رواية زواج صالونات الفصل الثالث 3 بقلم صابرينا

رواية زواج صالونات الفصل الثالث 3 بقلم صابرينا

 رواية زواج صالونات الفصل الثالث 3 بقلم صابرينا 



في شقه نور 

اتكلمت نور بتريقه :بوسه 

اخدت منها بوسه بالعافيه 

وعاملي فيها مان ودنجوان اي مالك خيبت ليه يااسدى 

يوسف:ششش اسكتي انا كنت هاكسر عنيها في الاول بس دلوقتي هاخلي فضيحتها بجلاجل 

نور ضحكت :ازاااااى 

يوسف: ازاااى دى بتاعتي انا 

انا ماشي

نور:علي فين 

يوسف:النهارده عند خطيبتي انتي ناسيه 

نور:روح ياخويا روح لخطيبه الغفله 

&________________________________& 

في شركه هشام 

......... 

دخلت موده لهشام 

موده:اتفضل انا عملت كل الي حضرتك قولت عليه وكتبت الايميل 

هشام:اممم كويس خالص 

كانت لسه موده هاتمشي نادى عليها هشام 

هشام:موده 

موده:نعم 

هشام:انتي شكلك اول مره تشتغلي سكرتيره 

موده:فالحقيقه اه 

هشام:وياترى هاتستمرى معانا هنا 

موده:لا انا هنا مؤقتا بس لحد ماسمر ربنا يقومها بالسلامه 

عن اذنك 

كانت لسه هاتخرج 

هشام نادى عليها تاني 

هشام:موده 

موده:نعم

هشام بص لساعته واتكلم :الوقت اتاخر انتي لازم تروحي 

موده بصت في ساعتها واتكلمت 

موده:فعلا الوقت اتاخر جدا انا هامشي 

هشام :تحبي اوصلك 

موده :شكرا معايا عربيتي 

&___________________________________& 


في بيت نوح 

......... 

عزيزه:الساعه بقت سبعه ونص والهانم لسه مشرفتش 

يوسف :اهدى ياعمتو زمانها جايه 

عزيزه:قولتلك  ياسي نوح بلاش الشغلانه دى 

نوح وهو يقرا الجريده: معلش الغايب حجته معاه وبعدين لسه بدرى ياعزيزه روحي حضري الاكل ليوسف 

يوسف:تسلم ياعمي انا اكلت 

دخلت موده الشقه 

عزيزه بغضب:اهي شرفت الهانم 

كنتي فين لحد دلوقتي 

موده:اول ماخلصت شغل جيت علي طول ياماما 

عزيزه :خطيبك بقالوا ساعه مستنيكي ياهانم 

موده شافت يوسف وافتكرت الي عمله معاها

موده :عن اذنكم 

وسابتهم ودخلت اوضتها 

عزيزه بغضب دخلت وراها 

في اوضه موده 

عزيزه:اي الي انتي عملتيه دا الجدع بيحبك تروحي دايسه عليه بجذمتك 

موده:ماما لو سمحتي انا مش قادره انسي الي عمله 

عزيزه:ماكل الخطاب بيعملوا كدا ياختي هي جت عليه 

بت انتي انا عارفه من الاول انتي عايزه تفركشي الجوازه 

الجدع بيحبك وشاريكي والبطران عيشته قطران يابت نوح 

غيري هدومك والبسي حلو واتمكيجي كدا والضحكه من الودن للودن عشان الواد ميطفش منك 

فاهمه 

موده: حاضر

خرجت موده ليوسف الي عينه كانت بتاكلها 

قعدت علي الكرسي الي جمبه ساكته 

نوح:عن اذنكم انا داخل انام 

تصبحوا علي خير 

يوسف:وحضرتك من اهله ياعمي 

دخلت نوح الاوضه 

اتكلمت عزيزه :وانا هاروح احضر الاكل زمانكم. جوعتوا 

فضل يوسف وموده لوحدهم في الصالون 

يوسف بص لموده ومسك ايديها 

بعدت موده ايديها عنه 

موده:اسمعني كويس لو فاكر اني سهله وطريه تعرف تضحك عليها تبقي غلطان مش معني اني سكتت ابقي راضيه بالي عملته 

