رواية زوج طفله الفصل الثاني عشر 12 بقلم صاحبه السعادة
👈يا فانز تفكير مي كان مفاجاء كبيره 👉👇
#زوج_طفله
البارت الثانى عشر
تخضر خاف ودخل عشان ينادى
علينا نشوفها
وكان كل ده تحت سمع ادم الذى
كان موجود من البدايه الكلام خضر
ويستدير الديب عندما سمع صوته قائلا
ادم:يا ابن ال كلب هموتك هموتك
ويصور فى القصر
ويكسر كل شيء امامه ويطلب
الديب منه أن يهداء
الديب:هدا يا ادم ادعى بس
أن أنجى تكون بخير
ادم:هى فين يا حاج
الديب: جوه مع الدكتوره هى وامك
وفجاه تخرج الدكتور وتقول بارتباك
منال: ممكن اعرف ايه اللي حصل للبنت دى
ادم بغضب: طمنينا عليها الاول
هى عامله ايه
منال: الحاله استقرت وقدرت
اوقف النزيف بس هى لازم تنتقل
للمستشفي لان النزيف اللي حصلها
ممكن يعملها مضاعفات بس عشان
اشخصها اكتر لازم اعرف ايه
اللي حصل للبنت دى
الديب: انا هقولك اللي حصلها
ويحكى الديب اللي حصلها ولكن
تقطعه منال عندما قال أن فى
واحد اغتص*بها قائله
منال بتعجب: بس الحاله اللي
جوه مش حاله اغت*صاب
ادم بلهفه:انتى بتقولي ايه انتى متاكده
منال:ايوه متاكده وتصمت لدقائق
لتستدير لهم انا كده فهمت اللي حصلها
واقدر افهم حضراتكم دلوقتي الحاله بالضبط
البنت اللي وجوه كانت فى ايام العاده
الشهريه
لكل بنت ولم حصلها ضغط
نفسي وعصبي عملها حاله
نفسيه ادا الي نزيف ولم
نزفت كتير اغم
عليها بسبب نخفض الضغط
لكن المشكله هنا أن المخ مش
مستوعب الي حصل ورافض أى
اشارات تنبيه
عشان كده افضل انها تكون في
المستشفى تحت الملاحظه ،،،،،
لم يصدق ادم ما تقوله هاله قائلاً
ادم: يعنى هى كويسه ومحصلهاش أى اعت*داء
منال: لا مفيش كلام ده البنت كويسه وغ*شاء
الب*كاره موجود والحمد لله
ادم يشعر بين بفرح وخوف علي أنجى
وينظر للدكتوره قائلا
ادم: طيب احنا مستنين ايه انا
هخدها فى العربيه وروح بيها
للمستشفي حالا تقطعه منال
منال: انا تصلت بالاسعاف لأنها
موجهزه بالاجهزه عشان لو حصل
أى حاجه وده افضل ليها
وهى فى الطريق دلوقتي
دقائق وتوصل
ادم :انا عاوز أشوفها يا دكتوره
منال: ممكن بس ياريت متتكلمش
معاهم لأنها ممكن تكون حس بينا
وسمعنا
ادم: حاضر ويدخل الديب هو والدكتوره
.. ولسه ادم هيدخل عندها و
يرن فونه ويخرج
فونه من سترته وينظر يره رقم مجهول
ويرد
ادم: الوووو
ويكون المتصل سعيد المنسي
سعيد بشماته:ايوه يا بن الديب ده الفرق
اللي بينى وبينك انا كنت ممكن
اقولك البقيه فى حياتك ازاى ما انت
قلتها لي فى اختى بس مقدرتش
لم شفتها بتموت من غير ما اقربلها
ليقطعوا ادم
ادم:هو اللي انت عملته ده قليل
اوع تكون فاكر انك عشان ما قربتش
منها ده هشفعلك عندى لا لمس منك
للمرتى برقبتك يا نمسي هق*تلك
يا نمسي هق*تلك
النمسي بستفزاز: هو ده اللي
انا عاوزه عاوزك حى ميت زاى
ما انا عايش وميت والفيديو اللي
عندى ألف من يحب يشوف مرات
ابن الديب ولا ايه يا فالنتينو ويقهقه المنسي
ويغلق الفون بينما الديب يصرخ ويقول
هقت*لك يا نمسي هق*تلك ويرمى
فونه فى الارض
وكان الديب عند انجى ويخرج قائلا
الديب: النمسي هو اللي كان بكلمك
ادم:لازم انتقم منه
الديب: هو ده اللي هيحصل بس
نطمن علي انجي وانا مش ساكت
والنهارده هيجى خبر النمس
ادم:لا انا عاوزه صاحى
الديب:خلاص اللي تشوفه
وفى نفس الوقت كان الاسعاف
وصلت واخذت انجى تحت نظر
ادم اللي شفها وقلبه يخفق من الحزن
وتذهب سيارات الاسعاف معها
الدكتوره منال بينما الديب
ذهب هو وادم بسيارت ادم الي أن
وصلت المستشفى
وكان ادم وقف بره هو والديب
اكتر من ساعتين منتظرين الدكتور
الذي قام باجرات كثير من إشاعات
وتحليل ويخرج لهم قائلا
ويشير الي ادم انت تقربلها ايه
ادم :انا جوزها
الدكتور:الحاله اللي جوه دى
عندها صدمه عصبيه شديده
افقدتها الوعى مش هنقول انها
غيبوبه لكن نتمنا أن ال ٢٤ساعه
اللي جايين يعدوا علي خير والمخ
يستجيب
الديب:يعنى فى خطوره عليها
الدكتور:مش هقدر اقولك على
حاجه دلوقتي غير لم تعدى ٢٤ساعه
هى الحاله دلوقتي مستقره ونزيف
الدكتوره منال قدرت توقفه وانا اديتها
علاج يعود الدم ده ونسال الله أن
الجاي خير ويسبهم ويمشي
وتخرج منال وتطلب منهم انه يروحوا
منال:ممكن تروح يا ادم بيه انت
والحاج وتيجوا الصبح عشان
ترتاحوا شويه وانا لو في جديد
هكلمكم علي طول
الديب ينظر لادم قائلا :منال عندها
حق تعالي نروح وبكره الصبح
من بدرى هنكون هنا
يصمت ادم ويذهب من المستشفى
ويركب سيارته في صمت هو والديب
ويذهب الي القصر وهو متعب ومنهار
ويدخل القصر يره امه فى انتظاره
لكى تطمن علي أنجى لم يهتم يتركهم
ويطلع اوضته ويدخل فيها
وكانت مى تراقبه عند دخوله
من القصر لتقول لنفسها بخبث هو ده
الوقت اللي لازم اكون فى جنبه
وتفتح الدولاب تخرج بيبي دول
لونه احمر قصير
تفرد شعرها الاسود الغجرى
وتضع ميك اب خفيف وتعطر
باجمل العطور
وتخرج من الاوضه حافيه
القدمين لكى لا يشعر بها احد
وتترك امها نائمه علي السرير
وتفتح الباب ادم ........