هاجر سلامة.

كيان قاعد ببلعب ف تلفونه جاءتله رساله علي الواتساب ريكورد وبعده (اهلا بالعريس المغفل هو انت طول عمرك كده عمرك ماهتتغير لازم يعني يتعلم على قفاك اسمع ياسيدي شوفي البنت اللي انت بتحبها كانت عايزه تتجوزك ليه هههههه بالشفا)







كيان تحنن وواشغل الريكورد لاقي نجمة بتقول( لازم دمره هو وابوه زي مايضيع امي وضحك عليها)

كيان تصدم ولسانه وقف مش عرف يقول اي.

دخل حسن هو ريق وبيغني.

كيان ببرود..بابا عايز تكلم معاك ف حاجة.

حسن ببرود.. تعال ورايا على المكتب 

كيان راح وراه ودخل المكتب وقفل الباب وقال انت تعرف واحده اسمها ايمان.

حسن لف بسرعه وقال اي دا وانت تعرفها منين.

كيان..يعني عرفها بيقي تقولي كل حاجة حصلت.

حسن..مين قالك عليها هي اللي قالتلك صح بنت الك،لب.

كيان..بااااباا عايز عايز عرف مين ديي.

حسن بتمثيل الحزن..هقولك حاضر الست دي جيت هنا تشتغل خدامة وكان معاها بنت وجوزها مات تشغلت الايام ف الاول كانت تمم بدأت انها تقرب مني وتخش عليا الاوضة وهي لبسة لبس مكشوف ونا زعلقها تقولي الجو حر بعد كد لفت عليا بس انا الحمدالله مكنتش راضي بس كانت ف ريحة والجاية تبصلي لحد م فيوم دخلت عليا الاوضة وهي لبسة مكشوف عملت نفسها هتوقع وقعت عليا امك دخلت الاوضة وشافتنا وتفكرت اني خونتها وطلقت مني وإيمان سابت الفيلا وتختفت خالص منها الله وقعد يعيط بدموع كدبة.

كيان صعب عليه ابوه راح عنده وقال متعيطش يا بابا معيش ولا كان اللي يخليك تزعل انا هاجيب حق ماما وهاثبتلها كل حاجه .

حسن..ازاي يا ابني وامك اتجوزت خلاص يعني حتى لو عرفت مش هترجع ثاني خلاص ضاعت مني حب عمري.

كيان.. على الاقل تبقى عارفه الحقيقه.

حسن..لا مش تعمل حاجة وحياتي عندك امك متجوزة خليها تفرح انا اهم حاجة عندي انها فرحانة.

كيان صعب عليه ابوه وقال متقلقش يابابا وحضنه.

حسن ابتسم بخيث.

استغفر الله العظيم واتوب إليه♥️.

بعد تلات تيام.

في شركة كيان .

قاعد بيعمل شغله وفجأة تدخلت عليه داليا.

كيان..اي دا ازاي تخشي كد.

داليا بحزن مصطنع..اسمعني بس انا جاية تاسف ليك انا ندمانة اوي اني عملت كد انتو تستاهلوا بعض انت ونجمة انا هسافر البلد عند امي وممكن مش هرجع تاني في كنت عايزة ريح ضميري وتسامحني. 

كيان بهدوء.. تمم مسامحك محصلش حاجة وتروحي بسلامة.

داليا..شكرا اوي يلا انا همشي باي.

كيان..باي.

داليا طلعت وهي بتضحك بخبثة.

كيان قاعد يفكر يعمل اي قرر يرن علي نجمة.

كيان ببرود..صباح الخير.







نجمة.. صباح النور عامل اي.

كيان..تمم الحمدالله بقولك اي عايز اكتب الكتاب ف سرع وقت.

نجمة.. اشمعنا.

كيان..عادي امي عايزة تفرح بيا ها مواقفة.

نجمة.. اكلم ماما الاول وشوف رأيها.

كيان بسخرية..ومالو اجي انهاردة.

نجمة..ماشي تيجي بسلامة.

كيانن..شكرا وافقل هو بيقول نبدأ بق وقام راح ع بيتها.

في البيت نجمة.

كيان..حضرتك مواقفة ولا اي.

ايمان..لو دا اللي يسعد بنتي انا مواقفة.

كيان ببرود..تمم بكره الكتب الكتاب وبعدها بأسبوع الفرح.

نجمة..بسرعة كد.

كيان..هنعمل كل حاجة متقلقيش انا همشي بقي عايزين حاجة.

ايمان..سلامتك ياحبيبي.

كيان مشي.

نجمة.. ماما في حاجة غلط انتي شايفة طريقة كيان عاملة ازاي.

ايمان..ماله لا مفيش حاجة هو بس بيتكلم باحترام معايا اكتر.

