رواية عشق العز الفصل السادس 6 بقلم سلمي عادل

 

رواية عشق العز الفصل السادس 6 بقلم سلمي عادل



رواية عشق العز الفصل السادس 6 بقلم سلمي عادل 





عشق العز 💞 البارت الخامس💞

الباب اتفتح ودخلت الممرضه وقالت: دكتور رحيم فحالا برا عاوزه تكشف

روايد بفزع : هو حضرتك الدكتور 

رحيم بصلها بستحقار وبعدين بص لممرضه وقال :شويه ودخلي وهي طلعت

روايد بتوتر:بجد بجد انا اسفه مكنش قصدي 

رحيم بهدوء : ممكن اعرف اي مشكلتك 

روايد بحرج: احم كونت عاوزه اعرف الاشعه دي فيها اي

رحيم اخد الاشعه وقعد يدقق فيها وبعدين بص لروايد وقالها: الاشعه دي بتاعت مين 

روايد بخوف : ماما هي فيها اي 

رحيم :هي تعبانه بقالها قد اي

روايد : كتير

رحيم : هي حالتها خطر جدا ولازم تدخل العمليات ب اسرع وقت ممكن لان لو مدخلتش ممكن لقدر الله تتوافقه 

روايد بخوف: لا لا اكيد هتعملها وبعدين قالت بتوتر :طب ممكن اعرف هتكلف كام 

رحيم:٣٠ الف 

روايد بحزن: تمام واخدت الاشعه ومشيت تحت عيون رحيم الي مرقبها وبعدين تتنهد ف نفسه 

..................................

يسرا كانت بتكلم صحبتها وبتحكلها الي حصل وع جوز عز

صباح : طب هتعملي اي 

يسرا بشر وخبث: والله ما هسبها وزاي ما هو الي جابها وهو الي هيطردها ويا انا يا هي 

..................................

عز صحي من النوم ودخل المرخاص ولبس بنطلون اسود وقميص اسود وبليزر جملي وجزمه جملي وبعدين صحي داليدا

عز :داليدا بس مفيش استجابة عز بيشيل شعرها من ع وشها داليدا قامت بخضه وقالت : سالم ابعد عني ارجوك عز بصلها بغموض وسكت وهي قالت : احم انا اسفه

عز بهدوء: هو سالم كان بيقرب منك

داليدا بتوتر: ها لا لا مكنش بيقرب 

عز ببرود وغموض: تمام 











وبعدين اخد حاجاته 

داليدا ؛ هو انت رايح فين 

عز :الشغل 

داليدا :تمام وانا هنزل عند خالتوا عز مردش عليها ونزل 

وقابل درين 

درين :عز مش هتفطر يحبييي وفين داليدا 

عز بأس راسها وقال: لا يحبيبتي متاخر وداليدا فوق عاوزه حاجه 

درين : تسلم يحبييي ❤️

عند داليدا اخدت دوش ولبست فستان رقيق من بتوع تالا درين الي جابتهولها ونزلت 

.................................. 

سليم كان نام وصحي ع صوت فون بيرن وكان فون تالا اخد وفاتح وقبل ما يرد سمع صوت شخص

الشخص : اي يروحي عامله اي النهارده طبعا انتي عارفه أن اخر يوم ليكي النهارده لو مش عملتي الي قولتلك عليها صورك هتكون مع الكليه كلها واهلك باي ي ملبن

سليم قام بغضب جحيمي ورح ع اوضه تالا ودخل لقها قعده ع السرير مسكها من شعرها جامد وقال: بقي بتضحكي عليا وتقولي بكلم صحبتي ي وس** يبنت الك** انا هوريكي مين الي بتكلمي ها وصور اي الي بيتكلم عنها انطقي 

تالا وهي بتعيط جامد: سليم شعري بيوحعني 

سليم وهو بيشدد ع شعرها اكتر وغيرته عمت عينه: انطقي مين ده والا هدفنك مكانك 

تالا بخوف : حاضر حاضر هقول بس سيب شعري

سليم ساب شعرها وقعد ع الكنبه وولع سجارته وقالها: احكي

تالا بخوف : هو هو بيحبني وقالي كذا مرة بس انا بصده ومش بديلو فرصه والله وكان بيحول يتقرب مني سليم بمقطعه : مجتيش قولتيلي ليه 

