رواية خادمة البرق الفصل الخامس 5 بقلم الاء محمد


رواية خادمة البرق الفصل الخامس 5 بقلم الاء محمد 

نزلت لقيته واقف بطلته القمر بالله ف قمر كده ياجماعه ده انا شكلي جنبه كأني عايزه استحمي

لقيته باصصلي ف عيوني كده ياعم ابعد عيونك الرمادي دول عني لحسن ادوب ومحدش يعرف يلمني بقي 

=معلش كنت بكلم مريم 

_احم تمام يلا بينا 

ركبنا عربيه چب فخمه اوي يا جماعه وسودا كمان ده ايه اليوم الحلو ده 

_بصي بقي متكلميش حد غيري متخديش بكلام حد غيري حتي لو محمود فاهمه 

=فاهمه حاضر

_اه وكمان خليكي واثقه من نفسك امشي مشيه ثقه كده متخليش حد يشوف ضعفك أو توترك ولو عايزه اي حاجه انا موجود 

بصتله بصه امان كده فعلا انا مش متوتره ولا خايفه لاني معاه=تمام هحطها ف دماغي

_شاطره 

وصلنا ونزلنا رفعت راسي ايه الشركه دي دي افخم من اي شركه شوفتها ده احنا جامدين بقي الحمدلله يارب 

 دخلت وانا ماشيه كان الشركه بتاعت ابويا لقيته باصصلي وبيضحك قربت منه وقولتله =بسمع الكلام اهو

_جدعه

دخلنا الشركه كله قام وقف بس ايه ده فين البنات اكيد ف الأدوار اللي فوق طلعنا لمكتبه لحد دلوقتي مشوفتش بنات بس ايه ده دول مرعوبين منه ووشهم ف الأرض محدش بصله حته يارب استرها شكلنا داخلين علي مرار طافح 

دخلنا المكتب وكما توقعت معظمه اسود انا خلاص اتعودت 

قعد علي الكرسي ميقلش فخامه عن اللي ف البيت 

_طلعا انتي عارفه الشغل بيمشي ازاي

=اه عارفه 

_تمام اتفضلي علي مكتبك وهخلي محمود يجبلك الملفات والدفاتر اللي عايزه شغل وكمان متنسيش تظبطي جدول المواعيد بتاعت الشركه 

=حاضر ،كنت عايزه اسال سؤال

_انجزي

=هو مفيش غير رجاله ف الشركه دي

_اه 

بصدمه=نعم وانا جايه اعمل ايه هنا 

_انا اعمل اللي عايزه 

=اقعد مع رجاله ليه أناا

_خليكي راجل زيهم

=انا مش هرد عليك 

_علي الشغل يلا 

خبط رجلي ف الارض=اووووووف بقي

************

-بتعمل ايه دي هنا

_انا اللي جايبها

-مقولتليش ليه 

_انا حر يا محمود اعمل اللي عايزه 

-لا مش حر احنا طول عمرنا بنقرر سوا

_الا ف الموضوع ده 

-البت دي هتغيرك





_محدش يقدر يغيرني وانت عارف

-برق انت مبتحرمش بقالنا سنين قفلين الموضوع ده ده حته انت  منعت وجود البنات وانا وافقتك غيرت رايك ليه بتفتح مواضيع انت مش قدها ليه 

_ومين قالك اني بحبها البنت زكيه ويجي منها وغلبانه بساعدها

-هه ومن امته وانت بيهمك حد أو بتساعد حد 

_انا حر واتفضل علي شغلك 

-بقي كده يابرق تمام اوي انا بقي مش هسيب حد يأذيك حته لو انت روحك فيه فاهم

برق فوق لنفسك انت بدأت تحن 

***********

خلص اليوم اخيرا هو شغل مرهق بس لازم تبقي مصحصح دايما  محدش قرب مني ولا كلمني حتي محمود رمالي الورق ومشي معرفش ماله ده 

فرهدت بس لازم افوق ورايا شغل البيت لسه

طلع من الكتب بغضب _يلاااااااا

=حاضر 

مشيت وراه وانا مش عارفه ماله ام الانفصام اللي الواحد عايش فيه 

ركبنا العربيه =فيك حاجه 

_وانتي مالك 

=تصدق انا غلطانه ان شالله تولع انا مالي

_بتقولي ايه 

=ولا حاجه 

الا صحيح مفيش بنات ليه بقي

_قولتلك خليكي ف حالك احسن 

ببض من الزعل والغضب=خليكي ف حالك وانتي مالك كاسر نفسي كده دايما 

بصلي بطرف عينه كده وهو لسه باصص قدامه _انتي اول واحده تخش الشركه دي بعد امي

انتبهت لكلامه وفرحت ف نفس الوقت =بجد

_هكدب يعني 

=لا ياعم تصدق فرحتني خلاص أنا معنديش مشكله ابقي البنوته الوحيده بونبونايه الشركه بقي

ضحك_قولي ملح الشركه 

=اخص عليك ده انا قمر 

_دي حقيقه 

=ايه 

_اسكتي شويه بقي صدعتيني 

=خلاص متزقش

*********

روحنا كملت شويه شغل معاهم وخلاص كنت جبت اخري 

طلعت الجنينه اكلم ماما احكلها اللي حصل قبل ما انام 

-بس يابنتي كده كتير عليكي خليها شغله واحده دي مرتبها قد اللي انتي بتخديه مرتين سيبك من شغل البيت ده وخليكي ف الشركه ربنا كرمك متجيش علي نفسك بقي

=بس انا شايفه أنه رزق وخير جي لينا ليه نقول لا

-اسمعي كلامي بلاش طمع سيبي الشغل وتعالي البيت خليكي ف الشركه بلاش تتعبي نفسك اكتر من كده عيشي سنك ياضي

=انتي شايفه كده 

-اه اسمعي الكلام 

=تمام ياماما زي ما تحبي

-ربنا يرضي عليكي يابنتي تصبحي علي خير

=اللهم امين انا وانتي ،وانتي من اهل الخير

يارب هونها واختارلي الاحسن 

طلعت الاوضه بتاعته علشان أقوله اني هسيب البيت وهبقي اشتغل ف الشركه وبس 

_ادخل

دخلت=كنت عايزه اتكلم مع حضرتك شويه

وهو باصص ف الورق_اتكلمي 

=انا هسيب البيت وباذن الله هشتغل ف الشركه بس 

بصلي_ليه

=الشغل كتر عليا ،كمان ماما قالتلي بطلي طمع وخليكي ف حاجه واحده 

_وانتي اي حد يقولك حاجه تسمعي علطول فين الشخصيه اللي قرفاني بيها

=اولا ماما مش حد والطاعه مش ضعف 

_اممم ماشي بس بشرط 

=ايه هو 

_مش هتسيبي البيت

=***********

#خادمه البرق البارت الخامس  

                     الفصل السادس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×