رواية قدري الاسود الفصل الخامس 5 بقلم غاده رجب

رواية قدري الاسود الفصل الخامس 5 بقلم غاده رجب




رواية قدري الاسود الفصل الخامس 5 بقلم غاده رجب




 قدري الاسود 5بجد تسلمولي ع تفاعلكم القمر 

_فيه كنت قاعده لقيت رساله جيالي ع الفون ان حاتم تعبان اوي ومحتاجني 

نزلت وانا زي الهبله بسرعه اوي مكنتش عارفه اتصرف طيب امشي ازاي انا مش قادره اتحرك من الخضه اه هو حاتم كان عصبي حبه لكني كنت بحبه كنت شايفه هو الوحيد اللى بيعاملني كويس نزلت ركبت تاكسي بسرعه

_فاضي ياسطا

_اه يابنتي اركبي 

رحمه بعياط: طيب ممكن توديني المكان دا لو سمحت 

_حاضر يابنتي بس اهدي شويه 

_بسرعه والنبي ياعمو اصل جوزي تعبان اوي وانا لازم ابقي معاه 

_يارب يابنتي يسعدك شكلك بتحبي جوزك اوي 

وبالفعل وصلت للمكان وهو المكان دا كان الشركه وانا مكنتش اعرف عنوانها 

دخلت بلهفه شديده 

_لو سمحت فين حاتم 

الموظف: حاتم بيه ف الاستراحه نايم 

_وهي فين الاستراحه دي يعني انا عايزه اشوفه

الموظف: هي ف الدور الرابعه بس مش هينفع تشوفيه لكن مش واخده معاد

_معاد ايه وزفت ايه بقولك دا جوزي يعني ادخل ف اي وقت 












الموظف: لا يافندم ماينفعش لان كدا انا هترفض 

_وسع انت بس كدا من وشي

وبالفعل طلعت جري اشوف حاتم كنت بعيط هستيري كنت مرعوبه عليه سألت ع الاستراحه دي ووصلتلها

لكن لسه هدخل وسمعت صوت ضحكه مايعه كدا جايه من الاوضه

مركزتش اوي لان كان كل همي اساعد جوزي واعرف هو ماله فتحت الباب بسرعه اوي لكني لقيت صدمه عمري لقيت جوزي ف حضن واحده تاني ف حضن بنت غيري 

حاتم بتوتر: رحمه انتي ايه جايبك هنا 

_معرفتش ارد عليه نزلت جري وانا منهاره من العياط والصويت ازاي جوزي انا يعمل كدا دا انا مستحمله قرفه كله ليه يوصلني لكدا نزلت وانا بجري زي الهبله رجعت البيت لكن من كتر العياط والانهيار اغمي عليا 

ماحستش بنفسي غير وانا ف المستشفى وحاتم قاعد جمبي بيعيط 

حاتم بندم: انا اسف يارحمه حقك عليا بجد انا غبي والله معرفتش عملت كدا ازاي دي غلطه وانا معترف بيها لكن والله دا كان شغل علشان صفقه تخلص لازم اعمل كدا بس حقك عليا انا اسف ليكي 

_انا بعياط اسف ع ايه هو انت دعست رجلي بالغلط ولا اتاخرت ع معاد كان بينا ولا بتعتذر ع اهمالك لا ياحاتم انت كسرتني وكسرت قلبي انا اللى مستحمله اني مبقاش ام مستحمله كل القرف دا مستحمله تعبك وصابره لكن الاقيك بتخوني الاقيك ف حضن واحده غيري الاقيك بتقولها نفس الكلام اللى بتقوله ليا انت متخيل الوجع اللى انا فيه طيب ليه تبعتلي وتقولي تعالي انا تعبان 

حاتم بستغراب: اه صح انتي جيتي ازاي وعرفتي العنوان منين

-جيت اما جتلي رساله انك تعبان اوي ومحتاجني نزلت زي الهبله علشان اشوفك مكنتش اعرف ان دي شركتك ياريتني مانزلت ولا شوفت 

