رواية الممرضة والمعاق الفصل الثالث 3 بقلم رحمه سامي
#الممرضة_والمعاق... ❤
#الفصل_الثالث.
روح: هو انت بتشوف ولا اي يا جدع انت.
حمزة باستغراب: انتي عبيطه يا بت ولا اي... انا بحذرك اهو وبقولك حاسبي علي كلامك معايا.
روح بغباء: وانا اللي افتكرتك بتقولي حاسبي عشان كنت هتخبط في الترابيزة... غبيه ازاي هتعرف اني كنت هتخبط اصلا.
حمزة: بقولك اي غوري من وشي انا معرفش امي جبتك منين.
روح: بقولك اي ما اروح اعمل كوبايتين شاي ونقعد مع بعض وتحكيلي حكايتك يا اخ انت.
حمزة بغض*ب: انتي اتجننتي اوعي تنسي نفسك..
قطعته روح: عارفه عارفه انا مجرد خدامه هنا مش دا اللي هتقوله... عمتا انا اصلا مش هموت واقعد معاك انا هطلع انام عيل رخم.
حمزة بعد ما خرجت روح: انا معرفش اي المجنونه اللي امي جبتها ليا دي... صبرني يا رب.
روح طلعت اوضتها وغيرت ونامت وحمزة رجع وقف عند الشباك وهو بيتنهد بحزن: معرفش ليه صوتها بيلغبطني بالشكل دا... انا هدخل انام احسن انا كمان.
تاني يوم صحيت روح ولبست ونزلت المطبخ وهي واقفه ومش عارفه تعمل اي: طب ياربي هعمل اي دلوقتي انا مش بعرف اعمل اي حاجه في المطبخ ربنا يسامحك يا حمزة يا ابن ام حمزة طب احطله س*م واخلص منه دا ولا اعمل اي.
حمزة وهو واقف عند الباب: هو انتي جايه تعالجيني ولا جايه تخلصي مني يا هانم.
روح بخضه: انت بتطلع منين يا عم انت... انا والله بداءت اشك فيك.
حمزة وهو بيقرب عليها وهي حاسه انه شايفها كويس اوي: دا بيتي وقولتلك اقدر اتحرك فيه براحتي.... ودلوقتي انا عايز اكل وحالا.
روح: ابعد عني شوية بس كدا عشان النفس... بص بصراحه كدا انا مش بعرف اعمل اي اكل فانت رجع الطباخ او اطلب دليفري بقي.
حمزة: بقي في انسة مبتعرفش تطبخ ماشي انا هقولك تعملي اي وانتي نفذي.
روح: اوبا بقي انت كمان بتعرف تطبخ لا خلاص انا زوجتك نفسي.
حمزة: انتي بتقولي اي يا مجنونه انتي.
روح بكسوف: بقول انجز وقولي اعمل اي وانجز لان انا كمان جعانه اوي والجوع غلط علي انسة زيي.
حمزة بابتسامه: طب يلا يا اخرة صبري.
روح بحب: ما احنا طلعنا بنعرف نبتسم اهو يا عم فكها بقي تعبتني معاك.
حمزة بتكشيرة: علي فكرة انا ممكن اطلب لنفسي اكل واسيبك تموتي من الجوع فالاحسن ليكي تشتغلي من غير صوت.
روح: مستفز وربنا.
*عند نادر في النادي كان قاعد مع صاحبه وبعد شوية قربت بنت عليه بدلع/
سالي: اي يا نادر مالك مختفي بالك يومين يعني.
نادر: عادي يعني يا سالي في حاجه ولا اي.
سالي: ايوة طبعا في انت وحشتني اوي يا نادر انت ناوي تيجي تكلم بابا امتا.
نادر بتوتر: قريب قريب انا لازم امشي دلوقتي.
سالي بحزن: تمشي تروح فين انت لسه جاي وبعدين انت اي اللي مغيرك اوي كدا.
نادر: سالي انا مش فايق لدلعك دا اعقلي كدا يا حبيبتي.
سالي: ماشي يا نادر بس اوع تفكر تخلف وعدك ليا انا سالي ها اوع تنسي دا.
نادر: وانتي متنسيش اني نادر واني مبتهددش يا حلوة يلا انا همشي.
قام مراد يمشي وشادي صحبه مشي وراه وساعتها سالي قالت: انا عملت المستحيل عشان تكون ليا ومستحيل اسيبك لغيري يا نادر ولو طلعت بتخوني هتبقي انت الجاني علي نفسك.
شادي وهو بيجري وراه نادر: يا ابني استني في اي انت مستعجل كدا ليه اي اللي حصلك.
نادر: انا مش فاضي يا شادي ورايا مشوار مهم.
شادي باستغراب: مشوار اي دا.
نادر بخب*ث: لازم اروح ازور اخويا اصله وحشني اوي.
وقبل ما شادي يتكلم نادر مشي بعربيته بسرعه.
*عند روح وحمزة بعد ما روح خلصت كل الاكل وبقي شكلها مسخره خالص/
روح: اه يانا ياما بقي انا تعمل فيا كدا منك لله يا حمزة.
حمزة: في اي اوعي تكوني عملتي حاجه غلط.
روح: لا طبعا دا انا شاطرة واعجبك هطلع بس اغير هدومي وهنزل نفطر في الجنينه.
حمزة: طيب بسرعه.
طلعت روح بسرعه ونزلت علي الجنينه كان حمزة قاعد مستنيها ودي مش من عادته خالص قربت منه: معلش اتاخرت عليك.
حمزة: انتوا البنات دايما كدا بس بتتعبي نفسك علي الفاضي... لاني مش هعرف اشوف شكلك اللي بتتعبي عشان يطلع حلو وانتي اكيد شبه واحد صحبي.
روح بحزن: علي فكره انت قليل الزؤق انت ليه بتعمل كدا وانا مجتش جانبك.
حمزة: كلي وانتي ساكته.
روح: لا كول انت واشبع كويس انا هقوم اقعد علي المرجيحه لحد ما تخلص.
واول ما روح قامت دخل نادر اللي اول ما شافته اتصدمت ورجعت وراه وبالغلط وقعت علي رجل حمزة اللي استغرب خوفها.
حمزة: انتي اتجننتي اي اللي بتعمليه دا.
ضحك نادر: هي عادتها ولا هتشتريها يا اخويا.
حمزة باستغراب: نادر انت هنا.... واي اللي بتقوله دا انت قصدك اي انا مش فاهم.
نادر: هفهمك يا حبيبي ما انت غلبان وهما بيحاولوا يستعموك.
حمزة اتصدم من كلام اخوه ومكنش مصدق نفسه..........
ياتري نادر قال اي ويعرف روح منين....... 🤔🤔🤔
#يتبع
#بقلمي_رحمه_سامي