رواية بنوتي الصغيرة الفصل العشرون 20 بقلم شروق خالد


 رواية بنوتي الصغيرة الفصل العشرون 20 بقلم شروق خالد 


بنوتي الصغيره 20

حاسسسب يتجمع الناس علي لمياء تنزل بت بخوف من السياره 

احد.. الناس حرام عليكي انتي ايه مش شايفه حد قدامك ليه كده

البت.. بخوف هي اللي طلعت فجأة انا ما عملتش حاجه 

راجل كبير.. نحنا هنكلم ونسيب البت تموت حد يطلب الاسعاف بسرعه البت بتموت 

ضحي بخوف انا هكلم الاسعاف 

انتي بتعملي ايه مش وقته وانتي اللي عملتي الحادث ده خديها في عربيتك 

ضحي بسرعه لالا انا هكلم الاسعاف 

الست الكبيره ونحنا هنكلم البوليس 

ضحي.. بخوف ايه

الست.. انتي ليه خايفه كده مش انتي اللي عملتي الحادث يا به لا تاخديها علي المستشفى دلوقتي وتتكلمي اهلاها يا نتصل بي البوليس وهو يتصرف صح





ضحي بي خوف 😱

الناس.. تحمل لمياء في السياره يلا بسرعه مش وقتك خلص 

ضحي.. تدخل السياره وتسوق بخوف وتدخل المشفى وهي خايفه وتصرف انتي يا محمد تعالي 

محمد.. نعم 

ضحي.. فين باسل 

محمد. معاه عمليه ليه وانتي مالك كده

ضحي. وهي ترتعش في واحده في العربيه بسرعه خدها وانا هكلم باسل وتدخل وهي خايفه علي مكتب باسل 

محمد.. يخد لمياء ويدخل بيها الاوضه ويكشف عليها

الممرضه.. ايه في

محمد.. مش وقتك هاتي... بسرعه يلا 

تخرج الممرضه بسرعه 

ضحي. تمشي في الاوضه بخوف 

بدخل باسل الاوضه ويرمي البالطو ويجلس بتعب من العمليه 

ضحي.. تجري عليه وتجري في حضنه وتبكي 

باسل بخوف مالك يا ضحي بتبكي ليه

يدخل محمد الدكتور عملت حادثه انا قولت ميت مره دي ما تطلعش من البيت صح اشرب بقا مش انتي اللي مدلعها 

باسل بخوف حادت انتي بخير 

محمد. بغصب زي الجن اهي والبت الغلبانه اللي بتموت جوه دي ايه زنبها وادارة المشفي هتبلغ البوليس واختك هتلبس 

باسل بخوف عليها اهدي انتي وانا هحل الموضوع ده 

محمد.. ما ده اللي مخليها تعمل كده 

باسل. اخرس انتي واطلع قدامي وانتي روحي وانا هتصرف 

محمد.. روحي مع السواق فاهما 

ضحي. برعشه حاضر 


محمد. واروي يفتحو الباب لي اسد وامه 

محمد.. اتفضل 

اسد.. عمي ابراهيم فين

محمد. مش موجود 

نفين.. لمياء فين

محمد.. ينظر الي اروي 

اسد.. ايه في حاجه ولا ايه 

محمد بسرعه لا هم خرجو مع بعض 

اسد.. انا هاجي وقت تاني

الام. لا انا هستنا 

اسد.. ماما

ندخل نفين وتجلس في الصالون 

اسد.. يدخل بغصب من تصرفات امه


يدخل الناس بي ابراهيم المشفي 

حد يلحق الراجل بيموت

الاستقبال .. اسمه ايه وحد منكم يقرب ليه 

احد. الشباب اه انا ابنه 

الاستقبال.. اسمه ايه

الشاب.. اسمه ابراهيم 

فلاش باك





احنا هنعمل ايه دلوقتي 

الشباب حد يشوف معاها اي حاجه 

يفتش في جيب البنطلون ويخرجو محفظه لي ابراهيم ويفتح المحفظه ويخرج البطاقه

ويخرج تلفون 

عود من الفلاش باك 

بدخل بي ابراهيم ويعمله لهو الاسعاف 


جاد.. الو ده

محمد.. بابا انتي اتاخرت ليه كده 

جاد.. صاحب التلفون ده في المشفي 

محمد. ايه ويخرج جري من البيت

اروي. محمد محمد 

اسد.. خليكي انتي مع ماما ويخرج جري خلف محمد 

اسد.. تعالي هنا ويركب السياره ويشغل السياره ويذهب بسرعه الي المشفي 


باسل.. يدخل عند لمياء وينظر اليها 

محمد.. هتعمل ايه 

باسل.. انا هتصرف 

بعد. مرور اسبوع 


الدكتور.. هو حالته اتحسنت عن الاول ونقدر نعمل العمليه 

محمد.. بخزن 

اسد.. اللي تشوفه يا دكتور اهم حاجه يكون كويس

الدكتور.. العمليه دي

اسد. بسرعه اتكل علي الله 

محمد. يخضن اروي ويبكي 

اسد.. ايه في عمي هيكون باذن الله كويس

محمد. انا عايز اختي هي راحت فين انا بدور عليها فى كل مكان مش لقيها 

اسد. انا شا الله هتاجي انت بس شوف مدرستك واختك كده هتزعل منك انتو الاتنين صح


ضحي.. مالك يا لمياء 

لمياء.. تجلس علي السرير انا عايز اعرف اخبار عن بابا






باسل.. ما قولتلك انك تروح ليهم انتي اللي رفضي 

لمياء. بيكا مش قادره اواجه بابا

فلاش باك

لمياء وهي تفتح عنيها

باسل. حمدلله على السلامة عمله ايه دلوقتي 

لمياء. بخوف انا فين وتنظر يمين وشمال 

ضحي.. تجلس بجوار لمياء انا اسفه انتي بس اللي طلعتي قدامي فجاء 

محمد.. نحنا معرفناش عنك اي حاجه ممكن تديني رقم تلفون اتصال علي حد من اهلك او جوزك 

لمياء.. لا انا عايز امشي 

باسل.. تمشي اذاي ما ينفعش انتي تعبانه وبعدين انتي حامل الحركه علط 

لمياء. بخوف ايه

ضحي.. مالك 

باسل. ينظر اليها بصدمه وخوف انتي مش متجوزه صح 


لمياء.. لا انا متجوز بس في مشاكل مع بعض 

محمد.. خلاص اتصلي علي اهلك 

ضحي.. باسل ممكن تقعد معايا لحد ما تخف وبعدين ترجع تاني لي اهلها 

باسل. بخوف بس

ضحي. ونبي ونبي وتخضن باسل

باسل. خلاص 

عوده من الفلاش باك 


لمياء.. تمسح دموعها انا ممكن يا دكتور اطلب منك طلب صغير بس 

باسل طبعا اتفضلي 

لمياء.. ممكن بعد اذنك اشتغل عندك في المشفي 

باسل. ليه هو حد قصر معاكي في حاجه 

لمياء.. لا انا عايز اصرف علي نفسي وكفايا اوي كده وهشوف مكان ليه

باسل. بحزن ليه 

لمياء. 


الكاتبه شروق خالد


              الفصل الواحد والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×