رواية زوج طفله الفصل الثالث 3 الجزء الثاني بقلم صاحبه السعادة


 رواية زوج طفله الفصل الثالث 3 الجزء الثاني بقلم صاحبه السعادة 


#زوج_طفله

الجزء الثاني

البارت الثالث


 وفى المستشفى 

يقوموا رجال البوليس 

بتحقيق عندما قامت اداره

المستشفى بالابلاغ عن

 اختفاء الطفل لكى تخلي 

مسؤوليتها


لأنها قامت بيبلاغ ادم ولم

 يهتم ولم يحضر وكل

هذا ومى لسه مافقتش من 

الولاده

ويتصل ضابط الشرطه 

بادم من المشفى

ضابط: الو

ادم:ايوه مين حضرتك

ضابط: انا ضابط شرطه 

المشفي بلغتنا ان ابن 

حضرتك مش موجود

ممكن حضرتك تيجى هنا المشفى


ادم: حضرتك انا مليش عيال 

ومراتى مش حامل

اصلا وانا مش عارف انت بتكلم

عن ايه وبعتذر مطر قفل 

عشان عندي شغل

سلام ويقفل ادم فون


وينظر الظابط  لمدير

 المشفي ويقولوا

علي رد آدم له

المدير: حضرتك هو جه 

هنا وكان موجود طول الليل

لحد لم مراته ولدت

ينظر له الضابط قائلا


الضابط: المشفى دى 

فيها كاميرات

المدير: ايوه تعالي 

حضرتك اتفضل معايا

يذهب الضابط مع المدير 

الي غرفه المراقبه

ويراجع الكاميرات وكانت

 المفاجاه أن مفيش اى

اثر لادم  نهائي وينظر 

الضابط للمدير قائلا





ضابط بنظارت اتهام:فين يا حاضرت 

المدير فين ادم

ده ينظر المدير بتعجب  قائلا

المدير : انا مش عارف يا فندم 

بس احنا مش بندخل أى حد 

العمليات للولاده غير لم بيكون 

معاها اثبات شخصيه وقسيمة الزواج

وادم بيه كان لوحده اثبات ده 

رجل معروف فى البلد

الضابط:افهم من كده 

انك معندكش مستند علي 


أن اللي جوه دى مرات ادم الديب

ينظر المدير بارتباك وتعلثم  قائلا

المدير: م م م م ماهو  يقطعه ضابط قائلا

الضابط: احسنلك تتنازل عن 

البلاغ ده وتحل مشاكل المشفى 

بتاعتك عشان انت كده تعمل 

شوشره علي سومعتك وانت 

دكتور كبير و معروف

 ويسيبوا الضابط ويمشي

وتاتى الممرضه قائله


الممرضه: الحق يا دكتور حاله 

٢٠٤ فى حاله هيجان شديد واى 

وكل ما حد بقرب منها بتصوت 

والدكتور ادها مهداء لكن فاقت تانى 

 ولسه علي حالتها والدكتور عاوز 

حضرتك تيجى تحل المشكله دى

عشان ادم بيه لو عرف اللي بيحصل

يعمل مشكله لأنها كده ممكن 

الجرح يفتح وتنزف وهى حالتها 

متسمحش بأي مضاعفات


المدير: هو يوم اسود من أوله 

تعالي معايا

ويسرع المدير للاوضه مى ويشوف 

مى مسكه مشرط صغير وعاوزه 

تجرح اديها وينظر الدكتور للمدير 

اول ما دخل قائلا

الدكتور: اتفضل يا دكتور 

شوف المصيبه دى

المدير: هو ايه اللي حصل


الدكتور: الممرضه قالت لها أن ابنها 

مش موجود

ومن ساعتها وهى فى الحل 

دى حتى بعد ما اخدت المهداء 

قامت ومسكت المشرط ده زى

مانت شايف يستدير المدير بنظر لمى

قائلا


المدير: بص بقي بكل صراحه مشكلتك 

دى مش معانا شوفي ابنك ده ابن مين 

لان ادم بيه انكر انك مراته وشكلوا كده

هو اللي خده منك وانا دلوقتي ممكن 






اعمل فيكى محضر  تعدى علينا 

انتى جيتى هنا عملتى عمليه الزايده 

وبس ومنعرفش أى حاجه عن ولد 

ولا بنت ولا  كان فى ولاده اصلا

لكن انا عشان ظروف الصحيه 

دى مش اعمل كده واسيبك تخرجى 

من غير مشاكل


مى ببكاء و تنظر له بغضب  

وتمسك مكان الجرح 

مي:يا ولاد الك*لب انا هوديكم 

فى داهيه وتصرخ بصوت عالي 

انا عاوزه ابنى دلوقتي يا ولاد الكل*ب


وتنزل من علي السرير وهى 

مسك مكان الجرح

وتهدد للمدير باغلاق المشفى

انا هقفل الزفته دى هقفلها 

علي دماغكم وتخرج من الاوضه 

ويامر المدير بانهم يتركوها تخرج 

من المشفي ومحدش يمنعها


وعند اثر انجى

اثر يجلس بجوار انجى علي السرير 

وهى شارده تنظر للفراغ  قائلا

اثر: انتى كده هتموتى لازم تاكلي حاجه

مى:لم ترد


اثر بغضب ويمسك اديها بقوه

لم كون بكلامك تردى عليا

تستدر انجى بأنفعال 

انجى ببكاء: هااااااى اااهاااى

ويتفاجاء ادم بان أنجى فقدت النطق


وفى قصر الديب

هاله: يالهووووى علي فضحتنا فى بلد كلها

بقي احنا اكبر عيله يتعمل فى حرمنا كده

وحده طفشت وتانيه اتختطف يا فضحتك

يا ديب يا فضحتك

الديب بغضب وصوت عالى


الديب:بطلي نوح يا غراب البيت ماكلوا من

خلفتك السوده

هاله: كل حاجه تجبها فى ابنى وابنى عامل ايه

ده من الصبح وهو بره ومرجعش لحد دلوقتي

الديب: ليه كنت عاوزه يقعد جنبك فى مصيبه زاى

دى ويقطعه 


دخول خضر بفزع الحق 

يا حاج تعالي شوف ويخرج الديب

مسرعاً هو وهاله ليره!!!!!!!!!!!!

                الفصل الرابع الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×