رواية ارهقني حبك الفصل الثالث 3 بقلم ملك يسري

رواية ارهقني حبك الفصل الثالث 3 بقلم ملك يسري

 رواية ارهقني حبك الفصل الثالث 3 بقلم ملك يسري 


(البارت 3 من) ارهقنى حبك.


رحيم مشى وراح شقته ودخل. 


رحيم بإستغراب:  بتعملى اى هنا يا شهيرة. 


شهيرة:  سؤال مهم ولازم اجاوب عليه. 


رحيم بضحك:  اكيد. 


شهيرة:  ابدا برن عليك ومكنتش بترد رنيت على القائد بتاعك قالى انك اخدت اجازة ف جيت اشوفك. 


رحيم:  يعنى جيتى من اسكندرية علشان تشوفينى ياقادرة. 


شهيرة:  واجى من اخر الدنيااا. 


رحيم بحب:  وحشتينى ياروحى انتى. 


شهيرة وحضنته:  وانت اكترر على فكرة. 


رحيم:  انا جعان. 


شهيرة:  ادخل غير هدومك وانا هروح اعملك اكل وتكون انت ريحت شوية. 


رحيم وابتسم:  ماشى ياحبيبتى.






رحيم دخل وغير هدومه وبدأ يصلى وبعد اما خلص نام على السرير بص افتكر جنان ملك وابتسم ونام. 


••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


ف بيت ملك دخلت اوضتهااا بعد اما اتفرجت على الماتش وخدت شاور وصلت وقعدت تفكر ف اللى حصلهااا هى اه كانت بتضحك بس الموضوع كان بشع ولما الراجل كان بيقرب منها كانت خايفة بس هى مش متعودة تبين خوفهاااا ملك بدأت تمسك ورقة وبدأت ترسم مكنتش عارفة هى بترسم اى بس ف الاخر بصت لقت نفسهااا رسمت رحيم. 


ملك بإستغراب:  طب هو لى ف بالى ولى رسمته. 


ابتسمت وبصت للصورة وراحت شالتهاااا وخرجت. 


ملك بصوتها العالى:  ماااااااماااااااا. 


نور:  جرااااى يابنت الهبلة اى صوتك جايب اخر الشارع لى. 


ملك:  عايزة اكل. 


نور:  عندك الاكل ف المطبخ روحى اطفحى. 


ملك بتمثيل. اخس دا انا حتى كنت مخطوفة وتعبانة وجو اكشن وضرب نار ودم اعصابى منهارة. 


نور ببرود:  خلصتى انا داخلة اقعد بقاا. 


ملك:  انتى مش متأثرة لى. 


نور:  علشان انتى جبلة اصلااااا مستحيل اعصابك تنهار غورى يابت. 


ملك مشيت وهى بتبرتم بالكلام ونور ضحكت على بنتهاا. 


محمد وحضنهاا:  اومال كنتى هتموتى من الخوف عليهااا. 


نور بحب:  علشان دى نور عيونى دى اللى مخليه للبيت روح من غيرهااا اموت انا ربنا رزقنى بيك وب الولاد مقدرش اتخيل حياتى من غير واحد فيكو يعنى انت مثلاا لو بس صدعت انا بكون هموت من خوفى عليك زين لما بيمشى يروح المعسكر ببقا هموت عليه لحد اما يرجع ل حضنى تانى هدى لو بس عيطت انا مقدرش على كدا ملك دى لو اختفت عنى بس عشر دقايق عن عينى ببقا مش على بعضى انا من غيركوا امووت. 


محمد وباس ايديهاا: ربنا يخليكى ليناا ياحبيبتى احنا من غيرك ولا اى حاجة انتى عمود البيت دا. 


ملك واقفة وبتبتسم على امها وابوهااا وكلامهم والحب دا. 


ملك بمشاكسة:  خياااااااااانة ابويااا وامى وف الصاله اخر ماكنت اتوقع. 


محمد بضحك:  غورى يابت. 


ملك:  تشكرات يا ابو حميد. 


نور:  والله بنت جزمة. 


ملك:  اشتمى نفسك حلوووو كدا. 


ترن ترن. 






محمد:  روحى افتحى يابت. 


ملك:  اه ما انا البواب بتاعك. 


ملك راحت تفتح واتصدمت:  انت. 


•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


شهيرة:  رحيم اصحى بقااا وبطل رخامة. 


رحيم:  عايز انام اطلعى براااا. 


شهيرة:  بقاااا كداا. 


راحت جابت مايه ودلقتهااا على وشه. 


رحيم بفزع. اه يابنت طب تعالى بقاااا. 


رحيم طلع يجرى وراهاااا وهى بتضحك لحد مامسكهااا. 


