رواية قصر المغربي الفصل السابع 7 بقلم ريل محمد


 رواية قصر المغربي الفصل السابع 7 بقلم ريل محمد 

#قصر_المغربي7

#ريل_محمد 


:مين ..

:انا ماما يا حبيبي ممكن ادخل 


:اااه طبعا اتفضلي يا ماما نورتينا 

كانت ملك بتعدل شعرها و جريت عليها حضنتها 

: ازيك ماما 


:الحمدلله يا حببتي انت كويسة الغلس دا دايقك في حاجة 

:غلس اوي 


:هو وانتي مش ملاحظة انها امي انا و انتي يا ماما مين ابنك انا ولا هي 


:لوكة حبيبتي اكيد 

خرجت له ملك لسانها 


:شفتي يا ماما بيضربني 


بخضة :بيضربك ازاي 


:ضربني بالمخدة يا ماما 

ضربتها هي :انتي تستاهلي الضرب فعلا بس بالشبشب 


:شفتي يا ماما بعينك مستفزة اوي مش عارف انا كنت مخدوع في الكام يوم اللي فاتو و قال ايه البت ملاك واسمها ملك 


ضحكت نيرمين : ربنا يخليكم لبعض يا حبايبي . عارف يا ياسين انا مبسوطة اني اطمنت عليكم و عارفة ان انت هتتقي ربنا فيها وتعاملها بما يرضي الله و لا هتجرحها و هي كمان نفسي الشي 


قالت ملك بتاثر : ان شاءالله . شكرا ياماما لأنك محسستنيش اني يتيمة امبارح و مش بس امبارح من يوم ما ماما اتوفت و جيت هنا وانتي بتعامليني زي بنتك و اكتر و امبارح انا محستش اني لوحدي بفضلك انت ومنة اللي وقفت جمبي وقفت اخوات حسستني انها اختي بجد وانت حسستيني انك امي انا مش حماتي عشان كدا انت هتفضلي ماما مش حماتي 






:وانت كمان بنتي مش مرات ابني و لو زعلك في يوم انا اللي هقفله 

وحضنتها و ياسين قالهم :هو انا مليش فالطيب نصيب ولا ايه 

:تعالى يا حبيبي و حضنتهم هم الاتنين

:يلا يا انا هروح بقى ازعجتكم وانتو عرسان جديدة 

:ايه يا ماما الكلام دا ازعجتينا ايه انتي تنوري في اي وقت 

:اه وانا كمان كنت زهقانة لولا انك جيتي 

وصلوها لحد الباب و اول ما خرجت ياسين قفل الباب و حاصر ملك في الباب و بصلها فعنيها و هي كمان سرحت فيه بس فاقت لما نزل على شاف*ي*فها  و هي استسلمت ليه ورفعت ايدها و حاوطت رقبته و فضلو على وضعهم وقت لحد ما ياسين بعد عشان ياخدو نفسهم  و بص على شكلها و هي بتاخد نفسها ضحك وهي اتكسفت و زقته ودخلت الحمام و هو فضل مبتسم 

 

عند ادهم كان مبسوط بالخطوة اللي عملها و بس خاف ان منة ترفضو و كان متأكد انها واخدة عنه صورة مش حلوة خصوصا بعد آخر مشكلة بس هو لازم يخليها تحبه زي ما هو بيحبها  


عند منة كانت خلاص تعبت من العياط و يأست من حلمها وقررت انها هتسمع كلام امها  

  

عند ياسين و ملك كانو مبسوطين 

:ياسين وهو بدق على باب الحمام انتي عايشة 

:ايوة ثواني طالعة 

:طلعت و هي مش عايزة تبص فوشه و جات تعدي مسكها و حاوط وسطها :في ايه مالك 

:م ما فيش ح حاجة 

خدها فحضنه و هو بيضحك : انتي مكسوفه 

:ل لا ا ابداً 

خدها لحد السرير و خدها فحضنه :عارفة يا ملك انا كنت خايف من انك تكوني بتحب حد وجد غصبك عليا  او ترفضيني لأنك متعرفنيش  .. انت عارفة انك لما جيتي كنت زعلان عليكي و نفسي اواسيكي بس انا ما بعرفش اتعامل مع بنات 





:عارف احلا حاجة قلتها في الكلام ده ايه 

:ايه 

:انك ما بتعرفش تتعامل مع بنات عارف انت لو بتتعامل مع بنات هعمل فيك ايه 

:انتي بتغيري ولا ايه 

: اه بغير مش جوزي و بتاعي انا لوحدي

:طبعا بتعاك لوحدك 

باسته على خده :شطور  

:والله الشطور ماسك نفسو بالعافيه وانتي اللي بدأتي ها و قلبها وبقى من فوق ليها و بي*ب*وس شفا*يف*ها  و هي كالعادة و استسلمت ليه وحاوطت رقبته و دابو هما الاتنين وووووووووووو.. 


في اليوم التالي 

صحي ياسين و فضل يبصلها بحب و يلعب في شعرها لحد ما فاقت :صباح الخير 

:صباح النور و كانت عايزة تقوم بس شدها لحضنه تاني 

:صباح النور حاف كدا  

بصت له و بعدين قالت بدلع :وانت عايزها تكون ازاي يا قلبي ..قرب منها :عايزها بنفس الأسلوب دا و معاها بو... وكان بيقرب منها عشان ياخد اللي عايزو الباب دق 

بعد بغضب :ميين 

خافت الخادمة من نبرة صوته : انا اسفة يا بيه بس الهانم بتسالك هتنزلو الفطار ولا نطلعهولكم  

اتنهد بضيق و كان هيرفض بس ملك ردت بسرعة :لا نازلين 

وبصت لياسين اللي باين عليه الزعل : يلا انا هاخد شاور والبس بسرعة و قربت منه بدلع يلا يا قلبي افرد وشك و بعدين هتخرجني اوكي  ...جهزو ونزله على السفرة 

:صباح الخير 

:صباح النور  

يلا اقعدو كله 

بعد الفطار كلهم كأنه مستنين نتيجة منة و هي كانت متوترة و ملك بتهديها 

.................


                    الفصل الثامن من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×