رواية من اجل حبها تغيرت الفصل الخامس 5 والاخير بقلم نشوه عادل


 رواية من اجل حبها تغيرت الفصل الخامس 5 والاخير بقلم نشوه عادل 

-لف ليها فهد وقلع الجاكيت رماه وابتدى يفتح زراير قميصه ويقرب منها وعشق بترجع لورا بضهرها لحد ما وقعت ع السرير فهد بقى فوقها قرب منها وهى كانت خايفة


عشق بخوف وعياط:  فهد اللى بتعمله ده غلط 


فهد بثبات قرب منها ومن ودنها قال:  مش فهد الهلالى اللى ياخد حاجة غصب انا هاخدها لما تبقى حلالى 


قام وقف وحط ايده فى جيبه وعشق بتبصله باستغراب:  يعنى ايه؟! 


فهد بغمزة:  هتعرفى النهاردة بليل 


خرج من الاوضة وسابها محتارة  ....  عند اسد وفجر اللى كانوا بيتمشوا ع البحر 


فجر:  عمرى ما كنت اتخيل ان هيجى اليوم اللى تحبنى زى ما حبيتك انا حاسة انى بحلم بجد


اسد:  لا مش بتحلمى يا فجرى انا بحبك من زمان من لما كنتى طفلة وتيجى تتحامى فيا من ولاد اعمامك بالرغم من وجود فهد وده غرز جوايا حبك بجنون 


جذبها من وسطها وقرب شفايفه ليها لكنها بعدت بسرعة وقالت:  لا انت اسحليتها ولا ايه لن تتكرر ابدا


اسد:  اممممم عندك حق طب حيث كده ناخدها فى الحلال 


فجر:  بمعنى؟! 


اسد:  اول ما نرجع هطلب ايدك من فهد وجدى ها قولتى ايه 


فجر بفرحة:  احلف يعنى هبقى مدام اسد الهلالى 


اسد:  انتى طول عمرك ع اسمى اصلا يالا نجهز شناطتنا ونرجع النهاردة يا حرم اسد المصون 


عند سيف فى المكتب اللى كان قاعد مشغول بالاوراق دخلت عليه نورين: استاذ سيف فيه واحدة برة بتسأل ع حضرتك 


سيف:  مين دى؟! 


نورين:  مقالتش اسمها بس واضح من لهجتها انها مش مصرية


سيف باستغراب:  طيب خليها تتفضل 


خرجت نورين ودخلت بنت بيضة محجبة متوسطة فى الطول وقالت بدموع:  كيفك سيف اشتقتلك كتير





سيف بصدمة وغضب جحيمى:  سيرين انتى ايه اللى جابك هنا امشى اطلعى برة 


سيرين بدموع:  سيف بترجاك بس اسمعنى اعطينى فرصة لحتى افهمك شو خلانى ابعد هيك فجأة 


سيف:  اوعى تفكرى انى هصدق دموع التماسيح دى انتى واحدة كلبة فلوس امشى اطلعى برة بكرامتك بدل ما اخلى الامن يجى يخرجك بالاهانة


سيرين:  بترجاك بس اسمعنى وبعدها اذا بدك اضهر راح اضهر


سيف بزعيق:  نوووووووووورين هاتى الامن 


صرخت سيرين:  اللى خلانى بعدت عنك هو انور المحمدى 


سيف بصدمة:  ايه انور؟  انتى بتقولى ايه؟  وانتى تعرفى انور منين اصلا؟ 


دخلت نورين لكن شاور ليها سيف بالدخول بعدها قعد وبص لسيرين باهتمام:  انور كان اعز رفقاتك وكنا اتقابلنا يوم ما اخدتنى معك ع حفلة عيد ميلاده هو بلش يتقرب منى ومو بس هيك صار يلاحقنى بكل مكان ولما هددته انى بدى اخبرك عن عمايله الوس.. خة هددنى انه راح يقتلك بس انا ما صدقته لحد ما صارلك حادث السيارة وقتها اتصل فينى وانا كنت معك بالمشفى وقالى اذا ما سمعت حكيه راح يبعتلك حدا مشان يقتلك ما عرفت شو ساوى ما اخدنى تفكيرى الا انة لازم اهرب من هون كرمالك والله العظيم هيدا كل اللى صار وما كذبت عليك ابنوب انا متل ما انا بموت فى الهوا ياللى بتتنفسه انت


ابتدت تبكى قرب منها سيف ومسح دموعها واخدها فى حضنه:  وايه رجعك دلوقتى؟ ليه مش من زمان؟! 


سيرين:  عرفت انه هاداك الواطى اتسجن لهيك رجعت وانا مطمنة ليك اذا مانك مصدقنى انا راح روح وما عاد ارجع و........... 


حط سيف ايده ع شفايفها وقال:  تروحى فين انا ما صدقت انك رجعتيلى تانى والمرة دى مش هضيعك منى ابدا  ...  تقبلى تتجوزنى 


سيرين:  بتحكى عن جد


سيف:  لك تؤبرنى هالعيون طبعا بحكى جد 





اخدها سيف وخرجوا من المكتب متجهين ع الفيلا وهناك لما وصل عرف سيف سيرين لجده اللى رحب جدا بفكرة جوازهم وبعدها دخل فهد وعرف جده انه عاوز يتجوز عشق وطبعا وافق وفى نفس اليوم بليل وصل اسد وعرف جده انه عاوز يتجوز فجر 


فاروق:  انتم متفقين مع بعض ولا ايه😂 ع العموم انا موافق ناخد رأى البنات برضه 


نده فاروق ع فجر وعشق واخد رأيهم وبلا شك وافقوا وقرر فاروق انه يكتب الكتاب ع الثلاث كابلات وحضر المأذون واتمم الزواج 


فاروق:  الحمدلله يارب نعمك وفضلك عليا عظيمة اللى اتمنيته لقيته وعشق مع فهد واسد مع فجر وكمان سيف لقى نصه التانى وهشوف احفاد احفادى قبل ما اموت 


فجر:  بعيد الشر عنك يا جدو احنا ملناش فى الدنيا غيرك 


مازن حط ايده ع عدى وفريد وقال:  واحنا هنفضل سناجل لحد امتى؟! 


فاروق بضحك:  مش لما تخلصوا دراستكم وتشتغلوا وتعرفوا تفتحوا بيوت 


مازن:  طب وفيها ايه لما اكون بدرس ومتجوز ما احنا اغنياء ومعانا فلوس كتير


فاروق:  يا ابنى الجواز ملوش علاقة بالغنى والفقر الجواز ده مسؤلية ومشاركة بين زوجين بيأسسوا بيت جديد واسرة لازم تكون صالحة عشان الزواج ينجح 


فريد:  عينى عليا وع حظى المنيل هفضل سنجل كمان 8 سنين


عدى:  ليه 8 سنين بالتحديد 


فريد:  ما هو انا ناوى ادخل طب بقى وابقى دكتور اد الدنيا


عدى:  وانا هدخل صيدلة 


مازن:  وماله ميضرش وانا هخلص جيشى واتجوز بيلى ايليش


فهد:  يبقى عمرك ما هتتجوز ابدا😂😂


ضحك الجميع وقرر الجد انه ع نهاية الشهر يعمل حفلة زفاف كبيرة دعا فيها الاهل والصحاب وكل امير امتلك اميرته وعاشوا فى تبات ونبات وخلفوا صبيان وبنات 


توتة توتة خلصت الحدوتة 😍 

##من_اجل_حبها_تغيرت الاخيرة 

#بقلم_نشوه_عادل

تمت

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×