رواية بنوتي الصغيرة الفصل السابع عشر 17 بقلم شروق خالد
بنوتي الصغيره 17
ابراهيم يمسك لمياء ويرميها داخل الشقه انت هتفضلي هنا لحد ما تموتي انت بقيت بصمه عار في حياتي انا عملت ايه عشان تعملي كده في ده انا كنت باحبك اكثر واحده في اخواتك ليه بتعملي كده في يا لمياء ليه بتعملي كده انت كده موتيني بالحياه يا بنتي انا هاقول ايه لاخواتك ولا هاقول ايه للناس
لمياء تبكي سامحني يا بابا حقك علي سامحني انا اسفه والنبي يا بابا سامحني لو ما سامحتنيش انا ممكن اموت نفسي انا ما اقدرش يا بابا انك انت تزعل مني انت بالذات يا بابا ما اقدرش
ابراهيم.. يرمي برجله بعيد ليه عملت كده في يا لمياء ليه ضيعه مستقبلك وتضيقه حياتك عشان خاطر واحد ما يستاهلش يا بنتي لمياء.. انا اسفه يا بابا حقك علي مش عارفه نفسي انا عملت ازاي كده
ابراهيم وهو ينزل ضرب فيه لمياء انا هاموتك هاموتك مستحيل اسيبك عايشه بعد اللي انت عملتيه ده انت افضل حل لك الموت
لمياء وهي تبكي دون ان تتكلم وتعرف نفسها ان هي غلطانه باللي هي عملته ده وان اسد عمل عملته وهرب وسببها توجه الناس في المجتمع لوحدها
ابراهيم.. يجلس بتاع في الارض بعد ما يضربها بشده غوري شوفي حاجه غوري خلينا نمشي من هنا ولا عايز الناس تتلم علينا وتقول ايه فيه تشوفك بالمنظر الزباله اللي انت فيه ده غوري خلينا نمشي من هنا يلا قبل ما الجيران يبلغه عليك يا شيخه منك لله
لمياء وهي تقوم بضعف وتدخل الاوضه وتدور على ملابسها ولم تلاقي اي ملابس في الدولاب ولا في الارض ولا في اي مكان وتضرب على وشها وتقول منك لله يا اسد اخذت كل حاجه مني حتى هدومي اطلع ازاي انا دلوقتي وسط الناس اطلع ازاي اوري وجهي زي لبابا هاقول له ما فيش كمان هدوم البسها انا اللي عملت في نفسي كده
قصي يتصل على ابراهيم وهو يضحك اخلص يا ابراهيم خذ بنتك
من المكان ده وصح قول لي بنتك فيش حاجه تلبسها تستر نفسها حتى باي حاجه من الاوضه حتى لو كانت بملايه السرير بضحك بشده على ابراهيم وهاقفل السماعه
ابراهيم.. وهو يدخل الاوضه على لمياء ويصرف فيها ايه ما لقياش هدومك حتى هدومك كمان اخذها منك عشان خاطر تمشي بمنظرك الزباله ده في الشارع انا موتك انا واخلص منك واروح اقدم نفسي للشرطه يا بنت واخلص منك ايه اللي انت عملتيه ده
لمياء وهي تبكي وتنظر في الارض من كسوفها من المنظر اللي هي فيه
ابراهيم يشد مفرش السرير ويرميه عليها بغضب اخلصي اخلصي خليها يمشي من هنا بسرعه انا مش عارف مين اتصل بي وقال لي خليها تمشي من المكان ده ليكون الزفت اللي كلمك دي يا دكتوره من هنا
لمياء وهي تضم المفرش على نفسها وتبكي وتمشي مع ابوها
ابراهيم وهو يدخل بها في شقه في مكان مهزول على الناس
