رواية اسيرة ظلامي الفصل الثامن 8 بقلم رنا احمد


 رواية اسيرة ظلامي الفصل الثامن 8 بقلم رنا احمد 


اسيره ظلامي ❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 8...


من امام العماره ....


كانوا يقفون وهم ينظرون إلي بعضهم بعشق وسعاده لا توصف لما يعايروا بمن ينظر إليهم بتوعد بالجحيم فهو يعلم جيدا أنها لعبه لم يحسب حسابها لعبه بذكاء محكم جعلته يخسر ويطلقها دون إرادته .


ليذهب عزت مع الشركه لكي يمضي علي وثيقه طلاقها ومحضر بعدم التعرض ليخرج من القسم وهو يتوعد لهم مهما طال الزمن سينتقم منهما ...


***********.

في شقه ادهم ....


كانوا يجتمعون جميعهم بفرح وسعاده .


امجد بابتسامه /بجد ي ادهم حركه معلم سهلت علينا كل حاجه وخلته زي ماتجوزها غصبن عنها يطلقها غصبن عنه .


ادهم بابتسامه/شوفت ي عمي عثمان اني كان عندي حق لما قولتلك الحل ده .


لينظرون الي ببعضهم بابتسامه انتصار وهم يتذكرون ماذا حدث .


فلاش باك ..

في الاداره ..

مكتب ادهم .


عثمان بابتسامه/ممكن اعرف انت جبتني هنا ليه ي ادهم باشا وايه الموضوع الي مينفعش نتكلم فيه في العمارة.


ادهم بابتسامه/انا عايز اتجوز رباب وانت هتساعدني .


عثمان بصدمه /بس دي متجوزه ي ادهم بيه مانت عارف أن عزت ده لسه مطلقهاش هساعدك ازي مش فاهم .


ادهم بجديه/انا خايف عليها ي عمي عثمان الزفت الي اسمه عزت مش سهل ممكن يحاول يطلبها في بيت الطاعه يعمل اي حاجه علشان ياخدها وانا مش هقبل بده ابدا مهما حصل علشان كده هكتب ورقه جواز بيني وبين رباب بتاريخ قديم وانت هتمضي علي العقد بصفتك وكيلها بالتوكيل الي معاك وكمان هنقلد امضتها المهم أن يكون معايا ورقه تثبت أنها مرائتي علشان اقدر احميها من الكلب عزت .


عثمان بابتسامه/انت حبيتها مش كده .


ادهم بابتسامه/تقريبا كده المهم هتساعدني .


عثمان بابتسامه/هساعدك .


باك ..





رباب بابتسامه /كده برضه ي عمي عثمان اتفقت معاه عليا .


عثمان بابتسامه حنونه /اعمل ايه ي ضنايا كنت احميكي باي شكل والحمد لله الي حسبته لقيته وربنا كرمنا والحمد لله وخلصنا من الزفت ده واظن الورقه دي مبقاش ليها لازمه .


ليقطع عثمان عقد الزواج ...


رباب بابتسامه عاشقه/ربنا يخليك ليا ي ادهم انت النور الي نور حياتي مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه ي احسن راجل في الدنيا كلها .


ادهم وهو يقبل يدها بحنان/انتي الي احسن بنوته في الدنيا كلها خلتيني أخرج من الضلمه الي كنت عايش فيها .


عثمان بابتسامه/يلا ربنا يجمعكم علي خير يارب ويسعدكم شهور العده بتاعه رباب تخلص وتجتمعوه في حلاله يارب .


رباب بهمس في اذن ادهم /علي فكره الزفت ده ملمسنيش ي عني ماليش عده وجوازنا هيتم اخر الاسبوع ماشي .


ادهم بابتسامه وغمزه /واقعه واقعه ي عني .


رباب بابتسامه عاشقه /اه واقعه وعاشقه ودايبه فيك كمان .


ادهم بعشق /وانا كمان والله .


امجد بابتسامه /انا هستاذن انا ي ادهم بيه .

عثمان بابتسامه/احمم يلا بقا ي رباب علشان ننزل ادهم ي ابني رباب خلاص مش هتفضل هنا ثانيه واحده لما تبقا مرائتك بجد تبقا تفضل معاك .


