رواية جزيرة الحب والانتقام الفصل الثاني عشر 12 والاخير بقلم هديل المعداوي


 رواية جزيرة الحب والانتقام الفصل الثاني عشر 12 والاخير بقلم هديل المعداوي 



#جزيره_الحب_والانتقام_الاخيره

#بقلم_الكاتبه_هديل_المعداوي


جني بشر اللي يحب اعدائهم يبقي عدوي و ضربته برجلها و مشت 


ايمن فضل يحاول يطلع الموبايل بوجع و طلعه و اتصل علي ليلي


ليلي الو مين 

ايمن ا ا انا ايمن الحقني ي ل ليلي

ليلي بخوف ايمن مالك انتي فين 

ايمن انا ف في** جني حاولت تم و اغمي عليه 

ليلي الو الو ايمن شهد شهد احمد 

شهد راحت لها بخوف في في ايه ي ليلي

ليلي بدموع ايمن ايمن بيموت 

شهد في ايه ايه اللي حصل

ليلي معرفش ارجوكي نروح له بسرعه 

شهد حاضر حاضر البسي بسرعه و انا هكلم. احمد يجي معانا

و في خلال 5د كانوا جهزوا و شهد كلمت احمد و قالت له العنوان و راح هو و صاحبه بعربيه صاحبه علي هناك و شهد و ليلي 





ليلي جرت علي ايمن ايمن ايمن فوق ي ايمن ثم قالت بدموع احمد اعمل حاجه 

احمد حاضر حاضر و شاله هو و صاحبه و اخده المستشفي 

شهد صقر 

صقر نعم ي. شهد 

شهد انا هقول حاجه واحده اخر فرصه انك تلحق اللي راح من حياتك من غير اخوتك اوعي تفوتها ايمن في المستشفي بيموت و محتاجك انت و ليلي جنبه و ليلي فعلا جنبه فاضل انت 

صقر ايه مستشفي ايه 

شهد *** 

صقر انا جاي حالا 

احمد شهد انتي بتعملي ايه 

شهد كنت بكلم صقر عشان يجي 

ليلي ليه ليه كلمتيه ليه انا مش عايزاه 

شهد ده اخوكي ي ليلي مهما حصل و لو انتي مش عايزاه ف ايمن عايزه و محتاجه دلوقتي اوي 


بعد وقت وصل صقر و فضلوا مستنين الدكتور لحد ما خرج 


الدكتور احنا عملنا اللي علينا بس للاسف أرادت ربنا اكبر من اي حاجه البقاء لله 

ليلي ايمنننننن و اغمي عليها 


**بعد مرور سنه* 

تعالوا بقي نشوف ايه اللي حصل 

تم القبض علي جني اولا بالشروع في قتل شهد و صقر ثانيا قتل والدتها مدام نفين ثالثا قتل ايمن و تم احاله أوراقها اللي المفتي و تم الحكم عليها بالاعدام شنقا و قبل تنفيذ حكم الاعدام انتحرت و كتبت في رساله مش ندمانه علي اي حاجه عملتها بكرهك ي شهد بكرهك 


ليلي مقدرتش تستحمل اللي حصل و مصره تسافر من بعد انتحار جني 


شهد لسه بتحب صقر في صمت و كذالك صقر 


احمد لسه ميعرفش أن زوج ليلي مات و فاكر أن حب عمره راح منه 


**في يوم سفر ليلي** 






صقر ارجوكي ي ليلي راجعي نفسك تاني 

ليلي انا خلاص قرارت ي صقر أن شاء الله هيجي يوم نلتقي تاني 

صقر حضنها انا اسف علي كل اللي فات ي ليلي ادني فرصه اعوضك عنه 

ليلي يااه حضنه ده عوضني عن كتير اوي متحرمش منك ي صقر 

احمد بغيره طب هو جوزك هيستقبلك في المطار لما توصلي

ليلي باستغراب جوزي مين انا ارمله

احمد بفرحه ايه ارمله يعني يعني جوزك مات

شهد شدته و قالت في ودنه بتقولك مات ي اخت الهبله فرحان كده ليه قولها البقاء لله 

احمد ها ايه فرحان ليه انتي مش هتسافري 

ليلي انا...

احمد انا مش هسيبك أنا بحبك

ليلي ايه قولت ايه 

احمد قولت ثم قال بصوت عالي جدا بحبكككككككككككككككک

ليلي بدموع بجد 

احمد راح وقف قدامها و نزل علي الارض و رفع أيده تتجوزني 

ليلي بفرحه اه اه بحبك

احمد قام وقف و حضنها و شالها و لف بيها 

صقر ايه ايه ي اخ انت في ايه 

احمد سابه و باص له انا انا اسف انا بس فرحان انا بحبها انا بحبكم كلكم و حضن صقر 

صقر والله مجنون ثم بادله الحضن الف مبروك ي صاحبي 

احمد عقبالك 

صقر و هو بيبص بطرف عين علي شهد ادعيلي الطوب يحس 

شهد نعم طوب ايه 

صقر ولا حاجه في ايه 

شهد مفيش الف مبروك ي لولي الف مبروك ي ميدو 

صقر عقبالك ي شهودتي 

شهد ايه شهودتك

صقر ب ح ب ك بحبگككككككككككک

شهد اخير الحجر اتحرك بحبك 

صقر خبطها في راسها بلطف ده أخيرا الطوب حس 

الكل ههههههههه 


و توته توته أبدت الحدوته و ابطالنا الحلوين هيعيشوا في تبات و نبات و يخلفوا صبيان و بنات و حياتهم هتكون جميله بإذن الله لأن الخير دائما اللي بينتصر 


تمت


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×