رواية جزيرة الحب والانتقام الفصل الثامن 8 بقلم هديل المعداوي
#جزيره_الحب_والانتقام_بارت8
#بقلم_الكاتبه_هديل_المعداوي
شهد بغضب ذهبت اتجاه جني و ضربتها بالقلم و مسكتها من شعرها
شهد قتلتي مامتك و حاولتي تقتلي اختك ي جني و ظلت تضربها اقالم متتاليه و هي تقول ليه عملنالك ايه عمر حد حرمك من حاجه عملنا اي انطقي كان نقصك ايه
جني فضلت تصوت لحد ما احمد اجي و بعدها عن شهد و وقف بينهم
شهد بعصبية كان نقصك ايه
جني بدموع الحب كان نقصني الحب الحب اللي عمري ما شفته لحد غيرك كل أصحابنا جرانا قرايبنا اي حد بيحبك انتي حتي الإنسان الوحيد اللي حبيته في حياتي حبك انتي و كان واخدني سكه عشان يوصلك
شهد مين ده
جني تامر تامر البنت اللي خانك معاها دي انا
شهد انتي
جني اه انا بس خيانه قبل ما تتخطبوا خلاني احبه عشان اعرفكم علي بعض و في الاخر اتقدملك انتي
شهد و انا مكنتش اعرف الكلام ده
جني اااااه انتي.كذابه طول عمرك بتحبي تاخدي الحاجه بتاعتي
شهد انتي متخلفه ده مش حاجه بتاعتك مشكلتك انك بتشوفي الناس حاجه زيها زي اي شنطه ولا شوز عندك اطلعي برا مش عايزه اشوفك تاني
جني مش طالعه ده بيتي ورث امي و هقعد فيه
احمد تدخل بغضب و ضربها بالقلم ورث امك اللي قتلتيها لا ي جني ملكيش حاجه و لو جيتي هنا تاني هبلغ عند و ساعتها هتترمي في السجن لحد ما تتعدمي و القاتل لا يرث و دي اقل عقوبه تاخديها برا
جني ماشي بس والله ما هسيب حقي و لا هسيبك ي شهد
و غادرت جني
شهد احمد انا مكنتش اعرف انها بتحب تامر انا كنت هسافر عشان اتكسرت اوي لما عرفت انه بيخوني يطلع كل ده بسبب جني
احمد خلاص ي شهد انسي تامر و جني و الدنيا كلها احنا الاسبوع الجاي نسافر امريكا و نعيش هناك
شهد لا مستحيل اركب طياره تاني
احمد متخافيش ي شهد مش هنسافر بالطياره هنسافر بحري
شهد انت احلي بجد
احمد بأس راسها و انتي احلي اخت انا هنزل اشتري شويه حاجات و اجي
شهد مش تتاخر
احمد عيوني
نزل احمد هو مش عايز يشتري حاجه هو بس عايز تمشي لواحده شويه و هو ماشي لقه عربيه واقفه في جنب و واقف قدامها بنت و شكلها مضايق
احمد في حاجه ي انسه
البنت ها لا اه لا
احمد بإستغراب اه ولا لا
البنت اه العربيه عطلت
احمد طب ما في ورشه قريبه من هنا ما تاخديها تصالحيها
البنت انا اول مره اجي هنا و معرفش حد
احمد اممم طب تعالي معايا
البنت ايه ده انت اهبل انت كنت عايز تمسك ايدي
احمد نعم هو انا جيت جنبك
البنت لا ده انت متح،رش و محتاج تتربي الحقوني الحقوني بيحاول يخطفني
احمد هش هش انا عملتلك حاجه
الناس اتلمت عليهم
في حاجه ي انسه
البنت الولد ده حاول يخطفني
نعم
احمد والله ما عملت حاجه
لا ده عايز يتربي ي رجاله و نزلت كل راجله الشارع ضرب فيه
البنت خلاص خلاص كفايه هيموت
بعد ما الناس مشت
احمد اااااه ااااااه ثم قال بغضب انا غلطان اني حبيت اساعدك و غادر
البنت ههههههههه استني ي عم بس ههه
و لكن احمد لم يرد
**عند صقر**
الباب خبط و صقر فتح
صقر ليلي
ليلي حضنته عامل ايه ي صقر انت كويس فيك حاجه
صقر ادخلي بس ي ليلي انتي ايه اللي نزلك من امريكا بس
ليلي ايه اللي نزلني يبقي اخويا يحصل فيه كل و مش انزل اشوفه انا معرفتش ب اي حاجه غير بالصدفه البارح و حجزت و نزلت علي طول
صقر ليه ي ليلي انا كويس
ليلي انا مش ممكن اسيبك تاني
صقر تنوري والله ي ليلي انتي واحشني اوي و فعلا محتاج ليكي جدا
ليلي انا معاك ي حبيبي امال ايمن فين
صقر بحزن ايمن ده هو السبب في كل اللي حصل
ليلي السبب ازاي يعني
صقر حكي لليلي كل حاجه
ليلي بقي كل ده يطلع من ايمن ماشي ي ايمن بس لما اشوفك المهم البنت اللي اسمها شهد دي عملت معاها ايه
صقر من ساعتها مروحتش ليها خالص
ليلي بتحبها
صقر شكلي كده
ليلي يبقي تعالي يلا نروح لها
صقر نروح لها ليه
ليلي عشان اتعرف عليها و نبقي أصحاب مش هتكون مرات اخويا بقي
صقر مرات اخوكي ايه بس و اخويا السبب في اللي حصلها
ليلي لا اختها و اخوك يعني انتوا الاتنين في نفس الموقف و بعدين حبك يستحق المحاوله
صقر ماشي بس اكيد مش هنروح انهارده نتصل و ناخد معاد نقضي معاهم اليوم او يجوا يقضوه معانا
ليلي اشطا انا هقوم انام بقي احسن السفر تعبني
صقر تصبحي علي خير ي لولي
**عند ايمن **
ايمن ليلي رجعت الله كده احلوت اوي الحساب هيجمع
تاني يوم صقر كلم احمد و اتفقوا أن هو و اخته يجوا يقضوا معاهم اليوم من اول س2
**وصل صقر و ليلي و شهد فتحت لهم**
ليلي انتي بقي شهد
شهد ايوه
ليلي اهلا بيكي ي حبيبتي صقر حكالي عنك كتيرر خلاص
شهد اهلا بيكي انتي اتفضلوا هتفضلوا واقفين كده
**بعد ما دخلوا**
ليلي الصراحه أن خليته يتفق مع اخوكي نجي انهارده عشان كان نفسي اتعرف عليكي اوي
شهد حبيبتي بجد انا مبسوطه اني شوفت
احمد السلام عليكم
صقر اهلا ابو حميد فينك دول أكلوا وداني
احمد اه شهد لما بتفتح مش بتفص صح ي شهد و بص لشهد
احمد بصدمه هو انتي
ليلي وقفت بصدمه انت
صقر ايه ده انتوا تعرفوا بعض
احمد بعصبيه اسال اختك و تركهم و ذهب إلي غرفته .........
و يتبعععععع ........