رواية عشق الادهم الفصل الرابع 4 بقلم رانيا شاهر
روايـةة عشـق الـأدهم
البـارت الـرابع💙
عند ماليكةة وهي قاعدة بتفكر فاللي حصل مع رئيس الشركةة المجنون دا لقت سما طالعة فرحانةة جداً وبتقول لها قبلت ي مليكةة قبلت🙈♥️♥️♥️♥️♥️
ماليكة تحضنها وبتقول لها مبروك يحبيبتي تستاهلي كل خير
سماا آااه ي دماغي مش تفتح ي بني آدم
نادر:- أنا بردو اللي افتح مش انتي اللي ماشيه باصةة وراكي
سما: طب وسع كداا ومشيت
نادر في نفسه: لمضة بس قمررر بنت الإي😌 وكمل في طريقه
*فـ بيت مليكة:-*
وفاء: معرفش لي ي محمد قلبي مش مرتاح خايفه علي مليكة لحسن متقبلش في التدريب
انت عارف بنتك حساسة ومش بتتحمل كلمه من حد
محمد:_ متخفيش بنتي متفوقه وان شالله هتبقا أحسن مهندسةة معماري في مصر 🤎
علي:_ لو سمحتي ي آنسة ممكن أعرف فين كليةة التاريخ هنا
شهد:_ بصت وراها علشان ترد عل صاحب الصوت دا
آه حضرتك هتمشي علطول أول يمين هتلاقي الكليه
علي:- شكراً لحضرتك
شهد و آيات داخلين المحاضرة بيضحكوا
فجأة آيات بتقول لها الحقيي
شهد: في اي يمجنوونه.
آيات: الولد اللي سألك.عن الكليه الصبح قاعد هنااك اهو
شهد:- وماله كدا قاعد مكان الدكتور دا مكنش عارف طريق الكليه😹😹
وضحكوا هما الاتنين
تاليا دخلت عند أدهم علشان يسألها عن الcv
طبعا داخلهه بكل دلع مع ميكب اب صاررخ.
أدهم باعجاب: انتي تاليا
تاليا: آه تاليا الحسيني
أدهم : شايفه نفسك فين بعد 5سنين؟!
تاليا بدلعع في قصرك امممم قصدي مديرة فرع من فروع شركتك ونص الاسهم بتاعتي كمان
أدهم يضحك ضحكه تزيده جاذبيه... طموحك عالي بس تمام عاجبني الطموحح
اتفضلي
تاليا وهي طايرة م الفرحةة: ميرسي ي مستر أدهم
بعد يووم طويل ومقابلة الشباب قعد أدهم علي مكتبه و رن للسكرتيره تدخل له
أدهم: تولين أنا ماشي ورتبي لي مواعيد بكرا لأني مش نازل بالليل
أدهم وهو ماشي:- ألوو أيوا ي فهد فيCv هبعتهولك
عاوز كل حاجه عن البنت اللي فيه تكون عل مكتبي بكرا
فهد: حاضر يباشا
*عند أدهم في القصر*
فاطمة: حمدلله علي سلامتك يبني
أحضرلك العشا
أدهم: ياريت ي داده وهاتهولي عل أوضتي
*في كلية التاريخ*
السلام عليكم يشباب
معاكم د/ علي الحـصري أستاذ التاريخ بالقسم هنا
طبعاً كلكم مستغربين ازاي أكون دكتور وشكلي ف سنكم كداا
أنا كنت بدرس برا مصر وكنت باخد السنه الواحده فـ ترم وحبيت ارجع بلدي وأتخصص فـ القسم اللي بحبه
واللي ان شاءلله اقدر أفيدكم بيه
هنبدأ المحاضرة وأي حد عنده سؤال يطرحه بعد المحاضرة
شهد ل آيات
ي لهووي دا طلع الدكتور🥺
آيات بس قمررر ابن اللذينة😉🫣
ها حد عنده سؤال
قالها علي بجـديه؟!
وقفت طالبه وهي بتدلع وبتقول له ممكن اسأل سؤال
علي:_ اتفصلي
يارا بدلعع:- حضرتك مرتبطط😉
علي بعصبيه:- احترميي نفسك ي آنسةة وياريت الكل يحترم سياق المحاضرة
عدي اليوم علي أبطالنا ورجعت ماليكة البيت مدايقة خالص وجريت عل أوضتها
وفاء راحت وراها: في اي ي مليكه مفيش حاجه ي ماما بس عاوزة أنام
جينا لليوم الجديد ومليكةة قررت متروحش الكليه لأنها تعبانه
*أدهم عل مكتبه*
ألوو تولين دخلي لي فهد أول لما يجي عندك
تولين:- أوامرك ي أدهم باشا
نادر كالعادة دخل من غير م يخبط الباب
أدهم:- انت ي بارد مش قولت لك 100 مرة تخبط الباب
نادر بضحك:- يعم عيب متقولش كدا احنا اخوات😹
بس مالك كدا قالب وشك ومش عل بعضك
أدهم:- مالكش فيه انت وروح شوف شغلك
فالوقت دا تولين بلغت أدهم ان فهد مستني
أدهم بحمااس:- دخليه بسررعه
نادر:- طب امشي انا بقا اباشر الشحنه
فهد دخل:_ ازيك ي أدهم بيه
دي المعلومات اللي حضرتك طلبتها مني
أدهم:- مد له ايده ب شيكـ وقال له خلي دا معاك وامشي انت
فهد:- شاكر أفضالك ي أدهم بيه عن اذنك
قعد أدهم علي مكتبه وفتح الملف وأول م فتح الملف أتصدم🫣
يـا تري شاف اي
واي اللي هيعررفه عن مليكة؟!
رانيـ🦋ـا شـاهر