خف تعوم ومتكترش من ذنبك معايا 

يوسف: انا الي عملته دا من حبي فيكي 

موده: وبسبب الي عملته دا بدل مااحبك وافتحلك قلبي كرهتك 

يوسف:انا اسف اوعدك مش هاعمل كدا تاني 

موده بصتله وسكتت 

يوسف مسك ايديها وباسها 

موده بغضب قامت :عن اذنك انا تعبانه وعايزه انام 

يوسف:خلاص خلاص متضايقش مني وبعدين دى بوسه بريئه 

دخلت عزيزه عليهم 

عزيزه:يلا السفره جاهزه 

يوسف اتكلم : اي رائيك ياموده نطلع بكرا نسهر 

موده :عندى شغل مش هاقدر 

خليها بعدين 





يوسف :وهو انتي هاتبطلي تروحي امته الشغل دا 

موده:شهرين كدا وابطل 

يوسف:امممم فين دبلتك 

موده: اى وارمه ومش عارفه البسها 

يوسف:البسيها في الايد التانيه 

عزيزه:لا دا فال وحش ياابني الناس تقول عليها متجوزه وهي لسه مخطوبه لالا 

يوسف:اي حاجه ي طنط عشان الناس تعرف انها مرتبطه 

عزيزه:كلها يومين وايديها تخف وتلبسها 

يوسف: تمام ي عمتو 

&_______________________________&

في منزل هشام 

دخل هشام لقي نيره بنت عمه مستنياه 

هشام:فين الكل 

نيره:ناموا 

هشام:بدرى كدا 

نيره: اه 

هشام:عن اذنك انا طالع اوضتي 

طلع هشام اوضته 

في اوضه هشام 

كان بيفتكر موده وكلامها والي عملته النهارده في المكتب 

كان بيبتسم وهو بيقلع قميصه بس عيون نيره كانت مراقبه وواقفه قدام الباب 

نيره قربت منه جامد وبصت في عيونه 

هشام مقدرش يتمالك نفسه وباسها بوسه طويله وراحوا هما الاتنين في عالم تاني 

&_____________________________&

اليوم التالي 

.............. 

في اوضه هشام 

.......

كانت نيره في احضان هشام نايمه 

صحي هشام بدرى وصحي نيره 

هشام:نيره 

نيره 

نيره:امممم اي 

هشام:بسرعه قومي البسي وروحي اوضتك قبل ماحد يشوفنا سوا 

نيره:هاتكلم بابا امته في موضوعنا 

هشام:النهارده اول ماارجع من الشغل 

نيره باست هشام في خده

و قامت اخدت هدومها لبستها وراحت اوضتها

:::::::::::::::::::::::::::::::

تحت بيت موده 

يوسف جه واصر انو يوصل موده الشغل 

موده :انا هاروح بالعربيه شكرا مش محتاجه توصيله 

يوسف:لا لازم اوصلك 

موده: ليه نسيت محفظتك وعايزني اطلعهالك شقتك 

يوسف:موده مكنتش قاصد 

موده سابته وركبت عربيتها وراحت الشغل 

:::::::::::::::::::::::::: 

في شركه هشام 

......... 

