روايه حياه ظابطه الفصل السادس عشر بقلم سما الحملاوي


 روايه حياه ظابطه الفصل السادس عشر 

»بجد مش بهزر المرادي التفاعل مزعلني وانا لو مس عجباكم هوقفها«

#حياة_ظابطة....♥


#البارت_١٦...♥

يوم الاحد االساعه 11

في فيلا احمد الهواري 

يونس...صحيت خدت شاور ولبست قميص رمادي وبنطلون اسود وجهزت نفسي عشان الشغل ونزلت 

لقيت كلو صاحي ومستنيني انزل افطر 

احمد وايمان....صباح الخير يا حبيبي

يونس....صباح النور 

وقعدنا عشان نفطر 

يونس.....بابا لازم تجيب لأش عربية عشان لما تحتاج تروح مكان لو احنا مش موجودين وهي كدا كدا بتعرف تسوق 

احمد....اه عندك حق لازم 

يامن.....طيب هاخدها تجيب العربية الي تحبها ايه رأيك يا عيوشة 

عائشة.....تسلملي ياحبيبي

احمد....طيب روحي معاه تجيبي العربية الي عوزاها 

اش.....حاضر يابابا 

ايمان.....يلا يا عيوشة عشان توصليني في الاماكن الي عوزاها ههه

اش....من عيوني ههه

يونس....هتدفعي التمن في انك كنتي بتمرمطيني معاكي 😂

يامن....يارب بس العربية تعيش😂

احمد....تعيش وتتعبكوا يارب عيوشه تدلع براحتها 😂

اش.....حبيبي يا بابي😂

وقعدوا يهزروا وبعدها يامن اخد اش يجبلها العربية ويونس راح عشان يعدي على حمزة واحمد راح الشركه 

...

في شقة حمزة الهواري ...

.....

حمزة....صحيت خدت شاور ولبست قميص جبلي وعليه بنطلون اسود وجهزت ونزلت وعملت ساندوتش سريع وفطرت وقومت غسلت ايدي وقعدت لحد ما يونس يعدي عليا  لقيت نورا بترن عليا 

نورا.....الو ياحمزة ازيك

حمزة.....ازيك يانورا الحمد الله انا تمام 

نورا.....كويسة الحمد الله

حمزة.....خير في حاجة

نورا.....ممكن تيجي تاخدني في طريقك الشركة لحد ما بابا يجهزلي العربية 

حمزة....هخليها يونس يعدي عليكي وهو كدا كدا جايلي 

نورا.....ماشي شكرا ياحبيبي

حمزة.....العفو يانوري 

واتصلت على يونس وقولتلوا يعدي على نورا ويجيلي

.....

في بيت احمد الدمنهوري

....

حياة ....صحيت خدت شاور ولبست بيجامه عليها ميكي موس وخرجت لقتهم مستنينها على الفطار 

حياة....صباح الخيرات عليكوا 

الجميع.....صباح النور

حياة.... ايه يا مراد هتروح الشغل النهارده

مراد... اه هرجع بقى

اية.... ربنا معاك يا حبيبي

مراد....يارب ياست الكل

وبعد ما خلصت فطار. مراد راح الشغل واحمد نزل الشركه وحياه قعدت مع مامتها وسارة نزلت الجامعه 

حياة.... بقلنا كتير يا مامتي مقعدناش مع  بعضنا

اية..... حبيبت ماما تعالى نقعد مع بعض بئا 

حياة....نعمل ايه بئا وهنعمل ايه على الغدا 

اية....تحبي تاكلي ايه 

حياة....محشي ورق عنب وبتنجان وملوخية وفراخ😂

اية.....ايه حيلك حيلك 😂طيب يلا نلبس وننزل نجيب الحاجات بتاعت المحشي 

حياة.....يلا بينا يامامتي😂 

ولبسنا ونزلنا 

عند اش في الكلية 

ياسمين.....يلا ياعم الرايق عربية وحركات😂

اش....بطلي قر هتولع دلوقتي😂

ياسمين....اخص عليكي انا بقر طيب ياستي😂

اش.....هوصلك بيها انهاردة يكش يطمر😂

ياسمين....هيه هيه😂

ودخلو خلصوا محضراتهم وهما خارجين ركبوا العربية

ياسمين....هتعرفي تسوقي ولا هنموت😂

اش....لا لا هعرف 

وهما ماشين اش كانت مش متمكنه اوي العربية لسة جديدة وفي حد وراهم مكنش عارف يمشي 

ياسمين....اش اقفي على جمب انتي مش متمكنة من السواقة 

اش.....مش عارفة في ايه في انا هقف وخلاص 

ووقفت فجأة والعربية الي وراها خبطتها 

اش......ينهار ازرق العربية اتخبطت ونزلت جري تشوف 

وصاحب العربية نزل 

....مبتعرفيش تسوقي بتركبي عربيات ليييييه 

اش رفعت راسها وهي  مدمعه .....هو انت.

....هو انتتتي 

.....

في كلية سارة ..

...

خرجت من المحاضرات وروحت هي وهدى ومحصلش حاجة مهمه😂

....

في فيلا يوسف الهواري..

نورا....ماما يونس هيعدي عليا يوديني الشركة وهنعدي على حمزة في طريقنا

حنان.....طيب ياحبيبتي 

فجأة لقوا تخبيط على الباب بتطبيل وكان يونس😂

نورا راحت تفتح....ايه في ايه فرح العمدة هو🙂😂

يونس.....يلا ياختي هو انتي واخوكي على طول تعبني لازم اعدي على اي حد🙂

نورا.....😜طيب يلا بئا عشان متأخرش 

يونس بغيظ....اتفضليييي 

وعدينا على حمزة وركب عربيتوا واخدنا نورا الشركة وروحنا احنا الشغل .

...

.....

حمزة ويونس قابلوا مراد واشتغلوا كلهم 

....

احمد ويامن ونورا بدأو شغل

....

في شركة والد حياة الاوضاع كلها كويس.

....

حياة ومامتها جابوا الحاجة وبدأئوا يعملو الاكل 

....

روايه حياه ظابطه الفصل السابع عشر من هنا 



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×