رحيم وحضنهااا:  مسكتك. 


شهيرة:  انت رخم خلى بالك. 


رحيم لسة هيرد بس شاف فون زين بيرن. 


رحيم:  الووو. 


ملك بدموع:  رحيم الحقنى. 


رحيم بلهفة:  الو الو ملك. 


شهيرة: ف اى يارحيم ومين ملك دى. 


رحيم وهو بيلبس:  مش وقته ياشهيرة انا خارج. 


شهيرة:  هاجى معاك. 


رحيم:  لاء. 


شهيرة:  يبقاا همشى وراك. 


رحيم بصلهااا وشاف الاصرار ف عيونهاااا. 


رحيم:  خلاص ماشى ادخلى. 


بعد وقت شهيرة لبست ونزلت هى ورحيم وراحوا على بيت ملك وهو سايق ف فدماغه الف سناريوا ومش عارف اى اللى حصل. 


وصل وطلع البيت وهو متوتر طلع وخبط. 


الباب اتفتح بس بوكس جه ف وشه واول ماركز شاف زين. 


رحيم:  زين. 


زين بعصبية:  بقاا بتستغفلنى يارحيم متقوليش ان اختى مخطوفة لاء وكمان انت رايح لوحدك للى خطفوهاا لو كان حصلك حاجة بقا كنت هفرح انااا. 


رحيم:  دا كان تفكيرى وخلصنااااا. 






زين:  مش هتبطل ام التفكير الغبى دا وام القرارت المتسرعة دى. 


رحيم بعصبية :  زييين الزم كلامك اللى حصل حصل وانا مكنتش مستعد اخاطر بيك وانت عارف كدا كويس مكنش عندى استعداد اقولك وانا مش عارف كان الراجل دا عايز منك اى تعرف لما روحت كان عايز اى كان عايز منك انك تجيب رقبتى قولى ساعتها كنت هتعمل اى هضحى ب اختك علشان صاحبك ولا هتضحى ب صحبك علشان اختك ماترد يا استاذ وبعدين انا حرر اعمل اللى انا عايزه واللى شايفه صح مفهموم عن اذنكم. 


رحيم سابهم ومشى وهو ف قمه عصبيته حتى ساب شهيرة. 


هشام:  مكنش له لزوم دا يازين. 


زين سابهم ودخل البلكونه. 


ملك ل نور:  مااما تسمحيلى انزل وراه. 


نور:  روحى وهاتيه شكله من عصبيته نسى مراته. 


ملك ركزت ف كلمه مراته وسرحت ثوانى بس نزلت. 


هدى:  اتفضلى يا مدام. 


شهيرة:  لاء انا هنزل اروح اكيد رحيم راح البيت. 


نور:  لا يابنتى هو هيجى ملك نزلت وراه ادخلى اقعدى. 


شهيرة قعدت وهى مكسوفة منهم. 


هشام:  عن اذنكم همشى انااا. 


محمد:  ازاى بس يابنى اقعد اشرب قهوة. 


هشام:  لاء تسلم ياعمى. 


نور:  اقعد يلاااا. 


هشام بضحك:  علشان خاطرك بس يانورى. 


محمد بغيرة:  بتقول حاجة ياحبيبى. 


هشام:  ابدا ابدا بقول فين الاقهوة. 


هدى بضحك:  ثوانى وهعملك قهوة. 


هشام :  تسلم ايدك. 


هدى مشيت ودخلت المطبخ  . 


شهيرة:  هو ممكن ادخل البلكونة ياطنط. 


نور:  اكيد يابنتى وبعدين اى طنط دى اسمى نور قولى نور زيهم او ماما. 


شهيرة وابتسمت:  حاضر ياماما. 


شهيرة دخلت ولقت زين واقف وبيشرب سجاير. 


شهيرة:  متعرفش انها مضرة. 


زين ببرود:  عارف. 


شهيرة بآحراج:  اسفة عن اذنك. 


زين مسك ايديهاا ووقفهاا. 







زين:  اسف مكنش قصدى اكلمك كدا بس انا متعصب. 


شهيرة وبعدت ايده:  ولا يهمك بس والله رحيم قلبه طيب جداا وهو اكيد كان خايف عليك. 


زين واتنهد:  عارف وانا رد فعلى طبيعى ل انى خوفت عليه. 


شهيرة:  هو انتو بتحبوا بعض اوى كدا. 


زين وابتسم:  واكتر من كداا انا مليش غير رحيم وهشام دول اخواتى و اولادى كمان من واحنا ف اعدادى مع بعض ودخلنا ثانوى مع بعض حتى الجامعه وقدمنا ف الجيش احنا التلاتة حياتي من غيرهم متسواش رحيم ياما وقف جمبى ف اوقات صعبه عدت ف حياتى وخاصة لما حبيت. 


