رواية عاشقة لروح سليم الفصل الثالث 3 الجزء الثاني بقلم اسيل بسام

رواية عاشقة لروح سليم الفصل الثالث 3 الجزء الثاني بقلم اسيل بسام 

 

عاشقة _ لروح _ سليم _ 2


Part  3


خرجت ممرضة من أوضة روح شكلها معجبش سليم 

سليم بحدة  " انتي استني عندك

اما هي ابتسمت بخبث وراحت تجري 

سليم بخوف وهو بيجري وراها. " الحق امك ي مراد 

وهو جرى وراهاا  وزين لحقه مراد دخل عند امه بس وقف فجاءة لما 


عند سليم كان بيجري وراها لحد ما  خرجت من المستشفى وقطعت الطريق وقفت وهو وقف في الجانب التاني من الطريق 

قطع سليم الطريق بتهور والعربيات لسا بتجري

زين من وراه بخوف  " سليم انتبه

بص سليم للعربية وملحقش يبعد عنها فخبطته بقوة 

راحله زين يشوفه بقلق   " سليم اانت كويس سليم

وقف سليم  بتعب وهو بيسند ايده

خرج حد من العربية وهو بيعتذر له 

سليم  بألم. " الغلط غلطي انا ال قطعت عليك الطريق 

زين. " يلا  نروح للمستشفي تشوف ايدك مالها


.....


رجع سليم بعد وقت دخلها بلهفة 

سليم بقلق  " روح 

بس وقف اما لقاها منهارة في حضن مراد متشبتة بيه ومش عايزة تسيبه

راح عندها  " حبيبتي انتي كويسة مش كده 

مردتش عليه وهو قلقه زااد  " روح ردي عليا ارجوكي

زين. " سليم قلقان عليكي وكلنا ااي ال حصل ي مراد

مراد  " مش عارف  هي مش عايزة تتكلم 






سليم  بهدوء  " اي ال يرضيكي هعملوا ي قلبي بس بلاش توجعي قلبي عليكي بالشكل ده

روح  " طلقني 

صدم  الكل من كلامها حتى سليم الذي توقف ضربات قلبه

سليم  بتقطيع  " اا نتي  بت قولي  ااي 

روح وهي بتبعد عن مراد. " ده الحل الوحيد ي سليم 

هي مش هتاذي الولاد لو انت طلقتني 

قام سليم بهدوء  وراح شالها من حضن مراد وهو بيخرج بيها برا الأوضة بل برا المستشفى كلها كله تحت اعتراضها

روح  وهي بتحاول تنزل. " سليم انت بتعمل اي نزلني بقولك نزلني انا معدتش عايزك في حياتي


سليم بهدوء رعبها. " اخرسي

لينا بيت نتكلم فيه ي روح

راح حطها جو العربية وانطلق بيها بسرعة مرعبة حاولوا زين ومراد يلحقوا بس مقدروش


زين  " جيب عربيتك بسرعة ي مراد

اكيد الغبي هيعمل في امك حاجة سليم صاحبي وانا عارفه 

راح مراد بسرعة يجيب عربيته وهو خايف على امه مووت


........


وصلوا البيت راح عندها وفتح لها باب العربية

سليم  بحدة. " انزلي

هزت روح راسها بخوف منه قام هو عمل اااي اها افتكرت

راح ماسكها من اديها وخرجها بالعافية وشالها ودخلها البيت 

رماها على الاريكة وهو بقى ذي المجنون يكسر في اي حاجة يقابله وهي منكمشة على نفسها من الخوف


سليم بغضب  " جاية تطلبي الطلاق بعد السنين دي كلها محذرتيش انا عندي اقت*** لك ولا اطلقك فاهمة

قوليلي ال حصل والا مش هيحصل خير ابدا انطقي حصل ااي


روح بخوف من منظره  ال حصل هو اني اول ما فقت لقتها واقفة قدامي ووو..

فلااااش  بااك







جميلة  بحقد  "  لسا ذي مانتي متغيرتيش 

روح بثبات زائف. " انتي عايزة اي

جميلة. "  سليم عايزه يرجعلي يحبني ذي ما بحبك 

ولو سليم مرجعليش ي روح انا هحرق قلبك على ولادك كلهم اولهم بنتك الأمورة 

روح   "  سليم جوزي ال مش هتنازل عنه ابداا مهما عملتي

جميلة  " يبقى حضري نفسك عشان انتي قريب هتلبسي الأسود عشانهم 

بس هسيبك تفكري مع نفسك كده شوية واعرف 

انتي لأي درجة مستعدة تضحي عشان الاولادك 

وهل انتي معقول تكوني  بتحبي سليم اكتر من أولادك 


بااااااااااك 


سليم. والدموع يتلالى في عينه. "  للدرجادي أولادك مهمين اكتر مني للدرجادي. بتحبيهم اكتر مني

روح في نفسها. " بعشقك اكتر مما تتخيل واولادي بحبهم عشان هما منك انت وبس

مردتش عليه مسكها من اديها بغضب وهو بيهزها بجنون

جاوبيني ي روح فين حب السنين ده كله خلاص انتهى ومعدتيش تحبيني ذي الأول 


جاءت روح  تتكلم بس مراد وزين والباقي وصلوا

بعد عنها سليم بحدة راح مراد عند امه المرمية في الارض وبعدها ليلة  حضنوا امه بقوة

مراد  بغضب لابوه. " انت مش ملاحظ انها مريضة ازاي تعاملها بالطريقة دي 

بصله سليم بغضب  ادخل زين " مراد انت ازاي تكلم ابوك بالشكل ده هو اكيد مش هياذي مراته يعنى

ليلة. " هو اي ال حصل لكل ده ي بابا 

سليم  " في انه امك طالبة الطلاق قال اي عشان تحميكوا قال

ليلة بعدم فهم  " تحمينا من اي مش فاهمة

مراد  بغضب.   " ممكن تقوليلي اي ال بيحصل اونكل مين جميلة دي واي علاقتها بال حصل معنا النهارده 






تنهد لهم زين وحكى لهم كل شي 

ليلة. " دي ست مجنونة وانتي اكيد مش  لازم تسمعي منها وتخربي جوازك 

سليم. " بنتك طلعت بتفهم اكتر منك ي مداام 

روح ببكاء . "  افهموني انا مش هتحمل اخسر حد فيكوا انتوا حياتي

وجهت حديثها لليلة. " اعمل اي لو هي قدرت واذتك هموت فيها والله 

خفق  قلب إيهاب بعنف وجنون من هذه الفكرة 

إيهاب. " محدش هيقدر ياذيها طول منا موجود ي خالتي

بعد اذنك ي بابا

اونكل سليم انا طالب ايد بنتك ليلة عايزها مراتي عشان اقدر احميها من اي أذى 


سليم " وانا موافق ي إيهاب  ابعت للماذون يجي

زين باستسلام " حاضر 

ليلة ببكاء. " بابا

أشار لها بالصمت وهو ينظر لزوجته بغضب وهي لا تجراء حتى النظر في وجهه

بعد وقت وصل الماذون وكتب لليلة وإيهاب

وجاء يمشي بس سليم وقفه 

زين بسخرية " مين ال عايز تجوزه تاني ي سليم بيه

سليم وهو ببص لروح بصات غريبة. " لا المرادي انا عايزه للطلاق

 زين باستغراب  " يطلق مين 

سليم وقلبه يتقطع  " طلاقي انا و روح


نزل الخبر على الجميع ذي الصاعقة 

 

          الفصل الرابع الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×