نجمة..طيب انا هنام بقي.

ايمان..ساعة ٤ لسه .

نجمة..مانتي عارفة انهاردة اجازء ونا بحب نام كتير ف اليوم دا.

ايمان..خلاص ماشي روحي يلا.

نجمة دخلت نامت.

لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم ♥️.

يوم الكتب الكتاب .

( اللهم بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير )

نجمة فرحانة..مبروك لينا ياحوزي.

كيان ببرود..الله يبارك فيكي .

نعمة..مبروك ياحبايبي عقبال ماشوف عيالكو .

كيان ونجمة..الله يبارك ف حضرتك .

ايمان..مبروك عقبال ماشوف عيالكو.

كيان ونجمة.. الله يبارك في حضرتك.

سالي..مبروك ياحبيبي .

كيان..الله يبارك فيكي ياحبيتي .







سالي..بقولك هو فين بابا ازاي مش موجودة مش المفروض يشهد ع العقد .

كيان..عنده شغل فجأة وجاي كمان شوية .

ايمان..يلا بينا بق .

كيان..ليه ياحماتي خلينا قاعدين شوية .

ايمان..معلش انا تعبانة شوية .

كيان بسخرية..لا الف سلامة ماشي اجي وصلكو .

كيان خداهم وصلهم البيت وامشي.

متنسوش تصلوا على النبي♥️

عدت الايام لحد يوم الفرح .

الفرح ف الفندق كبير.

نجمة ف أوضة معاها الميكب ارتست وبنات يساعدوها ف البس.

وكيان معاه صحابه بيساعده.

بعدين شوية كيان راح قدام أوضة نجمة. 

نجمة طلعت ليه وهي زي القمر حاطة ميكب هادي وجميل ولبس فستان تحفة بحجاب.

كيان شافها ونبهر بيها بس قال ف سره كان نفسي تكوني بتحبني بجد. 

نجمة بفرحة..اي رايكك.

كيانن...زي القمر .

نجمة..وانت كمان.

كيان..يلا بينا خد ايدها ونزل بيها وخطفوا الانظار عليهم .

الناس رحت تسلم عليهم وراحو قعدو ع الكوشة.

ايمان..الف مبروك ياحبايبي عايزك تحط نجمة ف عينك ياكيان .

كيان..اكيد .

نعمة رجت عندهم وهي مبسوطة وبتقول يفرحت قلبي بيكو زي القمر يولاد الف مبروك .

كيان..الله يبارك ف حضرتك يامي.

نجمة.. الله يبارك فيكي ياماما .

نعمة..سكر منك ياقلب ماما .

ايمان راحت قاعدة ع كرسي وخايفة حسن يشوفها وبتخبي وشها .

سالي ماشية كانت هتوقع ايمان مسكتها وقالت خلي بالك يابنتي.

سالي..شكرا ياطنط حضرتك ام نجمة صح.

ايمان..ايوا.







سالي..انا اخت كيان.

ايمان تدمعت وقالت سالي.

سالي..انتي عرفاني .

ايمان..طبعا ياحبيتي ممكن حضنك.

سالي استغربت وقالت حاضر وحضتنها .

ايمان..خلي بالك وانتي ماشية ياحبيتي .

سالي..حاضر وشكرا ومشيت وهي مستغربة .

ايمان في سرها ياااه العمر عدا  بسرعة والعيال كبرو .

وفجأة حسن دخل الفندق شافته قلبها وقع ف رجليها قررت تمشي ومشيت بسرعة وابعتت رسالة اللي كيان انها مشيت.

كيان شاف الرسالة ابوه دخل عليه عرف انها مشيت من خوفها ضحك بسخرية وقال اللي نجمة مامتك تعبانة ومشيت.

نجمة..عندها اي هي مشيت دلوقتي. 

كيان.. اها ابعتلي رسالة اهي.

حسن..الف مبروك .

نجمة بحقد..الله يبارك ف حضرتك.

كيان..الله يبارك ف حضرتك.

حسن..انتي منين يانحمة حاسس اني شوفتك قبل كد.

نجمة..اعتقد لا لاني اول مرة اشوف حضرتك.

حسن.طيب الف مبروك تاني وامشي .

خلص الفرح وراحوا ع الفيلا. 

استغفر الله العظيم واتوب إليه♥️.

في فيلا كيان..

كيان..احنا هنطلع وبكره نسافر.

نعمة..تصبحوا علي خير ياحبابيي .

سالي بضحك..احلام سعيدة.

كيان..بس يابت .

كيان مسك نجمة من ايدها وطلع دخل الاوضة زقها ع الارض .

نجمة..اي دا في ايي.

كيان بغل..في اي انا هوريكي في اي وشد الحزام ووووو

                  الفصل السابع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×