شهيرة:  حبيت. 


زين واتنهم بكسرة:  ايوا حبيبت كانت بنوتة طيبة وقلبهااا ابيض جميلة وهادية لبسهااا جميل ابتسامتها مفيش منهااا كانت بتهون علياااا ضحكتها كانت بتنسينى همى. 


شهيرة:  ولى سيبتها. 


زين والدموع لمعت ف عيونه:  هى اللى سابيتنى ماتت ايوا كان عندها سرطان بس عرفت ف الاخر كان المرض اتمكن من جسمهاا مكنش ف امل لحد اما ف يوم اتصلت بيها علشان تنزل علشان تروح المستشفى بس مكنتش بترد اتصلت على امهاا وهى دخلت تصحيهااا بس مكنتش بتصحى فجأة سمعت صوت صويت رجلى كان حد مسك فيها حامد مكنتش قادر اتحرك خايف وبدات امشى واحدة واحدة لحد ماطلعت ودخلت لقتها نايمة شبه الملايكة بتبتسم تحس انها كانت مبسوطة انها طالعة ل ربنا محستش بنفسى غير وانا بجرى ف الشارع وبقيت ف حضن رحيم وبعيط. 


دموع زين نزلت شهيرة من غير قصد حركة تلقائية منهااا مسحت دموعه هو بصلهااا وهى اتوترت وجت تبعد ايديهاا زين مسكهاا. 


زين:  انتى مين. 


شهيرة بتوتر:  انا اخت رحيم. 


زين:  بس رحيم مش عنده اخوات. 






شهيرة:  انا بنت عمته واخته ف الرضاعة ولما عرفت انه نزل اجازة جيت اشوفه. 


زين:  ممكن اعمل حاجة مش عارف حاسس انى عايز اعملهاا. 


شهيرة:  اتفضل. 


زين قعد ف الارض وقعد شهيرة اللى مش فاهمة. 


زين:  ممكن تربعى رجلك. 


شهيرة:  حاضر. 


زين نام على رجليها وهى فضلت مبرقة من الصدمة. 


شهيرة ل نفسها:  هو فى اى هو مال الجو قلب كدا لى يلهوى نفسى فين. 


بصت لوش زين لقته باصص ل السماا وسرحان وشكله جميل زى الطفل بقت تلعب ف شعره بتلقائية منها وهو بصلهااا وابتسم وغمض عيونه. 


••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


ملك:  رحييييييييم. 


رحيم:  جاية وراياا لى. 


ملك وبتاخد نفسهااا بالعافيه:  الله يحرقك قطعت نفسى. 


رحيم بصدمة:  بتقولى اى. 


ملك بآحراج:  اسفة بس جريت وراك كتير. 


رحيم:  طب تعالى نقعد وخدى نفسك. 


ملك:  لاء تعالى نتمشى. 


رحيم:  تمام. 


ملك:  هو انت زعلت من زين. 


رحيم وابتسم:  عمرى ما ازعل منه بس زعلت من حاجة تانية. 


ملك:  ممكن اعرف. 


رحيم ووقف وبصلها:  لى اتصلتى وكنتى بتعيطى والحقنى يارحيم قطعتلى الخلف. 


ملك وضحكت:  اصل هقولك. 


Flash back 


ملك بصدمة:  انت. 


زين وحضنهااا:  انتى كويسة ياحبيبتى. 


ملك بدموع:  كنت خايفة اوى يازين. 






زين وباس راسهااا:  حقك عليااا ياقلب وروح زين اسف. 


ملك بدموع:  لاء ياحبيبى متعتذرش مش ذنبك المهم انت كويس. 


زين:  ايواا ياحبيبتى. 


زين دخل وملك لسة نتقفل الباب. 


هشام:  وسعى يابت. 


ملك بضحك:  هشااااااام ليك وحشة ياجدع. 


هشام بضحك:  بقاا دى اللى مخطوفة وهى زى الاقرد اهى. 


ملك:  غور ياض من هنا. 


زين بضحك:  خلصتوا حلقة ناقر ونقير دى اتفضلى احكيلى. 


ملك حكت كل حاجة ل زين ونور كانت واخدة زين ف حضنهااا. 


زين:  طيب يارحيم والله لما اشوفك. 


ملك:  لى دا كيوت. 


زين:  نعم ياختى رنى عليه وهاتيه. 


ملك:  دا انا اعملها ازاى دى. 


زين:  مليش دعوة اتصرفى. 


