رواية جزيرة الحب والانتقام الفصل العاشر 10 بقلم هديل المعداوي

رواية جزيرة الحب والانتقام الفصل العاشر 10 بقلم هديل المعداوي 

 #جزيره_الحب_والانتقام_بارت10
#بقلم_الكاتبه_هديل_المعداوي

صقر بصدمه ليلييييييي كانت ليلي أغمي عليه صقر راح ليها بسرعه من غير ما تفرق معاه النار أو الدنيا بحلها و طلع برا الفيلا 
الحراس صقر بيه صقر بيه نعمل ايه 
صقر بعصبية انا هخرب بيتكم كلكم انا جايبكم هنا تقشروا لب ولا تحرصوا الفيلا ازاي ده حصل اطلبوا المطافي و حسابكم معايا بعد ما ارجع و صدقوني لو ليلي حصلها حاجه هتندموا 
و ذهب مسرعا الي المستشفي 

**عند شهد و احمد** 
خلصوا فطار 
احمد بتوتر شهد انتي كلمتي ليلي 
شهد برخامه ليلي مين 
احمد احم ليلي اخت صقر 
شهد لا 
احمد بطلي رخامه ي شهد و ردي 
شهد بتسال ليه مش دي اللي اول ما شوفتها زعقت و دخلت أوضتك 
احمد قام وقف وري شهد و حط ايده علي كتفها اه ما انا عايز اعتزر لها 
شهد اه و المطلوب مني 
احمد تقوليلي اعمل ايه 
شهد مقابل 
احمد عارف انك ماديه حقيره ي حبيبتي ف جبتلك دي و طلع سلسه من جيبه و لبسها ليها 
شهد الله دي جميله اوي 
احمد ها قولي 
شهد حاضر شوف ي سيدي احنا ندخل نلبس دلوقتي زي القمامير كده و ننزل نشتري ورد و شيكولاته و كمان سلسله و نطلع علي بيتهم و احنا قدام البيت نكلم صقر يطلع لنا و نظبط معاه مفاجاه ليها 







احمد وانتي تجي معايا ليه 
شهد بتوتر ايه لا ما دي من ضمن الخطه أن انا اكون معاك عشان صقر ميحسش أن في في الموضوع حاجه غير انك عايز تصالحها 
احمد تمام موافق طب و هنكلم صقر ازاي 
شهد انا معايا رق...
احمد راح قعد مكانه تاني الله الله و انتي معاكي رقمه ليه بقي 
شهد بتوتر ها اصل اصل مهو 
احمد بضحك طب بقولك ايه واضح انك بتحبي صقر الصراحه حقك هو وقف معاكي واقف راجل بجد و انا معجب ب ليلي ف تعالي كل واحد فينا ينصح التاني
شهد بخجل ماشي 
احمد اول حاجه ي شهد فانتي ملكه متوجه يعني لو حستني أن الحب ده من طرف واحد امشي قبل ما تعلقي نفسك اكتر و تحبي اكتر و بلاش تزودي في حبك و لا تتعلقي بيه غير لما تتاكدي أنه بيحبك يعني يقولها يبقي مفيش اي كلام بينكم لوحدكم معاكي رقمه ماشي بس كلام و سهر طول الليل لا بنزور بعض ماشي بس تكون كل حاجه بحدود عشان تكوني فعلا ملكه و كمان الراجل بيحب البنت اللي تكرم نفسها و تحطها في مكانها الصح تمام و بلاش تاخدي اي خطوه في علاقتكم غير لما ترجعي ليا الاول انا شاب و فاهم الشباب يعني انا في بدايت الكلام قولتلك أن صقر راجل و يستاهل الحب لان فعلا دي حقيقه لو كنت شايف غير كده كنت قولتلك ابعد بس انتي لا تبعد ولا تقربي الخطوه الاولي من حق صقر تمام و حاجه كمان الحب بيبان في الشده يعني لو عايزه تقوليله بحبك من غير ما تقوليها في وقت الشده تكوني جنيه و في ضهره و هو هيسمعها الف مره و لو انتي عايزه تسمعيها هيبقي وقت الشده برضو و بس كده
شهد بخجل شكرا جدا اوعدك اني هعمل بكل كلامك و مش هاخد اي خطوه في علاقتنا غير لما اقولك الاول 
احمد طب اي كل الكلام ده ببلاش قوليلي اعمل ايه مع ليلي 
شهد كن راجل معاها مش عليها خليك السند و الملجا ليها 
احمد ده لما تبقي مراتي أما...
شهد لا لازم تحسسها انك معاها و جنبها في كل وقت امال هتحب ازاي 








احمد ماشي يلا بس نروح نشتري الورد و الشيكولاته 

و راح احمد و شهد اشتروا ورد و شيكولاته و هدايه كتير و راحوا فيلا صقر و اتصدموا اول ما راحوا و شاف الفيلا والعه بالشكل ده 

احمد في ايه الفيلا عامله كده فيه 
الحارس كان في حريقه و المطافي جت طفتها 
شهد بصدمه و خوف ايه طب صقر صقر و ليلي حصلهم حاجه 
الحارس الاستاذ صقر بخير ثم قال بحزن بس الانسه ليلي أغمي عليها و راحت المستشفي 
احمد ايه ايه مستشفي ايه 
الحارس **** 
ذهب احمد و شهد سريعا الي المستشفي 
احمد صقر في ايه 
صقر و قد انرج في البكاء اختي جالها اختناق من الدخان ي صاحبي و حالتها صعبه اااه دي هي اللي كانت لسه ليا في الدنيا دي 
احمد ببكاء هو الآخر اهدي ي صقر أن شاء الله هتبقي كويسه 
شهد ليلي قويه هتحارب المرض لأن هي عارف أننا بنحبها 
صقر ي رب ي رب 
شهد هتقوم بالسلامه متخافش 
احمد و صقر أن شاء الله
**بعد وقت خرج الدكتور**** 
الدكتور الانسه حالتها بقت كويسه و تقدروا تدخلوا تطمنوا عليها 
صقر بجد الحمدلله الحمدلله و دخلوا جميعا الي ليلي 
صقر حمدلله علي سلامتك انا كنت هموت لو حصلك حاجه 
شهد بسرعه بعد الشر فنظر ليها الجميع فقالت عنكم انتوا الاتنين ربنا يحفظكم لبعض 
صقر حاول يكتم الضحكه اللهم امين 
ليلي بعد الشر عنك ي حبيبي
احمد حمدلله علي سلامتك ي انسه ليلي 
ليلي استاذ احمد حضرتك بتعيط 
صقر بضحك من وسط دموعه يعمل ايه ما انا قعدت اعيطله ف عيط معايا هههه 
ليلي انتوا احلي عيله بجد متحرمش منكم 
ايمن حمدالله علي سلامتك ي لولي ........
صقر بعصبية.....

و يتبع...... 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×