رواية جزيرة الحب والانتقام الفصل الخامس 5 بقلم هديل المعداوي
#جزيره_الحب_والانتقام_بارت5#بقلم_هديل_المعداوي
احمد بصويت اميييي و وقع علي الارض قدام باب الاوضه و فضل يعيط امي سبتني انا و اخواتي لمين انا وعدتك هرجعلك شهد ليه سبتينا لما هترحع هقولها ايه اااااااه ارجعي ي امي ارجعي
و اثناء كلام احمد كانت جني تقف بعيدا تراقبه و هي تبتسم ابتسامه انتصار و ثم غادرت
جني الو مومي
ايمن عملتي ايه
جني بضحك شرير ماتت و ابنها قاعد يوعوع عليها اهو
ايمن ههههه اخيرا خلصتي
جني و لسه انتقامي مش هيحصل علي كده هحرق قلبهم كلهم و هردلهم كل حاجه قتلتها ايوه انا قتلتها حطتلها ماده مسممه في الحاجات الهبله اللي عملنها حواليها دي قرفنا لسه عايشه ليه دي
ايمن خلاص ي جنوني قريب اوي هنبقي مع بعض و حقنا معانا
جني و ساعتها هخلي احمد ده يشتغل خدام عندنا
ايمن وه شكلك شايله منه اوي
جني طول عمرهم بيفضلوا شهد و بيحبوها عني أنا بكرها و بكرهم انا مش ندمانه اني اتسببت في وقوع الطياره بيها
ايمن طب يلا اقفلي و روحي مثلي لك تمثليتن ولا حاجه عشان محدش يشك فيكي
جني ماشي ي بيبي سلام
**في الجزيره**
صحت شهد لقت صقر نايم جنبها و ماسك أيدها
شهد صقر صقر
صقر ها ايه اه مالك انتي كويسه
شهد ايوه كويسه انت نمت كده ليه زمان ضهرك وجعك
صقر اه انا مكنتش عايز انام اصلا انا اسف ي شهد انا مكنتش اقصد اللي قولته
شهد حصل خير يلا بقي اكيد جعان ماكلتش من البارح انا هقوم اطبخ
صقر نعم تطبخي ايه لا طبعا انا اللي هعمل انتي لسه تعبان
شهد لا انا مش تعبانه و جات تقف وقعت بس لحقها صقر و شالها و نيمها
صقر نامي و انا هعمل كل حاجه
صقر عمل الاكل و اخده لشهد و فضلوا ياكلوا سو
شهد صقر انا لقيت الطياره
صقر ايه فين
شهد. انا مشوفتهاش بس شوفت المكان اللي كنا جاين منه و عندي فكره حلوه نوصل بيها للطياره من غير ما نتوه عن البيت
صقر الحمدلله قولي قولي سامعك
شهد احنا هناخد الحديده...
صقر لا الحديده دي لا انا هرميها
شهد صقر احنا محتاجنها عشان نقدر نعيش اسمعني بس
صقر ماشي اتكلمي
شهد هناخد الحديده و نعمل بها حفره بخط مستقيم في الارض و الحفره دي نحط فيها خشب ورق شجر حاجات من دي ورانا طول ما احنا ماشين عشان يكون خط نمش عليه
صقر ايوه فكره حلوه و ممكن كمان نجيب مائه و نحطها تسبيت ليهم
و فضلوا يخططوا هيعملوا ايه
**عند السفارة الأمريكية**
(الحوار ده امريكي بس احنا ثقافتنا اعلي من كده فهكتبه عربي)
السفاره الامريكيه يعني ايه مواطن معاها الجنسيه الامريكيه تقع بيه طياره و يفضل الوقت ده كله محدش يعرف عنه حاجه
السفاره المصريه احنا بنعمل اللي علينا و فعلا مفيش ليهم اي اثر
السفاره الامريكيه احنا هنتصرف
و في خلال 24ساعه هنلاقي الطياره
**في المقابر**
كان واقف احمد بيعيط و مش قادر يستحمل موت أمه و جني كانت واقفه بتمثل الحزن
احمد قراء الفتحه ربنا يرحمك ي امي وحشتني اوي ليه ليه كده ي جني
جني ليه ايه ي حبيبي حرام كده هتعترض علي امر ربنا
احمد لا ي جني ربنا عمره ما أمرنا اننا نقتل
جني نعم نقتل
احمد ليه عملتي كده عملتلك ايه ليه كل الحقد ده ليه مين اللي بيحبوا شهد اكتر منك طول عمركم زيكم زي بعض قاتلتي امك و اختك بس حقدك و غلك
جني ايه الكلام ده مش صح جايبه منين
احمد بعصبيه ضربها قلم قوي لدرجه انها وقعت علي الارض انتي لسه هتكذبي كفايه كذب بقي كفايه انا سامعك و انتي بتتكلمي في التلفون ليه عملتي كده
جني قامت وقف وقالت بزعيق عشان بكرهكم بكرهكم كلهم و هخرب حياتكم و هموتكم و غادرت سريعا
و جلس احمد علي الارض يبكي ي رب اعمل ايه اسجن اختي دي لسه صغيره ولا فاهمه حاجه
جني ايمن الحقني احمد عرف كل حاجه
ايمن ايه عرف ايه
جني كل حاجه سمعنا و احنا بنتكلم انا خايفه
ايمن لا متخافيش تعالي علي العنوان**** و انا هحل كل حاجه
جني ماشي
**لما جني وصلت و دخلت**
جني الحقني ي ايمن مش عارفه اعمل ايه خايفه يبلغ عني
ايمن هو عرف اني معاكي
جني اكيد لا انا مقولتش اسمك في المكالمه بس ده هيفيدنا في ايه دلوقتي
ايمن لا هيفيدنا كتير تعرفي اني بحبك
جني وانا كمان بحبك
ايمن تعالي و حضنها عارفه ي جني انا بحبك بجد بس بحب نفسي اكتر و مس هسمح لحد يقف في طريقي مهما كان مين
جني بعدت عنه مش فاهمه ده ايه علاقته بإنك بتحبني
ايمن طلع مسدس من جيبه يعني دورك كده انتهي و ضرب عليها رصاصه لتخترق صدرها و تقع ملقا عليها غارقتا في دمائها
و يتبععععع
هل عايزين جني تموت ولا لا