ابراهيم.. هتفضلي في الشقه دي دي واحد صاحبي هياجي من وقت ثاني انت فاهمه وانا هارجع ثاني البلد عنده اخواتي وانت هتفضلي هنا ولو اي احد سال عليك اتصرفي ما تجيبيش ابدا سره لي اخواتي خلي اخواتك عيشه مرفوعين الراس لازم فاهمه لمياء وهي ساكته حاضر يا بابا حقك علي انا اسفه
قصي يدخل هو يضحك ايوه كده انا اخذت اللي انا عايزه اديني ذليته في اكثر واحد هو بيحبها
ايه الفيلم العربي الابيض والاسود ده خلص ولا ما ناويش يخلص في يومه عشان انا بصراحه مليت منه ويا ريت لو كان خلص يا ابراهيم تلم الزباله دي وتمشي عشان انا عايز الشقه بتاعتي
ابراهيم وهو يقوم عليه مثل طول الهائج وينسى تعبه ليه بتعمل في كده يا قصي ليه بتعمل في كده انا عملت لك ايه عشان تدمرني عملت لك ايه لده كله
قصي بغضب ويرمي ابراهيم بعيد انت قول ايه يا ابراهيم ما عملتوش فاهم قل لي في حاجه في حياتي انت ما عملتهاش في انت عملت كل حاجه دمرتني دمرتني ودمرت حياتي ودمرت مستقبلي واخذت حب حياتي مني انت اللي اخذت خلود مني وانا دمرتك زي ما دمرتني انت ختها مني وانا اخذت شرفك منك ودلوقت يا ابراهيم مش هتقدر ترفع راسك في المنطقه كلها بتاعتك مش بس ترفع راسك في بيتك والكلام اللي انت قلته ده انك انت هتبعد البنت والكلام الفاشل ده انساه عشان انا هابقى وراءك وراء البنت وهادمرك في البنت الثانيه لو دي سابت البيت ومشت خليها في بيتها لما يجيها عدلها يا حبيبي ههه يلا برا برا مش عايز اشوف وشك وخلي بالك انا مراقبك ومراقب بنتك وكل حاجه عنك انا عارفها والبنت دي هتفضل عندك في البيت انت سامع يا ابراهيم عشان الناس في الراحه وفي الجايه بصراحه انا عايزها تشوفها
ابراهيم بغضب انت متخلف متخلف يا قصي انا بنصحك تروح لك مستشفى امراض عشان خاطر انت مريض هي قالت لك من اول ان هي مش بتحبك يا اخي ايه هو عافيه وانت كده فاكر نفسك انك انت بتحبها ده انت كده مطرح ما هي قاعده الله يرحمها كرهتك يا اخي بتدمرها بنتها روح منك لله حسبنا الله ونعم الوكيل فيك يا شيخ في اللي عملته في بنتي وحق بنتي هاخذه منك ومن اللي عمل كده
قصي وهو يضحك انسى انا مشيت من البلد خالص بره البلد مستحيل يرجع ثاني عارف يعني ايه مستحيل يرجع يعني تنسى ويا ريت تجوز بنتك لي اي واحد قبل ما الفضيحه تبان ههههههه
نيفين.. تحضن اسد وتبكي انت عملت ايه يا ابني دمرت البنت ودمرت حياتها ودمرت مستقبلها ليه كده يا ابني واذا كان هو عايز يعمل اي حاجه كان عملها هو بنفسه حرام عليكم البنت اللي انت عملته فيها ده
اسد يصرخ يعني كنت عايزاني اعمل ايه يا امي كان هيموتك يا امي عارفه يعني ايه وانا ما اقدرش استغنى عنك انا
عملت ده كله عشان خاطرك انتي
الام.. تضرب على وشها كنت سبتني مت ولا كنت غرت في داهيه بس ما كنتش عملت كده انت عارف نفسك عملت ايه يا اسد انت دمرت البت يا اسد
اسد.. وهو يبكي عارف يا امي عارف بس كان بيدي اعمله هو كان بيهددني بكي وانت عارفه انا انت في نظري ايه يا امي........
الكاتبه شروق خالد