رواية اميرتي ذات النقاب الفصل الثالث 3 بقلم اية فيصل

رواية اميرتي ذات النقاب الفصل الثالث 3 بقلم اية فيصل

 رواية اميرتي ذات النقاب الفصل الثالث 3 بقلم اية فيصل 



#أميرتي_ذات_النقاب

بقلم🖋آيه فيصل


part(3)

احيانايغرقناالحزن حتي نعتاد عليه وننسي أن في الحياة اشياء كثيره يمكن أن تسعدنا


الدكتور:البقاءلله

حسين:لاحوله ولاقوةالابالله العلي العظيم أن لله وإن إليه راجعون





نور:أول ما سمعت الجمله من الدكتور  وهي في عالم  تاني والدموع أخذت مجرها علي وجنتيها 


الهام:اكتفت بأنها اخدت نور في حضنها وفضلت تطبط عليها


نور:أنا عاوزه اشوف ماما لاخر مره 

الدكتور:بص ع حالتها  وبعدين بس لحسين  بمعني  انها مش هتستحمل وبعدين سمحلها تدخل 


نور: رجليها مش شيلها فضلت تتسند ع الحيط لحد مدخلت  

عند مامتها وقعدت جمبها  وفضلت  تبوس في  ايديها  وراسها  ليه كده يا ماما  سبتيني  لوحدي انتى عارفه إني مليش حد غيرك ليه توجعي قلبي عليكي أنتي كنتي ابويا وأمي في نفس الوقت ومحسستنيش  بغياب بابا  وفي الاخر انتي كمان سبتيني زي بابا  هو انا بنت مش كويسه  عشان كده سبتيني لوحدي صح 

عيطها ذاد وفضلت ممتها  وفضلت تعيط 


الهام: دخلت وشافت نور هي وبتعيط   مسحت دموعها  وراحت جمب نور كفايه كده يا حببتي حرام عليكي أنتي كده بتعزبيها  ادعليها بالرحمه  ده قضاء ربنا وانتي مؤمنه بييه

نور: ونعم بالله 

إلهام: يلايا حببتي قومي معايا اخدت نور وطلعت بره 

 

حسين اتصل ع أحمد وعملوا كل اجرأت الدفنه وبعد مخصلوا 

  ودفنوها رجعوا ع القصر 


إلهام: زهراء خدي نور ع اوضتك خليها ترتاح 

زهراء: حاضر يا ماما يلا يابت نور قومي معايا 


اسماء: مسكينه اوي والله صعبانه عليا ربنا يصبرها 


إلهام: يارب يابنتي أنتي لو شوفتيها لما الدكتور قلنا الخبر كانت زي اللي تايه 


بركات: والله أنا ممصدق سندس اللي ليه امبارح عملالي القهوه وجيبالي الجريده انهارده تموت لا حوله ولا قوة الابالله 


حسين: ده قضاء ربنا يبابا وهي خلاص اخدت نصيبها من الدنيا 





أحمد: دخل السلام عليكم 

الكل وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 


حسين: خلصت كل الاجراءات يبني 

أحمد: ايوه خلصت كل حاجه


حسين: ماشي يلا تصبحوا ع خير هروح ارتاح شويه أنا مصبح واقف علي رجليه 


إلهام: روحي يا اسماء خدي اكل لنور يا حببتي ماكلتش حاجه من الصبح حاولي معاها خليها تاكل 

اسماء: حاضر يا ماما اخدت الاكل وطلعت عند زهراء ونور  ولقيت زهراء اخده نور في حضنها ونور نايمه 

اسماء: هي نامت 

زهراء: ايوه دي كانت هتموت نفسها من العياط 

اسماء: بس ماما بتقول أنها ماكلتش حاجه مصبح 

زهراء: هيا نامت خلاص متصحيهاش 


اسماء: ماشي ياا تصبحي على خير انا في اوضتي لوحدي فيه حاجه ابقي اندهي عليا 

زهراء: وأنتي من اهل الخير  


عند إلهام وأحمد 


أحمد: اي اللي حصل يا ماما داده سندس كان عندها اي مهي كانت كويسه 


إلهام: والله معرف يبني الدكتور كان بيقول انها كان عندها عمليه قلب مفتوح

أحمد: ازاي ده وهي ليه مقلتش لحد 


الهام: كفايه يارب أحمد أنا اللي فيا مكفيني مش وقته الكلام ده أنا رايحه انام


وبعد مرور شهر ع وفات سندس  عائلة بركات كان دعم وسند لنور ومع ذالك مازالت نور حزينه علي فراق والدتها