تالا: انا اسفه 

سليم ببرود :كملي 

تالا: وفي مره كونت ف الكليه وواحده صحبتي كلمنتي وقالتلس أنها تعبانه جدا ومحتاجه تروح عند الدكتور انا مكنش ليا علاقه بيها اخدت منها العنوان ورحت وبعدين

سليم بغموض: وبعدين

تالا بخوف من برود سليم : روحت واول م روحت هو الي كان هناك شدني وحضني وكان مقرب مني جامد و البنت كانت بتصورنا وبس والله العظيم هو ده الي حصل بس هو بي..

سليم : انطقي 

تالا بخوف: بيهددني بي الصور وقالي لو مش نفذتي الي طلبته منك هنشر الصور ف الكليه كلها وهبعتها ل اهلك 

سليم بهدوء ما قبل العاصفه: هو طلب منك اي 

تالا بخوف من رد فعل سليم: اقضي معاه ليله مقابل أنه يمسح الصور

سليم والغضب اتملك منه : اسمه اي هو وبنت الكل*

تالا بخوف: سليم اسمعني 

سليم بمقطعه وزعقلها مما ادخل الرعب بداخلها: انطقييييي

تالا بخوف: مراد الخطيب و تسنيم القاضي

سليم بهدوء: تمام حسابي معاكي مخلصش احاسب ولاد ميتين الك** دول واربيكي من اول وجديد وسبها ومشي

.................................. 

فريال قعده مع سالم 












فريال بشر: اي ي سالم هنسيب بنت الك** دي كتير كده كونه هنخد من وراها الشهد بس الف** قدرت تخلع 

سالم بشر هو كمان: متقلقيش يماما انا هجبها ركعه عند رجلك وهتشوفي مبقاش سالم لو مكسرتش عنيها

..................................

داليدا نزلت لقت درين ف المطبخ دخلت 

داليدا : خالتوا بتعملي اي 

درين : بعمل قهوه لحازم يحبيبتي عاوزه حاجه 

داليدا : لا يخالتو تسلمي 

درين: بس انتي مش فطرتي 

داليدا : لا انا مش بحب اول ما اصحي افتطر شويه كده وابقي أفطرت 

درين :ماشي يحبيبتي هطلع القهوه لحازم وانزل نقعد ف الجنينه 

داليدا : ماشي هعمل قهوه لينا عقبال متنزلي 

..................................

روايد رجعت البيت وهي مكسره ومش عارفه تجيب فلوس منين عشان مامتها تعمل العمليه دخلت لقت مامتها قعده والتعب باين عليها جدا روايد جرت عليها 

روايد:ماما مالك 

اسماء: لا لا انا كويسه يحبيبتي 

روايد: كويسه ازاي بس انتي تعبانه جدا

اسماء :لا لا روحي انتي بس ريحي شويه 

روايد راحت اوضتها وهي مش عارفه تعمل اي وتروح لمين تطلع منه فلوس لحد ما جي ف بالها فكره ولبست وراحت ع المستشفي وسالت ع رحيم وعرفت أنه ف مكتبه خبطت وسمعته من جوه بيسمع ليها بدخول دخلت وهو بصلها بستغراب

رحيم : اتفضلي اقعدي ف حاجه 

روايد بحرج :احم هو هو ينفع وسكتت

رحيم :كملي

روايد: هو ينفع ماما تعمل العمليه وانا اوعدك اني ف اقرب وقت هتخد الفلوس بس اوعدك والله هجيب الفلوس 

رحيم بتفكير: تمام انا معنديش مانع اعمل العمليه بس بشرط

روايد : شرط اي 

رحيم:وووووووووو


يتبع 

#بقلمي سلمي عادل ♥️ 

             الفصل السابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×