رواية بنوتي الصغيرة الفصل السابع 7 بقلم شروق خالد


رواية بنوتي الصغيرة الفصل السابع 7 بقلم شروق خالد 

بنوتي الصغيره 7


لمياء وهي تفتح الشنطه ولم تلاقي المذكرات بتاعتها وتكب جميع اغراضها اللي في الشنطه على السرير جنبها وتلاقي ورقه صغيره مكتوب فيها اذا كنت عايزه مذكره بتاعتك تاجي بكره في الشركه لو كنت حابه مش حابه انسي مذكره بتاعتك سلام يا قطه 


لمياء.. تبكي وترمي جميع اغراضها في الارض لا مستحيل كله اللي المذاكره بتاعتي دي بتاعه امي ده انا اموت من غيرها ليه كده يا رب بيحصل فيها والبني ادم المتخلف ده طلع لي منين ربنا ياخذك يا اخي واخلص منك وتبكي وتترمي على السرير وتضم المخده سامحيني يا ماما حقك علي انا لازم ارجع المذكره دي ولو كانت على موتي هارجعها يعني هارجعها هو فاكر نفسه هيشتريني بفلوس اللي حاطاها لي في الشنطه لا انا لازم اشتغل وارموا لي الفلوس دي في وجهه مش انا لمياء ابراهيم اللي اتذل الواحد زي ده

__________________________________شروق خالد 


انت تجننت يا محمود ما لك ومال البنت دي ما سيبها في حالها يا اخي طب البت غلبانه مش قدك


محمود.. باقول لك ايه يا منير ابعد عني وانا يا البنت دي هي الوحيده اللي رفضتني بس في الكليه كلها انا اللي البنات في الكليه كلها بتعرضوا علي الا هي اللي شايفه نفسها علي ايه شايفه نفسها على اي اساس نفسها ولا لبسها انا هاخذ منها اللي انا عايزه وهرميها ولو قالو حاجه عليا انا هاقول انه هي تتبلى على الدكتور بتاعها سهله قوي يا منير ويضحك بصوت عالي 





منير.. هتروح فين من ربنا اذا كنت انت هتعمل في واحده غلبانه كده ربنا هيقف لك بالمرصاد يا منير وما كانش هيخلص منك هيخلص من اخواتك او من ابنائك يا محمود خاف ربنا واحده يا اخي وقالت لك ان هي مش بتحبك انت عامل ايه ده كله 


محمود. وهو يسرا بصوت عالي ويرمي جميع الاغراض اللي على الترابيزه انا يا اخي باحبها ايه مش بتفهم انا باحبها مكانيش لي مستحيل اخليها لحد غيري انت فاهم انت ما فاهمش يا منير انا هاخذ منها اللي انا عايزه وهي بعدين هتيجي ركعه على رجلها لي وانا اذلها ذل الكلاب ليلي ما اتجوزها ويضحك بعلو صوته

___________________________________شروق خالد 

نيفين.... وهي تضم نفسها وتبكي وتندم على اليوم اللي تزوجت في قصي انا اللي غلطانه انا خفت على ابني ونفذت له كل اللي هو عايزه واتجوزته وكتبت له كل حاجه برده اللي في فيه عايز يدمر حياتي عايز يدمر ابني اللي انا صحيت بكل حاجه عشانه مش كفايه اللي عمله في اخوه وتجوزني بعد اخوه بالغصب لغايه هنا ومش هاسكت انا هاقول لاسد على كل حاجه ويحصل اللي يحصل بقى واذا كان اسد هيكرهني انا هاسيبه هامشي وكفايه ان هو يكون عارف ان انا مضلومه في الحكايه دي كلها ساعدني يا رب ساعدني ان اطلع من المحنه اللي انا فيها دي تساعدني يا رب وحياه حبيبك النبي ان هاطلع من المكان ده والحق ابني قبل ما يعمل حاجه ولا دمر نفسي ومستقبله عشان خاطر قصي

__________________________________شروق خالد 


صباح يوم جديد تصحى لمياء وتقوم وتجهز نفسها للخروج لتاتي بالمذكره بتاعتها


اروى ومحمد يدخلوا اوضه عليها لمياء انت بتعملي ايه انت مجنونه انت لسه تعبانه رح تعمل ايه دلوقتي


لمياء... انا كويسه وبخير يا حبيبي ما تقلقش بس انا لازم اروح الكليه بتاعتي النهارده في محاضره مهمه قوي ما اقدرش اغابها عنها لو غبت عنها ممكن اسقط السنه دي 


محمد... اهدي يا حبيبتي واكيد همس هتجيب لك المحاضره دي مش لازم تحضري قدمي عذري فيها


لمياء.. لا يا حبيبي انت روح مدرستك انت واختك وسبني انا اروح كليتي ويلا بقى هتاخر على المدرسه انت بس بعد ما ترجع من المدرسه تعال على طول عشان خاطر ما تسيبوش بابا لوحده في البيت


ابراهيم وهو يدخل على لمياء الاوضه يلا يا محمد انت واختك على المدرسه واسمع كلام اختك اللي قالته


محمد.. بس يا بابا اخت هتروح الكليه بتاعتها وهي تعبانه يا بابا


ابراهيم.. اسمع الكلام ويلا على المدرسه بتاعتك 


اروى.. يا بابا هناخذ الفلوس ولا نرجع ثاني


ابراهيم.. حبيبتي خذ الفلوس وادفع المصاريف بتاعتكم وهاتي وكل حاجه تلزمكم ما حدش عارف بكره ما يكونش معنا نجيبوا حاجه وربنا يعدي الايام دي على خير وتقوم اختك بلسلامه 

يخرج محمد واروي 

ابراهيم.. ارتاحي انهارده يا بتي ده تعب عليكي ياقلبي 

لمياء..بسرعه لالا انا لازم اروح انهارده ما قدرش يا بابا وتخرج وهي تدوس علي رجلها بلعافيه 


اسد.. ينزل من الاوضه وهو متعصب

                     الفصل الثامن من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×