رواية المنتقبه اسيرة الليل الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد هاني

رواية المنتقبه اسيرة الليل الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد هاني 

 


البارت 14:


لليل بغضب هستري:بيخ*نق هاجر بيقول انتي عملتي ايه انا هموتك .


هنا الإسعاف بيكون وصل عربيه الشرطه الي جد كلهم بسرعه.


شرطه:بتخش بيمسكه هاجر الي منها لله ضيعت نفسها عي فاكره الحب بالعافيه (كرمتها في كيس شيبسي😆).


هنا لليل: بيبعد الراجل الي جاي من الإسعاف عشان يشلها.......لليل بيمسك أيده بيخبي جوهره في حضنه بيقول اوعي تسبني انا اسف انا سبب في دا كله.







سميه:بتطلع علي صوت البوكس بتقول في ايه بتشوف ابنها ساهر داخل عربيه الاسعاف بنتها في ايدها كلبشات بتطلع تجري بتقول عيالي هاجر ساهر ابني في ايه.


هاجر:بتضحك زي المجنونه قالت قتلت جوهره موتها وخلاص لليل بقي بتاعي......عيطت بس ساهر اخويا مات بسسبي.


الكلمه بتنزل علي سميه بصدمه:بتجري علي ابنها تشيل الغطا من علي وشه بتقول لا ونبي ي ساهر م تبعد عني دا انا بقالي 7 سنين محرومه منك من ساعة م سفرت اوعي ي بني تحرق قلب امك عليك قوم ي ساهر ي حبيبي قوم.........بتبص لي بنتها هاجر الي اتهبلت بتقول عملتي فينا ايه ي هاجر.


هاجر:بتشد في شعرها زي المجنونه بتصرخ م عندها بتقول لليل ملك هاجر بتقع من طولها..


لليل:بيركب مع جوهره في الاسعاف بيقعد علي رجله قدام سرير بيقول جوهره هتبقي احسن متخافيش انا معاكي ي حببتي.


جوهره بتعب:بتحط ايدها علي وشه بتقول بحبكككككككك ي لليل.


لليل:دموعه بتنزل بيقول اوعي ابوس ايدك تغمضي عينك فوقي معايا فوقي ي جوهره.


الممرضه:بتشوف نبضات بنقل بتعمل إنعاش ليها بسرعه.


لليل:ماسك أيدها بيقول لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين يارب يارب متسبنيش جوهره لا ي جوهره.


الممرضه:بتضحك بتقول الحمدلله النبض نوع مااا بس مش احسن حاجه بتقول عاوزين نسرع شويه عشان نوصل لي المستشفي...


لليل بيضحك:بيبوس ايد جوهره راسها جنب ودنها بيقول بحبك ي فاكهة قلب لليل.


انا سميه:وقعت علي الارض في شارع تشيل رمله تحطها عليها تصوت بتقول عيالي ضاعوا واحد مات والتانيه صاع مستقبلها اه يابني اه ي بنتي..


هدي : بتصعب عليها بتروح عندها تقولها وحدي الله تعالي معايا عشان تحضري غسيل ابنك.


سميه :بتقوم تقف معاها بتبوس ايد هدي بتقول ونبي ونبي قولي ابني مش مات ابني هيرجع لي حضني التاني ابني ابني هيرجع صح يفتح الباب بالمفتاح انا قعد عشان احضر ليه العشا.







سناء هدي:بيعيطوا بيقولوا وحدي الله ربنا عاوز كده ..


سميه:تبني موجود محدش يقول عليه مات بتطلع تجري علي طريق عربيه الإسعاف..


سناء بتعب:اجري ي هدي وقفها ركبها العربيه ي هدي.


وصلوا علي المستشفى لليل نزل مع جوهره لحد م دخلت اوضه العمليات.


لليل:بيقعد علي الارض قدام المستشفي بيقول يارب انت عارف انا بحبها إزاي م تحرمنيش منها يارب.


الجد: واقف مش عارف ايه الي حصل لي عائلته ليه تفكك دا.


لليل:قاعد دموعه نازله منه مغمض عينه مش قادر غير دموعه بتنزل بيفتكر للحظه من لحظاته مع جوهره.


جوهره:حاطه طبق الفرواله بتاكل فيه بتتفرج علي مسلسل تركي رائحه الفراوله.


لليل:داخل بيقول هو في فرواله تاكل فرواله ي جوهره.


جوهره:انت جيت ي حبيبي حمدالله على سلامتك سبني بقي عشان خلاص تكه مراد هيقول لي اسيل أنه معجب.


لليل:راح قعد جنبها وقرب من شفايفها امل الفراوله من بوقها وقال طب م انا مُغرم في عيونك ي جوهره.


جوهره:اول م بتسمع كلمه من مراد هو بيقول لي اسيل انا معجب فيكي كتيررررررر بتقوم تحضن لليل بتقول اعترف اعترف ي ليل لولولولولولولولولولولواولولي.


لليل:بيحضنها بيضحك بيقول لا اله الا الله دا مسلسل اومال لو حقيقه.


جوهره:بتطلع من حضنه تبص لي عينه بتقول انا امون عندك ايه.


لليل:انتي طبق الفاكهه الي محلي البيت ومحلية قلب لليل.


بيفوق لليل علي سرحانه.......... دكتور طالع بيقول للاسف خسرنا يتبعععععععع


#المنتقبة_اسيرة_الليل

#بقلمي_شهد_هاني_عبد_الحافظ

#البارت_14 

                الفصل الخامس عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×