رواية احلام المراهقه الفصل التاسع 9 بقلم هي هي جنتة


 رواية احلام المراهقه الفصل التاسع 9 بقلم هي هي جنتة 


#احلام المراهقه

بقلم هي جنتة السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

معاكم اليوم الفصل التاسع

#احلام المراهقه

بقلم هي جنتة

سلمي طلعت من غرفتها لقت ياجين مجهز فطار شخصين 


ياجين: صباح الخير سلمي


سلمي: صباح الخير د/ياجين


ياجين:بلاش دكتور دي ياريت نشيل التكليف 


سلمي :اسفه مش هقدر بعد اذنك 

ولسه هتمشي وقف قدامها وقالها لازم تفطري معايا 


سلمي:بعتذر اتأخرت علي شغلي مش هقدر افطر


ياجين :يبقي انتي لسه زعلانه مني صح 


سلمي:لا ابدأ بس اتأخرت  وإن شاء الله ليا عزومه عندك 


في الشغل 


كانت بتمر مع ري ون علي المرضي وهي ماشيه معاه شافتها 


مايا ودبت الغيره في قلبها وراحت عليهم 


مايا :د/ري ون عامل ايه ممكن نتغدا مع بعض النهارده 


رى ون:اسف د/مايا عندي عمليه كبيره ومش هقدر  


مايا :خلاص يبقي بالليل ومتقولش لا هستناك الساعه ٨ قدام 


بوابة المستشفى وباسته من خده  


فانصدم من اللي عملتو وسابته بسرعه  قبل حتي مايرد عليها 


ري ون: سلمي انا عايز اوضحلك انا مفيش حاجه بيني وبينها 


سلمي :يادكتور حضرتك مش محتاج توضحلى حاجه انت 


حر في حياتك 


ري ون :لا مش حر انا عايز اقولك  اني..


وقبل ميكمل سلمي قالت : دكتور بعد اذن حضرتك عندى شغل 


سلمي مشت وحست انها مش عارفة تاخد نفسها ومش فاهمه 


ليه  وطول اليوم كانت متضايقه وبعد الشغل كانت قاعده في


المكتب هي ورى ون  دخل ياجين وقال:سلمي ان كنتي خلصتي يلا عشان نمشي 


سلمي: ايوا خلصت يلا 

هي مش عارفه وافقت تمشي معاه ليه 

رى ون لما لقاها مشت معاه كان منهار جدا ومتعصب دخل عليه سو يانج لقاه حالته وحشه قاله :مالك في ايه 


رى ون:سلمي مشت مع ياجين وانا حاسس بنار بتسري في جسمى 

سويانج:عادي مش هما ساكنين مع بعض يبقي عادي 


ري ون: لا مش عادي سلمي مش بتكلم حد خالص  والنهارده مكلمتنيش وحاسس ان في حاجه 


سويانج:طب افتكر انت عملت ايه


رى ون: معملتش حاجه مايا جات عزمتني وباستني في خدي 


قدامها وحاولت اشرحلها ان مفيش حاجه بينا وهي من ساعتها  مش بتتكلم معايا 


سويانج:انت متأكد انك دكتور 


رى ون:ليه 


سويانج:واضح جدا انها غارت وغارت يعني بتحبك فهمت 


رى ون:يعني سلمي غارت من مايا طب اتأكد ازاي 


سو يانج:انا هقولك بس اسمع وافهم 


عند سلمي في البيت دخلت الغرفه لقت مى راي قاعده مستنياها علي احر من الجمر 


سلمي:قاعده كدا ليه 


مى راي:عايزه اعرف الفون اشتغل ولا لأ


سلمي جابت الفون وشغلته اشتغل قفلت الباب كويس 


وراحت عند مى راي وبدأت تدور عن التسجيلات وفعلا 


لقتها 


مى راي:سلمي الفون دا لازم يروح للشرطه 


سلمي :من هيروح بيه  للشرطه 


مى راى:مفيش حد غيرك  اقدر اثق فيه سلمي انتي الوحيده اللي وقفتي جنبي متتخليش عني ارجوكي


سلمي :حاضر ياحبيبة قلبي هعمل اللي انتي عايزاه 


بس لازم نحط خطه الاول عشان نقدر نكشفه






مي راي:بصي اولا هنبعت التسجيلات للشرطه ماشي 


ثانيا انتي هتشتغلي علي ياجين تفهميه انك بتحبيه وتخليه 


يعترف ويكون دا في وجود الشرطه ومحدش يعرف بالموضوع دا نهائى

سلمي: الله المستعان

هبدأ من دلوقتي اروح للشرطه بالتسجيلات بس تكوني معايا 


عشان تشجعيني 


راحت سلمي للشرطه وعرفتهم انها لقت الفون دا ولما فتحته 


لقت عليه التسجيلات دي فالظابط اتفق مع سلمي انها تتعاون 


معاه عشان يقبضو علي ياجين


سلمي اول لما وصلت السكن عملت اكل كويس وكان ياجين 


خلص شغل فقالت له : ياجين انا عملت اكل مصري ممكن 


تيجي تاكل معايا 


ياجين:عيونه لمعت وحس ان سلمي بدأت تلين ..ماشي 


انا مقدرش ازعلك 


اكل وكان مبسوط جدا وسلمي كانت هتموت عشان قاعده معاه

والصبح وهي رايحه الشغل لقاته مجهز السفره وطلب منها 


تاكل معاه فوافقت غصب عنها وعي بتحاول ترسم الابتسامه 


 خلصو اكل وطلعو من السكن مع بعض لقت اللي واقف ومصدوم 


رى ون: ياجين د/سلمي خير انتو رايحين الشغل مع بعض 


ياجين حب يخليه يغير اكتر :ولسه فاطرين مع بعض 


رى ون سمع كدا بص لسلمي ومشي وهو معصب 


بدأت سلمي تتقرب من ياجين عشان ترجع حق مى راي


وطبعا مايا مبسوطه بقربهم لبعض عشان يخلالها الجو مع 


رى ون وري ون هيموت من الغيره  وقال لصاحبه انه خلاص مش عايز يعرف هي بتحبه ولا لاوهانا ويو حاسين بقرب 


سلمي من ياجين ومايا وكانو زعلانين عشان سلمي خايفين 


عليها يجرالها نفس اللي جرى لمى راي 


وكانت سلمي حزينه جدا لان الكل اخد عنها صوره وحشه 


وفي يوم ياجين عزم سلمي علي طعام في غرفه بيقدم فيها 


الاكل والموسيقي والشرب والمرح وسلمي وافقت وسألتو 


علي اسم المطعم  فقالها عليه واتفقو علي وقت يروحو 


هما الاتنين وكان السابعه مساءا

سلمي:مى راي انا خايفه جدا 


مى راي : حبيبتي متخافيش ربنا معاكي مش هيسيبك ابدا 


صلي قبل ماتطلعى واقرأي قرآنك  وقولي اذكارك وان شاء الله هيحفظك 


سلمي صلت وقرأت  قرآن وقالت الاذكار


 اتصل عليها الظابط قلها متقلقيش احنا موجودين في الغرفه


سلمي اخدت نفس عميق وتوكلت على الله 


طلعت من الغرفه لقت ياجين مستنيها عشان يروحو يسهرو


ياتري ايه اللي هيحصل وهل هيقبضو عليه ولا لأ

اترككم في رعاية الله وحفظه


#احلام المراهقه


بقلم هي جنتة 

                     الفصل العاشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×