رواية احلام المراهقه الفصل التاسع عشر 19 بقلم هي هي جنتة


رواية احلام المراهقه الفصل التاسع عشر 19 بقلم هي هي جنتة 

السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة

حبيباتي في الله معاكم اليوم الفصل التاسع عشر 

احلام_المراهقه

بقلم هي هى جنتة

وقفنا الحلقه اللي فاتت عند سلمي رجعت الشغل والدكتور 


علي قالها انها تشتغل تحت اشراف دكتور وفي الوقت دا 


دخل الدكتور واول لما سلمي شافته انصدمت  وهي كمان استغرب لما لقاها قدامه


سلمي 😳😳😳😳😳😳😳:رى ون


الفاروق 😟😟:سلمي


د/علي:انتو تعرفو بعض كويس كويس يلا يادكتور خد 


الدكتوره وريها مكتبها وسلمها شغلها من النهارده 


سلمي وهي لسه مصدومه :من النهارده ؟


د/على:ايوا من النهارده خلاص دا انا مصدقت انك رجعتي 


طلعت سلمي وهي لسه بصدمتها وطلع الفاروق هو كمان 

الفاروق وهو مش قادر يتكلم واكنه اول مره يشوفها من يوم رجوعها مصر : س س سلمي عامله ايه 

سلمي بتفرك في ايدها ومش مضطربه جدا :انا الحمد لله انت اللي عامل ايه انت هنا من امتي 

افاروق مرتبك مش عارف هيقولها ايه وهما ماشيين قابلتهم 


د/رهف ولما شافتهم 

رهف /اهلا يادكتور  دى حاله جديده عندك ولا ايه 


الفاروق:لا دي د/سلمي هتشتغل معانا النهارده وكمان هي 


سلمي قطعت كلامه ومدت ايدها لرهف بالسلام :د/سلمي 


جديده معاكم هنا وهشتغل تحت اشراف الدكتور


رهف بصت لسلمي بتناكه  :اه قولتيلي هتشتغلي تحت 


اشراف الدكتور اه طب كويس  بس خلي بالك 


اصل معجبين الدكتور كتير يمكن متعرفيش تشتغلي منهم 


سلمي:لا متخافيش عليا بعرف اتعامل مع المعجبين كويس  اوى 


الفاروق :يلا يادكتوره  


سلمي :يلا يادكتور وشاورت لرهف  سلام 





رهف كانت بتتنطط وتهبد برجلها الارض  من الغيظ والغيره 


وسلمي ماشيه جنب الفاروق عقلها مشتت وقلبها متلخبط 


ومش عارفه هتقوله ايه ولا هتتعامل معاه ازاى وكمان هو 


بيتكلم مصري كويس جدا وقبل سلمي متوصل المكتب لقت جوجو وفاطمه


سلمي:جوجو ايه اللي جابك خير ياماما انتي كويسه


فاطمه انا كويسه بس جوجو اصرت انها تيجي تشوفك وانتي بتشتغلي وكمان تسلم علي د/الفاروق 


ولسه بتلتفت لجوجو لقتها حاضنه الفاروق وهو شايلها علي كتفه 

سلمي:جوجو ايه اللي انتي عاملاه دا


جوجو : اصل بابا عمر وحش جوجو خالص


سلمي😳:بابا عمر مين 


جوجو:بابا عمر دا ياماما 


فاطمه :يابنتي ماهو دا د/الفاروق عمر


سلمي:ري ون هو الدكتور الفاروق عمر


جوجو :ايوا ياماما هو بابا عمر 


دخلو المكتب كلهم وسلمي مزهوله من اللي سمعته 


سلمي:معلش عايزه افهم لو سمحتو 


الفاروق:انا هفهمك سلمي بعد مانتي سافرتي وسيبتيني 


بكيت وتقطع قلبي علي فراقك  فسجدت لله 


وانا لا اعلم اي شئ عن الاسلام فحسيت براحه محستش  بها قبل كدا


فروحت  ل ياجين بس مش هو ياجين اللي اعرفه قبل كدا 


الشاب المستهتر  الاناني لقيته شاب مسلم سمي نفسه  عثمان بن عفان فطلبت منه يعلمني ويعرفني عن الاسلام ففتح الله قلبي للاسلام وعرفت معني كلامك يعني ايه 


أسلم لله مش عشانك وحفظت القرآن الكريم واحاديث كتيره


وتعلمت الفقه والعقيدة والحمد لله رب العالمين واسميت 


نفسي الفاروق عمر عارفه انا سميت نفسي الفاروق ليه 


عشانك انتي سمعت من عثمان انك بتحبي قصص الفاروق 


عمر بن الخطاب فأحببت الاسم وسميت به نفسي


وانتي عارفه انا بحب مصر فنزلت واشتغلت في 


مستشفيات كتير  عشان اقابلك بس للاسف بدون نتيجه 


ووصلت هنا فعرفت انك شريكه في المشفي وانك انجبتي جوجو  انا عارف انك متجوزيش ليا دلوقتي 