Back 


ملك:  وبس ياسيدى ورنيت عليك بس والله مكنش قصدى ازعجك انت والمدام. 


رحيم بإستغراب:  مدام مين. 


ملك:  اللى كانت معاك فوق. 


رحيم وضحك:  مدام مين بس دى اختى يابنتى. 


ملك بفرحة متعرفش مصدرها:  بجد. 


رحيم وغمز:  مالك فرحتى لى كدا. 


ملك بتوتر:  ابدا عادى يعنى. 


رحيم وابتسم:  ماشى ياستى. 


ملك:  هو انت عندك كام سنة. 


رحيم:  عندى 27.


ملك:  قد زين يعنى هو انت وزين تعرفوا بعض من زمان اصل فاكرة انه على طول كان بيجيب سيرة واحد اسمه رحيم انا اعرف هشام. 


رحيم:  ايوا انا ورحيم وهشام صحاب من اعدادى 


ملك:  يبقاا انت اللى كنت بتساعدة لما رهف ماتت. 


رحيم واتنهد:  كانت فترة صعبه عليه اوى. 







ملك:  كانت قصة حب جميلة اوى. 


رحيم:  انك تلاقى الشخص اللى بتبحه بيموت قدامك شعور صعب اوى. 


ملك:  فعلاااا. 


رحيم واتنهد:  يلاا نرجع. 


ملك وابتسمت:  يلاااا. 


••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


هدى دخلت الاقهوة. 


هدى:  عن اذنكم هروح المطبخ. 


هشام:  ممكن اروح الحمام. 


محمد:  روح ياخويا هتعملى مكسوف. 


هشام بضحك:  قلبك ابيض ياجوز عمتى. 


نور:  قلب عمتو ياناس. 


هشام بضحك:  حبيبتى بس ابوحميد هينفخنى. 


هشام مشى بس دخل المطبخ. 


هشام بحب:  وحشتك صح. 


هدى ببرود:  لاء واتفضل اخرج براا. 


هشام:  اممممممم شكلى عملت مصيبة اى بس مالك. 


هدى بدموع:  علشان انت على طول مخوفنى عليك وبتعمل مقالب سخيفة. 


هشام وخدها ف حضنه:  حقك عليااا والله مش هعمل كدا تانى. 


هدى بدموع:  وعد ياهشام. 


هشام بحب:  وعد ياروح وقلب هشام. 


:  واى كمان. 


هشام بعد عن هدى ولف وراه وهدى استخبت ف ضهره. 


نور برفع حاجب:  بتعمل اى ياهشام انت وهدى. 


هدى بخوف:  والله ياماما. 


نور بحدة:  اخرسى انتى. 


هشام:  عمتو ةنا بحب هدى واظن الكل واخد باله بس هى رفضت انى اتكلم ف موضوع الجواز لحد امة تخلص السنه دى فى الكلية ف لو سمحتى انا طالب ايديها للجواز. 


نور كانت واخدة بالها ب حب هشام وهدى ل بعض ف حبت تعمل حاجة. 






نور قربت من هدى وشدتها من ورا هشام ولسه هترضبها بالقلم هشام وقف قدامهاا وخد هو القلم. 


هدى مدموع وحسست على وش هشام:  هشام حبيبتى انت كويس ياروحى. 


هشام وابتسملها:  اهدى انا كويس. 


نور وبصتلهم بحب وفتحت ايديهة ليهم هدى جريت حضنتها وهشام حضنهاا. 


هشام بضحك:  ايدك تقيلة اوى كنتى هتضربى الغلبانة دى. 


نور:  يلاا بقا احمدوا ربنا ان انا اللى جيت مش محمد. 


هشام:  اسف ياعمتو بس والله انا بحبها. 


نور بحب:  عارفة ياروح عمتو. 


هشام حب يسيب هدى ونور لوحدهم:  هروح اشوف زين. 


هشام مشى وراح ل زين بس شاف منظر زين وهو نايم وشهيرة بتلعب ف شعره ف ابتسم وسابهم لوحدهم خرج شاف رحيم جه هو وملك. 


هشام:  عامل زى القطر ف ثانية مشيت. 


رحيم بضحك:  يووووووه براحتى. 


هشام وضحك:  طيب ياخويااا بت ياملك غورى شوفى اخوكى 


ملك:  هشام انت غورى ياحبيبى. 


هشام:  انا يابنتى. 


ملك:  بحسب فين زين. 


هشام:  احم ف البلكونة. 


رحيم:  هروح انا. 


هشام:  هااا لاء خلى ملك هى اللى تروح. 


رحيم:  اوعى ياض. 


رحيم راح البكلونة وشاف منظرهم. 


رحيم:  زيييييين. 


                       الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×