رواية جواز صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم نادية محمود

رواية جواز صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم نادية محمود

 رواية جواز صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم نادية محمود 

#الرابع

#جواز_صعيدي

شوق في سرها: يارب دراكولا مـ يكون سمع حاجة 

عز: احم احم... ايوا يـ كبير 

سليم بغضب: تعال ورايا... وسابه ومشي

عز: لو مـ طلعتش بعد نص ساعة أقروا الفاتحة بقا علي روحي... وجري يلحقه

شوق بضحك: عز دا مسخرة 

فتحية: لي ي بتي لبسه خلاقاتك إللي كنتي جايه بيها 

شوق: مـ أنا مش عندي هدوم ألا اللي جيت بيه 

فتحية: كيف إكده... هقول لـ سليم يأخدك وتشتروا إللي نفسك في 

شوق: ربنا يخليكي ياماما... لمؤاخذه أنا اسفة يـ طنط 

فتحية بحنية: و تتأسفي لي... في بت تتأسف لـ أمها

شوق: ربنا يخليكي يـ ست الكل

"" "" "" "" "" "" "" 

عند سهير

سهي: بتدخل بغضب... قال اسيبه يطلع مع البت دي لوحدهم دا علي جثـ"تي 

سهير: اهدي بس وقوليلي حصل اي

سهي حكت لـ سهير لما سمعتهم بيتكلموا بعد م عز خرج من المطبخ وإن فتحية عايزاهم يخرجوا 

سهير: أنا هحل الموضوع مش تقلقي

"" "" "" "" "" "" "" 

عند سليم 

سليم: أي الجديد 





عز: زي مـ هو هيموت ويعرف خسر الصفقة ازاي مع إن الورق كان معاه 

سليم: وعرفتوا مين اللي اتزرع بينا عشان يوصلوا الاخبار أول بأول

عز: حاليا لا بس إحنا بدور مش سايبين الموضوع 

سليم: تمام.. روح انت بقا

عز بسره: الحمدلله... ي فرج الله طلعت سليم

سليم: نادي عليه... عز

عز: بصوت منخفض... استر يارب.. نعم يـ سليم

سليم: أتلم شوية  وإلا.. ليقطعه 

عز: وإلا اي بس... هتلم والله يـ كبير

فتحية: سليم

سليم: اتفضلي ياما 

عز: طب هروح أغير أنا بقا

فتحية: يعني ينفع مرت سليم الجبالي ميكنش عنديها هدوم إكده 

سليم: أعمل اي ياما طيب

فتحية: خد مرتك وهات لها كل إللي تريده دي مش أي واحده دي مرت سليم الجبالي

سليم بسره: ههههه... لو تعرفي مرتي دي تبچا أي أو جايبها منين 

سليم: حاضر ياما

فتحية: يحضرلك الخير ياضنايا

"" "" "" "" "" "" "" 

شوق: أنا جهزت

سليم: تمام يلااا

فتحية: خلي بالك ي ولدي علي نفسك وعلي مرتك

سليم: حاضر ياما

سهير: اي دا انتوا خرجين ولا اي

شوق: ااه يـ خالتي 

سهير: طب بقولك اي يـ سليم مـ تاخد سهي معاك تفك شوية هي مخرجتش من لما جينا

سليم: عادي ي عمتي.. خليها تيجي

فتحية بمكر: خلاص خدوا إيمان معاكوا تفك عن نفسها هي كمان

"" "" "" "" "" "" "" 

في المول

سليم: اتفرجوا براحتكم ولما تخلصوا نادوني

سهي راحت عند مستحضرات التجميل 

وإيمان خدت شوق لـ محل ملابس 

إيمان: ادخلي چيسيه مش تخسري حاجه 

شوق بزهق: طيب يـ ستي هاتي بس مش تبعدي هنادي عليكي تدخلي تشوفيه 





إيمان: طيب 

إيمان فضلت واقفه برا لفت انتباهه فستان راحت تشوفه 

في الوقت ده سليم كان بيدور عليهم وقف لما سمع صوتها بتنادي علي إيمان

فـ خبط علي الباب ولسه هيتكلم فتحت له وسحبت ايده اعتقادا منها انها إيمان

شوق: هاا اي رأيـ.... د.. دراكولا

سليم مش كان مركز مع كلامها... كان مركز عليها بالقميص الأسود الحريري الذي يظهر بشرتها ناصعة البياض ليقترب منها وترجع هي خطوه للخلف إللي أن اصطدمت بالحائط ليقترب منها ويشتم رائحة شعرها ويقترب لـ... لتقطعهم

إيمان: خلصتي

لتزق شوق سليم: وتقول بتوتر... اااه.. هغير وطلع اهو ثواني 

إيمان: طب هتاخديه

كانت هتنطق شوق بـ لا ولكن سليم حط ايده علي بقها وهزلها رأسه بـ اه

إيمان: هااا.. يـ خيتي

شوق: بعد م سليم شال ايده... اااه هاخده

طلعت شوق الاول واخدت ايمان ومشيوا يشوفوا حاجه تانية عشان سليم يقدر يطلع من غير م تشوفه

فضلت البنات تتفرج وتشتري كل اللي محتاجينه 

وسليم جاله مكالمه وطلع علي سطح المول يرد

في الوقت ده 

هجمت عصابة علي المول ومسكوا الكل رها"ين 

شوق: حاولت تتصل بالشرطة لأنها مش معاها رقم سليم واحد من العصابة شافها أخد منها الفون كسره 

ومسكها من شعرها وعمر المسدس وطلق طلقة..... 

#يتبع

#كاتبة_الليل

#نادية_محمود

                  الفصل الخامس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×