حاتم: طيب هاتي الرقم اللى بعتلك الرساله وانا هعرف مين

ارجوكي ماتسبينيش انا ماليش غيرك يارحمه والله انتي مراتي وصاحبتي وكل ماليا حقك عليا 

وبالفعل خرجت من المستشفي وانا مش عارفه وافكر ولا اعمل ايه لقيتني بسرعه بكلم مي 

_الو ايوه يامي

مي: الو ازيك يارحمه عامله اية 

_انا كويسه ياحبيبتي بس ماله صوتك ياا مي

مي بعياط: مش مهم المهم انتي مالك طمنيني عليكي صوتك متغير

رحمه: انا موجوعه اوي يامي انا محتاجه اشوفك

مي بقلق: فيه ايه مالك انا جايه حالا

عدا حوالي نص ساعه ولقيت مي عندي لكن اللى شوفته نساني اني كنت تعبانه 

رحمه: مالك يامي وماله شكلك كدا احكي ف ايه

مي وهي بتحاول تخبي دموعها: انا ماليش يارحمه انتي اللى فيكي ايه

_حكيتلها اللى حصل وانا بعيط ومنهاره كنت بحكي قد ايه انا اتظلمت وقد ايه كمان انا ماليش حد ولوحدي لكن كان رد مي عليا مختلف 

مي: ياااه يارحمه هو عمل كل دا يعني يبقي ف حضن غيرك ويبعتلك رساله

رحمه: بس مش هو اللى بعتها دا رقم غريب

مي: طيب مين ليه مصلحه انك تعرفي حاجه زي دي

رحمه: والله ما انا عارفه حاجه كل اللى اعرفه اني موجوعه اوي اوي ومش عارفه اعمل ايه

مي: هتعرفي تسامحي وتكملي حياتك وتعتبريها نزوه وعدت ولا الموضوع هيفضل ف بالك اصله يفرق هتقدري تنسي ولا لا

رحمه بتنهيده: والله انا مش عارفه بس انا اول مره احس اني ماليش حد كدا انا لوحدي يامي

 وحضنتها وفضلت اعيط لكن لقيت مي هي كمان بتعيط بحرقه مسكت ايديها وسألتها 













_مالك يامي ف ايه احكي ياحبيبتي 

_مي بتنهيده وصوت فيه عياط: انا حاسه ان قلبي وجعني اوي يارحمه انا حاسه اني وحشه اوي ليه الدنيا بتعمل فينا كدا 

رحمه بخوف: فيه ايه طيب احكي بهدوء كدا

مي: انا جبت ل احمد شغل وخليته ليه قيمه وسط الناس انا اللى عملته انا كنت السبب ف كل حاجه لكن نزلت ليه الشغل اول امبارح لقيت عنده ناس تصوري قال عني ايه

مي بلهفه: احمد واخيرا جيت عندك البنك 

احمد: ازي حضرتك استاذه مي 

مي بستغراب: استاذه ايه مالك يااحمد

لكني لقيت بنت وست كبيره قاعدين انا مخدتش بالي منهم والله لقيت الست بتسأل 

مين دي يااحمد؟! 

كان نفسي يقولها دي حبيبتي دي صاحبه الفضل عليا لكن قالها دي بنت كان شغاله معايا علاقتنا سطحيه 

_اما انتي كنتي شغاله معاه وعلاقتكم سطحيه ايه العشم اللى انتي داخله تتكلمي بيه دا

_انا بصيت ل احمد والست وطلعت من المكتب جري وانا بعيط قولت اول مارجع البيت هلاقي احمد بيصالحني وبيقولي اسف لكن من امبارح وهو معملش كدا سابني مع نفسي ولا حتي اتصل بيا يعتذر انا قلبي وجعني اوي يارحمه اوي 

حضنتها جامد وقولتلها احنا مالناش حظ والله  

مي نزلت من عندي وانا فضلت افكر اني لازم انزل عند ماما اربح اعصابي واشوف هقدر اسامح حاتم ولا لا لكن اللى حصل مكنتش اتخيله انه يحصل.... 

#قدري_الاسود

#بقلم_غاده_رجب 

             الفصل السادس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×