فياسلمي انا هستناكي لو حتي العمر كله وجوجو والله انا 


بحبها جدا زى بنتي واكتر ودلوقتي اكنك مسمعتيش 


مني حاجه تعاملي معاكي هيكون دكتورك المشرف عليكي وبس 


سلمي مردتش تقوله انها رفعت قضية طلاق علي فريد 


وبعد اسبوع.....     


ممرضه :دكتوره سلمي المريضه حبيبه اللي وقعت على راسها 


وعملتي ليها عمليه في المخ فاقت وعايزه حضرتك ضروري 


سلمي طلعت تجري عشان تشوفها في اي مالها 


سلمي:ايوا حبيبتي عايزه ايه 


المريضه حبيبه وهي بتاخد نفسها بالعافيه :دكتوره.....عايزه 


اقولك على حاجه ........عايزاكي تجيبيلي ...حقي من 


جوزي ..... هو اللي ضربني ......وهو السبب....... في 


اللي انا فيه ارجوكي... عايزه حقي ميضيعش انا مليش 


حد انتي اكتر حد........... وقف جنبي ....؟.......ارجوكي


وماتت





سلمي :طب انا اجيب حقها ازاي يارب اعمل ايه 


عدي اسبوع كمان علي موت حبيبه وسلمي تقريبا نسيت 


الموضوع  وفي يوم روحت من الشغل تعبانه ومجهده صلت 


ونامت بدون اكل واول ليله متقرأش فيها قرآن حلمت 


انها شافت حبيبه وجوزها بيضربها علي دماغها وهي 


بتستنجد بيها وبتقولها انقذيني الحقيني  وبعدين سلمي 


بصت علي وشها لقاته كله دم وعيونها بتنزل دم


 ورفعت سلمي ايدها لقت  ايدها  كلها دم قامت من 


النوم مفزوعه ومش عارفه تعمل ايه 


اول لما راحت المشفي سألت عن ملف حبيبه وعن التقرير 


والاشعه واتضح لها انها مخبوطه بآله حاده في راسها مش 


واقعه علي السلم زى ماجوزها افاد بكدا وقالت لازم ابلغ عنه


دخل عليها الفاروق:سلمي بتعملي ايه


سلمي:دكتور لو سمحت شوف الاشعه دى كدا 


الفاروق :دي حد مخبوط في راسه بآله حاده دي بتاعة مين الاشعه دي 


سلمي:دى بتاعة المريضه اللي جوزها كان هيموت عشانها


وقال انها وقعت من علي السلم


الفاروق : بتقولي ايه دا انا بكيت عشانه لاني حسيت انه


 بيحبها بجد  وكان عمال يقول مراتي وحبيبتي وبنتي وامي 


وكل ماليا وكان عمال يقول فيها اشعار  انتي عارفه معني 


الاشعه ايه؟ يعني جريمة قتل هتعملي ايه دلوقتي


سلمى: لازم اسلم الاشعه دي للبوليس وهو اللي


 يتصرف كان واقف خلف الباب ممرض معدوم الضمير 


 قريب الجاني سمع  كل كلامهم فاتصل علي مصطفى 


جوز حبيبة


الممرض :ايوا يا مصطفى في مصيبه الدكتوره سلمي 


هتودي الاشعه والتقارير للبوليس وهتبلغ عنك بتهمة


 القتل انا عليا قولتلك وبعد كدا مليش في الموضوع


المهم تبعتلي الفلوس اللي متفقين عليها


مصطفي : ينهار مدوحس بتقول ايه انت مش كنت


 قولتلي الاشعه دي هتتاويها  ومعملتش وكمان 


عايز فلوس فلس عينك وقع اما صحيح بجح 


الممرض :بصي ياصاحبي دا كان اتفاقنا وانا مكنتش اعرف 


انها هتدعبس في الدفاتر القديمه الفلوس توصلني 


بدل مبلغ عنك انا بنفسي سلام 


مصطفي:اه ياك🤬🤬   والله لاوريك انت والدكتورة دى


اصبر بس عليا


ياتري ايه اللي هيحصل لسلمي وللممرض وياتري ايه اللي هيعمله الفاروق لما يعرف ان سلمي اطلقت ؟


اترككم في رعاية الله وحفظه

احلام_المراهقه

بقلم هي جنتة

                     الفصل العشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×