رواية العشق والقدر الفصل الثالث بقلم ليلي هشام

 

      رواية العشق والقدر الفصل الثالث 
 
العشق والقدر

بقلمي ليلي هشام

البارت الثالث 

جاسر:صباح الفل يا برنس.

رعد:صباح الخير يا جاسر عامل اي.

استوب✋(جاسر الجارحي صاحب رعد من زمان من ايام المدرسه ورعد بيحبه جده وبيثق فيه جاسر طويل ذو جسد رياضي شعره اسود كثيف وجاسر احيانا منزله علي وشه عينية سوداء لامعه بشرته بيضه ولدية لحية خفيفه تعطي له هيبه جاسر بيحب رضوي سكرتيرة رعد بس رضوي شايفاه بتاع بنات ده غير أن رضوي في سر في حياتها هنعرفه بعدين😉،اما رضوي فهي بيضاء وعنيها خضرا وشعرها قصير كاري شكله يجنن و طيبه وانطواءيه وعايشه لوحدها لأن باباها ومامتها متوفيين)

جاسر:تمام كله زي الفل بقولك اي اخبار الصفقه الجديده.

رعد:رضوي هاتجبلي الورق بتاع الصفقه وهشوفه انت تعرف أن في منافس داخل معانا في الصفقة دي.

جاسر:اه عرفت واستغربت جدا مين الشركة الي تتجرأ وتدخل منافسه وهي عارفه كويس أن شركة السيوفي داخله في الصفقة 

رعد بخبث:وهتستغرب اكتر لما تعرف مين داخل معانا الصفقه دي.

جاسر:مين.

رعد:احمد العمري 

جاسر:نعم😳ازاي وهو اكيد عارف كويس انك انت الطرف التاني الي ماضي الصفقه دي في أي بقي.

رعد:في انو بيحاول يلعب معايا عايز ينافسني ويحط راسه براسي علشان يبينلي انو احسن مني ميعرفش انو هو مش فارق معايا اصلا ولا في دماغي لا هو ولا أبوه.

جاسر:انا مش عارف هو ليه بيكرهك كده ده حتي كرهو ليك ميجيش حاجه في كره ابو ليك والي هيجنني اكتر أن من واحنا في المدرسه وهو كان معانا وكان بيحبك جه بعد كده اول ما دخلنا ثانوي لقيته بعد وكرهنا وكرهك ليه معرفش.

رعد بتنهيده:طول عمري اعرف أن أبوه كان بيكره ابويا الله يرحمه وكان بيكرهو اوي بس عمري ما عرفت ليه لما كنا في المدرسه و لقيت احمد بيتعرف علينا وبيقرب مننا في الاول قلقت بس لما عاشرتو عرفت انو جدع وطيب بس بعد كده ابتددا يبعد عننا وحسين انو بقي بيكرهنا زي مايكون اتبدل بواحد تاني معرفش اي السبب بس اكيد ابوه هو الي بعده عننا كان طيب وجدع.

جاسر:يا يااخي اخيرا اتكلمت شايل كل ده في قلبك وساكت من زمان وانا بتحايل عليك علشان تتكلم.

رعد:خلاص سيبك انت من كل ده وقولي عملت اي في مناقصة الحديد.

جاسر:عيب عليك يا برنس رسيت علينا طبعا وكله تمام.

رعد:طب تمام:وفي أثناء كلامهم دخلت رضوي بالملفات والقهوه بصلها جاسر بهيام ورضوي اخدت بالها

رضوي بتوتر:القهوه يا مستر رعد وودي ملفات الي حضرتك طلبتها مني

حس رعد بتوترها:تمام يا رضوي شكرا

رضوي كانت لسه هتخرج بس وقفت مكانها لما،جاسر:اي يا رضوي تجيبي قهوه لمستر رعد ومستر جاسر لا.

رضوي كان هيغمي عليها من التوتر:اسفه يا مستر جاسر تشرب اي.

جاسر بهيام:شربات انشاء الله (لاعجبتني يا ولاا😂)خرجت رضوي من المكتب بسرعة البرق ضحك رعد وجاسر وبعدين كملو شغل.

....................................

عند ملك كانو كلهم قاعدين وبيشتغلو ومندمجين بس من جواهم كل واحد بيفكر في الي بيحبه كريم بيفكر في ملك ونور بتفكر في كريم وملك بتفكر في........ فما هذا القدر يا صديقي فنحن علي كف القدر نمشي ولا ندري عن المكتوب،وفي أثناء وهما قاعدين دخل حد مكناش نتوقعه أو بمعني اصح ملك مكنتش تتوقع.

......: صباح الخير يا ملك

ملك بذهول:احمد 

استوب✋(احمد العمري الابن الوحيد لسالم العمري صاحب شركات الحديد والصلب احمد كان صاحب رعد وجاسر من ايام المدرسه بس حصل حاجه بعدتو عنهم يا تري اي هي🤔؟احمد شاب وسيم حد اللعنه طويل 

ابيضاني شعره اسود كثيف عينية زرقاء ولدية لحية خفيفه تعطي له هيبه احمد بيحب ملك اخت رعد من وهو صغير يا تري ملك بتحبو 🤔😂

       الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×