كانت موده لابسه سلوبيته جينز وعامله شعرها قطتين كانت شبه البنات الصغيره 

قعدت علي مكتبها تكتب باقي الايملات وحست بالملل 

طلعت مصاصه وحطتها في فمها تتلذذ بطعمها 

دخل هشام مكتبه ولاحظ لبسها والمصاصه الي في بوقها 

وضحك عليها 

هشام:وانتي جايه لمين ياشاطره 

موده بغيظ :نعم 

هشام: اصلك عامله زى العيال الصغيره 

دا مكان وليه واجهه وكل الي هنا لازم يلبسوا فورمال 

وانتي سكرتيره المدير تبقي لازم تنتبهي كويس للبسك 

انتي فاهمه 

موده حطت المصاصه في بوقها واتكلمت 

موده:فاهمه 

هشام اخد منها المصاصه  واتكلم 

هشام:مفيش مصاصات هنا 

دخل مكتبه وهو ماسك المصاصه وبيفتكر شكلها الطفولي وبيضحك رمي المصاصه في الباسكيت 

قعد علي الكرسي وبدا يشتغل علي اللاب توب 

تليفونه رن بااسم نيره 

هشام :الووو 

نيره :وحشتني 

هشام:عامله اي 

نيره: مش عارفه اعيش من غيرك انت نسمه الهوا الي بتنفسها حياتي ملهاش معني من غيرك 

هشام بعد الفون عن ودنه شويه لحد ماخلصت كلام الغرام بتاعها 

نيره:انت فين 

هشام:معاكي بسمعك 

نيره:هاتيجي امته 

هشام:هاخلص بسرعه واجي 

نيره:هتوحشني 

هشام :وانتي كمان

نيره:سلام ياروحي

قفل هشام مع نيره وكان زهقان من الشغل 

هشام طلع من المكتب لقي موده جايبه برجر وبتاكل فيه

هشام:انتي بتعملي اي

موده : بفطر 

هشام اخد منها الاكل واتكلم 

هشام:ابقي كلي في البريك دلوقتي لاء 

موده حست بالظلم وطلعت البيبسي الدايت الي جايباه ولسه هاتفتحه 

هشام: شايفك 

هاتيها 

موده:حرام اشرب كمان 

هشام:اه 

واخد منها البيبسي ودخل اوضه المكتب بتاعته 

موده قعدت تبرطم 

يكشي الاكل يقف في ظورك يابعيد 

قعد هشام ياكل اكل موده والبيبسي الدايت بتاعها 

هشام بضجر :بيبسي دايت قال كدا يعني هاتخس هي 

طلع فونه وكلم زين 

هشام:زين فينك 

زين:مسحول في مكتبي 

هشام:طب انا جاي 

خرج من المكتب لقي. موده بتخبي حاجه تحت المكتب 

هشام:شايفك 

شايفك 

هاتيهم 

طلعت موده الشيكولاتات من تحت المكتب وعطيتهم لهشام 

هشام:فاضل واحده 

موده:اهي كانت واقعه 

هشام وهو بيفتح الشيكولاته :قولتلك كلي وقت البريك بس 

سابها هشام وراح لزين وهو سامع برطمتها وبيضحك من قلبه علي منظرها 

......في مكتب زين .......

زين :احكي ياصاحبي مالك 

هشام:انت عارف اننا اصحاب من واحنا عيال صغيره 

زين:في اي ياجدع ليه المقدمات الطويله دى 

حصل اي 

هشام وهو بيفك رابطه عنقه :نيييره 

زين:مالها 

هشام: انا وهي هانتجوز 

زين:الف مبروك ياصاحبي 

هشام:مش هاتفهمني بس 

زين:هشام مالك حصل اي 

هشام كان حاسس بخنقه كبيره واتكلم :انا مبحبش نيره 

يازين مش حاسس. باي شيء تجاها 

حاسس اني في ورطه ومش عارف اطلع منه ازاى 

زين: سيبها لا انت اول ولا اخر واحد يفركش 

فيها اي 

هشام بصله بحزن واتكلم :مينفعش 

زين:ليه اوعي يكون حصل حاجه بينكم 

هشام:انت اتجننت نيره بنت عمي وانا لايمكن اخونه 

زين:اومال اي ياصاحبي مالك قلقتني عليك 

هشام:كل المشكله انو عمي وهايكون صعب عليه ان ابن اخوه يرفض بنته والعلاقات مابينا هاتتاثر بعدين وانا مش عايز ازعله 





زين: عشان متزعلهوش تيجي علي نفسك 

اذا ماكنتش بتحبها بلاش تظلمها معاك بعدين 

الحب هو الي بيخلي الطرفين يستحملوا بعض مهما واجهتهم مشاكل واعباء 

لو اتجوزتها عشان عمك وقابلتها مشكله مش هاتقدر تواسيها ولا تساندها لانك هاتبقي حاسسها عبء عليك وواجب انك تتحمله مش هاتكون راضي وفي فرق انك تتحمل واحده عشان بتحبها وعايز تكون معاها بروحك وقلبك وعقلك 

وواحده متحملها لانها عبء تقيل عليك وواجب انك تتحمله 

والنصيبه الاكبر لو جبت منها عيال وانت مش بتحبها وحسين ان الحياه مستحيله ولازم تتطلقوا وقتها هاتظلمها وتظلم ولادك وبالطبع هاتظلم نفسك كمان 