في الصباح صحيت نور وتوضت وصلت الصبح وفضلت تدعي ربنآيوفقهافي الامتحانات  لان اليوم  هواول يوم في امتحاناتها

 لبست نور ونزلت صباح الخير

الكل علي السفره صباح النور


الهام:يلا يا حببتي تعالي فطري





نور:لا يا طنط مليش نفس ابقا افطر بعدين يلا سلام عشان

هتاخر ع الامتحان

الهام:استني طيب احمد هيوصلك في طريقه

نور:لاعادي انا هركب موصلات

احمد:المدرسه ع طريقي يلا تعالي اوصلك


ركب احمد العربيه ونور اتكسفت تقعد جمبه من قدام

وراحت قعدت ورا احمد بص عليها من المرايه وسكت

وصلوا نور واحمد عند المدرسه

احمد:يلا انزلي وصلنا

نور:متشكره جدا لحضرتك

احمد:العفوا ع ايه انتي بقتي واحده من العيله

نور:شكرا عن اذن حضرتك

احمد:انسه نور استني لحظه طلع ادها فلوس

نور:اي ده 

احمد:فلوس ولازم تخديهم عشان تعرفي تروحي ومتقوليش لا

نور:اخدتهم لان هي فعلامش معاها فلوس


في مكان بعيد عن محافظه الشرقيه في الصعيد كان هناك امر يدبر لنور


عم نور: سندس مرات عمك ماتت سمعت

عبدالله:ايوه يا بيوي سمعت احنا لازمن نرجع بت عمنا

عم نور:لازمن تتجوز نور عشان الورث ميروحش لحد غيرنا يا ولدي

عبدالله:متخافش يا بيوي نور مش هتتجوز حد غيري


في الشركه دخل احمد بهياته المعتاده


مني:صباح الخير يا مستر احمد

احمد:صباح النور هتيلي قهوتي بسرعه

مني:حاضر يا مستر احمد





دخل احمدالمكتب وبتدها ب ربع ساعه دخل بلال

بلال:صباح الخير

احمد:صباح النور 

بلال:جهزت للاجتماع دا مهم جدا

احمد:ايوه الملف مع مني

بلال تمام الاجتماع هيبدا الساعه اتنين

ي مكان اخر اسماء واقفه بتتتصل ع السواق عشان يعني اي هتتاخر 

السواق والله يا استاذه اسماء بصلح العربيه وجاي بسرعه

اسماء: لا خلاص متجيش انا هاخد تكسي


واقفه مستنيه تكسي وفجاه وقفت عربيه ملاكي واتفت الباب ونزل منها عمر

عمر اي ده ازيك يا اسماء واقفه ليه كده

اسماء:الحمدالله اذيك انت يا عمر مستني اخد تكس

عمر:ليه فين السواق بتاعكم

اسماء:العربيه عطلت بيصلحها

عمر:طب يلا اركبي اوصلك

اسماء:لا مفيش داعي مش عاوزه اعبك هاخد تكسي

عمر: يلا اركبي وخلصي يا اسماء انتي عارفه انا مش هرد عليكي بتتعبي نفسك ليه

معلومه عمر يعرف اسماء من وهما صغيرين اهلهم صحاب


نرجع تاني لحمد


مني : الاجتماع بدا يا مستر احمد

احمد:تمام ماشي يا مني روحي بلغي مسترمستر بلال

 وصل احمد وبلال اوضت الاجتماعات. وابتدا الاحتماع

فون احمد رن برقم غريب

احمد:الواا 

المتصل ساعدني يا احمد


ستووووووب

بقلمي ايه فيصل 

                        الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×