ادهم بابتسامه/عندك حق ي عمي عثمان بس خالي بالك منها انا سايب معاك روحي .


رباب بعشق /ده انت الي روحي ي ادهم بس ارتاح علشان خاطري وخود الدواء .


ادهم بابتسامه/حاضر ي حبيبتي تصبحي علي خير.


رباب بابتسامه /وانت من اهل الجنه ي حبيبي يلا ي عمي عثمان .


كانت تنظر إليه بعشق حتي اختفت من أمامه ليبتسم بعشق ليسير الي غرفته ليغفا بسعاده وعشق...


*****************.

في قصر طاهر ..


كان يدفع فنجان قهوته أرضا بغضب جحيمي ليتهشم الي أشلاء .


/انتوا ايه حكايتكم انتوا عايزين تجننوني انت واخوك هو عايز يتجوز خدامه وانت عايز تتجوز واحده متسواش في سوق الحريم بصله هو فيه مبتحنوش غير ل اصل امكم الواطي .


معتز بغيظ شديد/من فضلك ي جدي بلاش سيره امنا ثم انا مش فاهم حضرتك ايه مشكلتك مع رباب ونور ماهم بنات زي كل البنات ايه الي فيهم .


طاهر بحده /الي فيهم أنهم طعانين فيكم ي اغبياء لما تتجوزا بنات أغنياء هيبقوا زي الخاتم في صباعكم لأنهم عنيهم مليانه لكن الفقراء الجرابيع الي زي دول اول ماياخدوا منكم الي هما عايزينه هيوقوللكم مع السلامه وتبقا نهايتها فضيحه زي الي حصل مع اخوك .


معتز بغضب /انت ليه كده ليه كل حاجه حلوه في حياتنا بتحولها ل كده ليه عايز تتدمر كل حاجه.


طاهر بغضب شديد/انا بحاول افوقكم ي اغبياء لاني شوفت كتير وخليك عارف وعرف اخوك كمان أن مش هسمح بجوازكم من الجرابيع دول كلامي واضح .


***************.

في شقه عايده الجديده .


كانت تجلس رحمه وهي تحتضن ابنتها بدموع .


عايده بحده /انا سبق وحزرتك قبل كده لو فكرتي تتجوزي هاخد البنت منك اوعي تفتكري أن هسيبك راجل غريب يربي بنت ابني .


رحمه بدموع وقهره/وانتي كنتي شوفتيه  جاي يجري يركع تحت رجلي ويطلب مني الجواز ده ظابط وصغير في السن تفتكري ممكن يفكر يرتبط بواحده ارمله ومعاها بنت ي حماتي .





عايده بحده /حماتي اول مره تقويلي كده ي رحمه .


رحمه بدموع/لانك بقيتي عايشه في الدور ده طول الوقت وبقيت بالنسبه الك زي اي كرسي موجود في البيت لكن انا بقا هاخد بنتي ونعيش في أي مكان لوحدنا .


عايده بحده/مع السلامه بس خليكي فأكره كويس اني مش هسيب بنت ابني تتربا مع راجل غريب .


لتسير رحمه وهي تحمل ابنتها بدموع فقد هربت من ذلك السجن .


****************.

في شقه عم عثمان ..


كانت تحاول رباب أن تفتح عيناها تتدريجا لتفتح الباب لتنصدم ممن يقبلها في وجنتيها بابتسامه .


/صباح الفل ي قمر .


رباب بابتسامه عاشقه/صباح الفل ي روحي ايه الي منزلك كده وانت تعبان .


ادهم وهو يمسك يدها بحنان /انا جاي اخدك وننزل نشتري عفش جديد للشقه والشبكه الي هتختارها العروسه انا عايز كل حاجه في حياتي تبقا جديده معاكي انتي بحبك ي رباب بحبك .


رباب بابتسامه /وانا بعشقك ي حبيبي .


***************.

في أحدا المطاعم الفاخمه..


كانت تجلس رباب مع ادهم .


رباب بابتسامه /عجبتك الحاجات الي جبناها ي روحي.


ادهم بابتسامه/كل حاجه معاكي حلوه ي حبيبتي .


