رواية النصيب الفصل الثالث 3 بقلم ريل محمد

رواية النصيب الفصل الثالث 3 بقلم ريل محمد

 رواية النصيب الفصل الثالث 3 بقلم ريل محمد 

تاني يوم صحيت على ضرب في الباب و خالتي سلوى بتزعق انتي هتعملي زعلانة وقافلة على نفسك اطلعي انا عندي شغل كتير يلا يابت 

ياسمين: جاية اهو 

سلوى: يلا اطلعي شوفي شغلك مششم و عاملالي فيها الشريفة الطاهرة ياما تحت السواهي دواهي صحيح 

 سكت و مردتش عليها و راحت بدلت هدومي و نضفت الشقة و رجعت اوضتي واستنيت العصر بعد ما بابا جيه رحت اول ما شافني زاح وشو الناحية التانية وانا عيط وقلت له انا اسفة 😭😭بص لي و مردش قلت له والله يا بابا انا غلطانة بس والله قلبي مش بأيدي و قعدت عن رجليه وقلت له ارجوك يا بابا تسامحني والله ما هعمل كدا تاني والله مش هشوفو ولا اكلمه والله يا بابا ما هعمل حاجة من وراك سامحني ارجوك انا ماليش غيرك يا بابا بلاش تزعل مني فضلت اعيط واقول كلام مش مفهوم فبابا كمان عيط معاي وخدني فحضنه و قال لي خلآص انا مسامحك بلاش عياط اهدي و جات خالتي سلوى و قالت انا مشوفتش فقوة عينك تغلطي وتنزليلك دمعتين وانا زدت في العياط بابا قال سلوى خلاص ملكيش فيه و انا بعيط و اقول عايزة ماما يا بابا هات لي ماما حضني زيادة و بيحاول يهديني يا حببتي ماما عندي الأحسن مني ومنك اهدي بس خلاص محصلش حاجة اهدي بعد ما هديت بابا خدني على اوضتي نيمني و فضل جمبي لحدي ما رحت في النوم ... 

تعالو بقى اعرفكم على عليتنا 

انا ياسمين ماما الله يرحمها ماتت وانا عندي ١٠ سنين و بابا اسمو خالد  بعدها اتجوز خالتي سلوى الي هي اخت مراتات أعمامي سماح مرات عمي ياسر وثناء مرات عمي يوسف . وعندي عمتي ندى متجوزة بس في محافظة تانية بتيجي عندنا بس من فترة لتانية و دي القلب الحنين عليا اجمل ايام حياتي لما تيجي زيارة . و في عمى محمد ابو أسر الله يرحمه هو ومراته الله يرحمها . أسر دا حب حياتي بنسبالي ابويا واخويا وصحبي وحبيبي وكل حاجة اكتر حد حنين عليا انا متعودة انه محدش بيحبني في ولاد أعمامي حتى اخواتي مبيحبونيش لان مرات ماكنتش بتحب امي فبتالي نقلت الكره دا ليا وانا والله ما عملتلهم حاجة .





عند أسر .....

انهاردة خلاص مسافر بقالي يومين مشوفتش ياسمين عمرها محصلت 🥺💔 كان نفسي أودعها قبل مروح بس مش هينفع  قبل ما اروح رحت لعمي خالد سلمت عليه وكان نفسي تطلع ان شاءالله بالغلط المحها حتى قبل ما اسافر  و عمي أصر انه يروح معاي المطار راح وصلني 

أسر:هو انا ينفع اطلب منك حاجة 

خالد: اتفضل 

أسر: ياريت تخلي بالك من ياسمين 

قاطعني بحدة 

خالد: متنطقش اسمها بلسانك و مش انت اللي حتوصيني على بنتي 

 أسر : انا اسف بس يا عمي مش قصدي اللي انت فهمته بس اللي انت متعرفوش انه ياسمين محتاجة لدكتور شخصيتها مش سويا مفيش حد طبيعي بيصرف كدا 

خالد : انت كمان طلعت بنتي مجنونة 

أسر: مش اي حد بيروح لدكتور مجنون في مشكلات بسيطة لو الواحد ماهتمش بيها هتكبر وهتبقى مرض نفسي بجد انت مش ملاحظ انها كل ما بتعيط تقول عايز ماما و هي مش صغير و امها ماتت بقالها اكتر من ١٠ سنين يعني مفروض تكون اقتنعت انها ماتت 

خالد: لا بنتي معندهاش حاجة و هي كانت متعلقة بامها عشان كدا مش بتنساها  

أسر: مش هتفهم قصدي بس هي محتاجه لمساعدة عشان تعرف تتعامل في حد كبير مبيعرفش ياخد قرار في اي حاجة دا انت لو قلت لها روحي اشتري حاجة لنفسك مش بتعرف تختار عشان انت عودتها انه كل حاجة بتختارها لها 

 وقت الطيارة جاء و بيندهو  انا هروح ابقى خلي بالك منها و من تصرفاتها و هتفهمني يلا مع السلامه نتلاقى ساعة خير يا عمي ...

عند خالد ... 

بعد ما أسر راح كلامه بقى يلف دماغي بس انا بنتي مش مجنونة هي كويسة 

رحت البيت دخلت عندها لقيتها بتذاكر بس عنيها كانت حمرا يمكن كانت بتعيط قعد جمبها 

خالد : انت كنتي بتعيطي يا حببتي 

ردت بسرعة و عنيها اتملت دموع وقالت لا يابابا مش بعيط انا كويسة 

خالد: كنتي بتعيطي ليه ردت يابابا مش بعيط و عيطت خدتها فحضني قلت لها متعلقيش قلبك بحد يا بنتي قالت لي انا اسفة انا وعدتك يابابا بس مش بأيدي بس انا هنساه و عيطت  وهي بتكرر كلامها كتير أنا اسفة انا هنساه اسفة متزعلش هنساه والله هنساه بس ماتسبنيش انت كمان زي ماما وأسر يا بابا ماتسبنيش زيهم 

قلبي وجعني عليها قلت لها يا حببتي انا لايمكن اسيبك ابدا  اهدي خلاص كانت لسه بتتكلم لحد ما نامت 


#النصيب3

#ريل_محمد

                     الفصل الرابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×