لسه هايتكلم هشام فونه رن 

هشام:ايوااا خليك عندك هابعتلك حد ياخد الاكل 

قفل الفون 

زين:طالب اكل من غيري 

هشام:لا دا لموده 

زين:موده 

السكرتيره

هشام:اه ياعم دى طلعت نكته بنت غريبه طول الوقت بتكلم نفسها ولا لسانها مترين قدام 

فظيعه 

زين :وطالب اكل ليها ليه 

هشام:اصل اكلت اكلها 

زين رفع حاجبه :اي حركات العيال دى انت عمرك ماكنت كدا 

هشام:بحب اعاندها واخوك في العند استاذ 

زين:انت هاتقولي 

بس حاسب لتقع انت 

خرج هشام من عند زين وهو ييتكلم 

هشام:لالا اقع اي انا جبت اكل بدل الي اكلته وبعدين انا عمال ابرر ليه عادى يعني 

دخل هشام مكتبه 

وكان بيبص علي موده وهي بتاخد اكياس الاكل ولقت فيهم ورقه مكتوب فيها 

انتي مرتبطه؟!

موده استغربت من الورقه والاكل بس افتكرتهم لهشام ودخلتله بالاكياس 

موده:اتفضل 

هشام:دول عشانك 

موده:عشاني انا بس انا 

هشام قاطعها :نفس الساندوتشات الي كنتي جايباها والي اكلتهم منك والبيبسي الدايت 

موده:بس انا مش هاخدهم 

هشام:ولو ماخدتيهومش اعتبري ان صاحبتك سمر مرفوضه 

موده:بس 

هشام:الي عندى قولته 

موده بغضب:طيب 

كانت بتبرطم في سرها :احسن من عينك 

هشام سمعها وضحك واتكلم :بتقولي حاجه 

موده:بكح 

كح كح كح 

عن اذنك 

هشام كان رايح جاي في المكتب 

يعني مشافتش الورقه دى ولا اي 

طب انا مالي اذا كانت مرتبطه ولا لاء 

لالا مش موظفه عندى ولازم اعرف بردو احوالها الاجتماعيه اي 

عادى يعني 

دقايق ودخلت عليه موده بالايملات الي خلصتها 

حطتها علي المكتب 

موده:كدا انا خلصتهم اي اوامر تانيه 

هشام:لا 

لا اه 

موده:نعم 

هشام:انتي مرتبطه 

موده : نعم 

هشام بص في عيونها وقرب منها خطوه واتكلم 

هشام:انتي مرتبطه 

موده حست بلخبطه فجأه لكنها اتكلمت 

موده:ودا يفرق اي في الشغل 

هشام: عشان المتجوزين والي عندهم اولاد بنزودلهم في المرتبات 

موده:لا مش مرتبطه 

هشام:خالص 

موده؛خالص 

عن اذنك

....في منزل موده ....

كانت موده في اوضتها عماله تفكر 

موده:انا ليه كدبت عليه 

ليه مقولتلوش اني مخطوبه 

لالا الكدب ملوش رجلين انا بكرا هاقوله اني مخطوبه وخلاص 

بس هاطلع كدابه قدامه 

لالا انا هاقعد شهرين معاه وخلاص مش ضرورة

ى يعرف اني مخطوبه 

ايوا دا الصح 

&____________________________&

في منزل هشام 

اتكلم هشام مع  نيره

هشام:نيره انا 

نيره:مالك ياروحي 

هشام:انا محتاج شويه وقت 

نيره:كنت متاكده انك هاتسيبني اه بعد ماخدت غرضك نيره مبقاش ليها لزمه 

بقيت واحده رخيصه في نظرك مش كدا 

هشام :اي الي بتقوليه دا 

لا طبعااا 

نيره:اومال عايز وقت ليه 

هشام: عشان ترتيبات الجواز عايز اعملك فرح يليق بيكي 

نيره حضنته :ياحبيبي ي هشاااام 

انا بموووووت فيك 

&_____________________________&

اليوم التالي 

......... 

في مكتب هشام 

كان هشام في غرفه مكتبه وموده كانت بتجيب اوراق من الارشيف 

دخلت نيره اوضه المكتب علي هشام 

نيره:وحشتني 

قربت نيره من هشام وقعدت علي رجليه 

دخلت موده المكتب لقت المنظر دا 

نيره: انتي ازاي تدخلي كدا ياحيوانه انتي 

ووووووووووووووو

اقتباس 

في شقه يوسف 

كانت موده تقبلها قبلات حاره 

موده :بحبك 

يوسف:بمووووت فيكي 

Sabreena  

                         الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×