رباب بابتسامه وسعاده /مش قادره اصدق ي ادهم أننا هنكون مع بعض ده اكيد حلم ي ادهم .


ادهم وهو يقبل يدها بعشق/دي حقيقه ي روحي انسي كل الي فات ي رباب علشان الي جاي كله هيكون سعاده وبس .


*****************.

في شقه عدي .


كان يجلس بضيق شديد لرحيلها حقا قد بدأ قلبه ينبض لها يريد أن يحميها من تلك المراه المتسلطة ليفيق من شروده علي جرس الباب ليفتح ليبتسم بشده .


رحمه بدموع /لسه عند وعدك انك تحميني .


عدي بابتسامه/طبعا عند وعدي وهحميكي بروحي.


****************.

في محل الملابس .


كانت تقف رباب وهي تنظر إلي تلك الملابس بخجل شديد ليقترب منها ادهم بجراه .


/علي فكره دول هيبقوا نار عليكي .


رباب بخجل /ادهم بس بقا .


ادهم بابتسامه ساحره/لا بقولك ايه انا بحب الست المشخلعه انتي عرفاني غاوي حريم يبقا من مصلحتك تتدلعيني ولا هلف علي واحده تانيه وانتي حره .


رباب وهي تمسكه بغيظ /ابقا اعملها ي ابن الاسيوطي وانا ادبحك وادبحها .


ادهم بابتسامه وغمزه /اموت فيك ي حمش انت هو انا هبص للغيرك برضه ي وحش .





الفتاه بدلع /تامرني بحاجه ي بيه .


رباب بغيظ شديد/وانا مش ماليه عينك ي اختي  .


الفتاه بغيظ /سوري عن اذنكم .


ادهم بابتسامه/بقولك ايه مش ناويه تقيسي حاجه من دول .


رباب بخجل شديد /اطلع بره ي ادهم .


*****************.

في أحدا المطاعم ...


كانت تجلس نور وهي تبكي بشده .


معتز بابتسامه/ممكن تهدي ي نور صدقيني مهما حصل مش هتخلا عنك ولا اسيبك .


نور بدموع ووجع/مش يمكن عنده حق ي معتز وانا فعلا مستهلكش .


معتز بابتسامه/اوعي تقويلي كده ي نور انتي مش هتكوني للغيري مهما حصل بحبك ومش عايز غيرك تكون مرائتي .


نور بابتسامه /وانا كمان بحبك اوي ي معتز وربنا الي عالم .


******************.

في أحدا الاوتيلات الفاخمه ...


كان الجميع يجتمع في فرح ادهم ورباب .


عدي بابتسامه/الف مبروك ي عريس شكلي كده هحصلك قريب .


معتز بابتسامه/وانا كمان ي ادهم .


ادهم بابتسامه/ربنا يوفقكم ويسعدكم يارب .


************.

في غرفه رباب ...


كانت تقف أمام المراه وهي تنظر لمظهرها بسعاده وفرح واخيرا قد اجتمعت مع معشوقها .


فتحيه بابتسامه /الف مبروك ي ضنايا ربنا يسعدكم ي حبيبتي يارب.


رباب وهي تقبل يدها بحنان/ربنا يخليكي ليا يا ست الكل .


فتحيه بابتسامه/انا هنزل انا بقا ابعتلك العريس.


رباب بابتسامه /بسرعه والنبي ي خالتي .


فتحيه بضحك /ههههه شوف البت حاضر ي اختي .


لتخرج فتحيه لتنظر رباب الي المراه بابتسامه لما تشعر بذلك المقنع التي اتا من الباب الخلفي ليحقنها بحقنه مخدره ويترك علي السرير تلك الرساله وياخذها من الباب الخلفي ليسرع بها سريعا بسيارته .


**************.

بعد مرور عده ساعات .

في المانيا ..


كانت تفتح عيناها تتدريجا لتعتاد علي الضوء لتنصدم من ذلك المكان الغريب لتنتبه إلي ذلك الصوت الذي يسير بهيبه وغرور .


/شرفتي قصري ي عروسه حفيدي .


يتتتتتتتبع .


 جاي دمتم بخير وعافية ❤️❤️❤️❤️.


اسيره ظلامي ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️.

                      الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×