رواية عشق العز الفصل الثاني 2 بقلم سلمي عادل
عشق العز♥️ البارت الثاني ♥️
هبطت طائرة ع ارض مصر الحبيبه تعلن عن وصول اكبر رجل اعمال بعد أن كسبه صفقه نزل من الطائره ركب عربيه
عز :اطلع ع الشركه
السواق: حاضر يباشا
بعد نص ساعه وصل عز الشركه دخل عز الشركه بجمود تحت نظرات الإعجاب من الموظفين فوقفه له الجميع خوفا منه فهو العز من لا يخاف منه
عز : سهيله ابعتيلي يونس وعاوز فنجان قهوه.
سهيله :حاضر يفندم تحت امرك
سهيله راحت ليونس المكتب الي اول ما شافها ابتسم :يونس بيه عز بيه عاوز حضرتك ف المكتب
يونس :هو عز جاي تمام يقمر♥️
ف مكتب عز
يونس :طب مش تقول انك جيت يسطا كونت فرشت الأرض ورد
عز بص ليونس بطرف عينه
يونس :خلاص يباشا ع اي يعني البصه دي
عز :اخبار الشركه اي ف حاجه حصلت ف غيابي
يونس :لا يباشا كله تمام بس قولي انت جاي من المطار ع هنا
عز : اه ف حاجه
يونس :لا ابدا مش المفروض تروح تشوف اهلك وطمنهم عليك
عز : حد قالك اني عيال متضبط ياض مالك وبعدين انت مال اهلك 😒
يونس :خلاص يعم ع اي التهزيق ده انا هروح اشوف بنت القلب
........................................................................
ف منطقه شعبيه ف منزل بسيط جدا كانت تنضف البيت وهي تتذكر ولديها الحبيب الذان اتوفو وقد اي كانت عائشه ملكه لحد ما جي حد من وراها وحط أيده ف وسطها
داليدا بخضه :ابعد عني بقي حرام عليك انت عاوز مني اي ده انا زاي اختك
سالم :فكك من الشغل ده هتيجي يعني هتيجي ورجلك فوق رقبتك والا انتي عارفه انا هعمل اي فيكي يقطه وتركها ظلت تبكي وتبكي ع هذا الحال
فريال: انتي يبت انتي يخرا تعالي هنا
داليدا: خير يمرات عمي ف حاجه ا
فريال: اه يختي تعالي امسحي الحته دي تاني عشان حاسها لسه وسخه
داليدا:بس انا مسحتها وهي نضيفه
فريال : انتي تسمعي الي بقولك عليه يبت انتي هنا بتعملي بلقمتك مش اكتر لا اما يختي اتشمللي وانزلي اشتغالي
داليدا ؛حاضر هنزل ادور ع شغل تاني😔
.......................…..............................................
في فيلا المنشاوي

سليم ؛كونتي فين ؟!
تالا: كونت ف الجامعه
سليم:واي الي انتي لابسه ده
تالا:ماله ؟
سليم بزعق :ليه هي المحترم مش عارفه ماله
تالا: انا والله ما كان قصدي البس كده انا اسفه
سليم :اطلعي ع اوضك ومتنزليش منها سامعه
تالا:حاضر
.................…...................................................
كانت تقف ف الشرفه حتي جاء أحد من وراها وحواطها
حازم :الجميل بيفكر ف اي
درين : ف ولادك الي تعبوني نفسي افرح بيهم اوي يحازم
حازم : مستعجله ع اي مش لما نجيب ليهم الاخ الرابع ولا انتي خلاص راحت عليكي لا انا لسه ف عز شبابي😂
درين :حازم
حازم :قلبه
درين :انت مش ملحظ أننا خلص كبرنا ولا اي
حازم : عمرها ما هتروح علنيا يحبيبي تحبي تشوفي وقبل ما تكلم درين كان حازم شالها وحطها ع الفرش واخدها الي عالمهم الخاص بيهم (حازم دي شقي😂😂)
............................…...................................
عز طلع من الشركه ركب عربيته وراح الفيلا طلع ع جناحه الي متكون من




طلع من المرخاص وراح ف ثابت نوم عميق
.......................................................................
عند بطلتنا كانت قعده عامله تعيط لحد ما رنت عليها صحبتها روايد
داليدا بعيط: الو
روايد: داليدا مالك في اي بتعيطي ليه
داليدا:لا يروحي مفيش حاجه انا كويسه
روايد:انا عارفه انك مش كويسه بس هسيبك لما تهدي
داليدا: ماشي دورتيلي ع شغل
روايد :لا والله طب ي داليدا انتي مش عارفه حد من قريب مامتك ترحيلو احسن من الزفت فريال وسالم
داليدا:معرفش غير خالتوا درين بس مرات عمي قالت إنها مش عاوزني ورمتني هنا
وهنا دخلت فريال يلا يعروسه فرحك يوم الخميس داليدا وقفه مصدومه
داليدا:هي مين الي عروسه
فريال انتي يروح امك رجال ملوي هدومي كده وع قلبه قد اي هنشوف العز خلاص يبت ووهتغوري بدل ما انتي عامله زاي البيت الوقف كده
داليدا:بس انا معرفوش عشان اتجوزه
فريال :ازاي بقي بقي انتي مش عارفه المعلم حسن الي ف الحارة عريس اي لقطه
داليدا:نعم هتجوزيني واحد قد عمي مرتين وكمان متجوز ٣مرات ده عيالو قدي
هنا دخل سالم ضربها بقلم ع وشها: انتي هتسمعي الكلام غضب عن الي جابك وميل ع أذنها قال : بس لعلمك انا اول واحد هتمتع بيكي قبل ما يتجوزك
سبها وطلع ومرات عمها قالت:اجهزي يبت جاي يشوفك بكره اول ما طلعت داليدا مسكت الفون وكلمت صحبها
داليدا: روايد الحقيني
روايد :في اي.
داليدا:قصت كل الي حصل
روايد انتي بتقولي اي ازاي تعمل كده انا قولت مستحيل يوصل بيها الحال تعمل كده
داليدا:اهو الي حصل انا لازم ارضي عن المكتوب كده او كده انا مدفونه بحيا
روايد :انتي متخلفه لازم تروحي لخالتك
داليدا: لا لا بلاش
روايد : جاي ف بالها فكره وبعدين ردت ع داليدا قالتها تمام الصبح هيجيلك وقفلوا
....................................................................
في المساء ف فيلا المنشاوي تجمع الجميع ع العشاء حتي تكلمت
يسرا: اي ي عز مش نوي تخلينا نفرح بيك
عز ببرود: لسه ملقتش شريكه حياتي
يسرا : ليه يحبييي ما تالا زاي القمر اهي وجميله وبعدين انت أولي بيها وهنا سليم كان هيموت من الغيظ
زين :يسرررررا
يسرا: خلاص يزين هو انا قولت حاجه
هنا بدأ رحيم يلطف الجو
رحيم : اي يحج مالك عمال تبصبص لحجه ليه من الصبح وانا ساكت
حازم :اتلم يو*خ وانت مالك
رحيم :كده برضو يزومي تجرحني اه قلبي
حازم :كسر قلبك
رحيم : قال بقولك اي يحج من ناوي تجيب اخ لينا ولا اي
تحت نظرات درين الي ميته من الكسوف ويسرا الي بتبص ليهم بحقد
سليم : ولا هي راحت عليك
حازم:بس يابن الك**منك ليه هيبقي الحفله عليا النهارده ولا اي وبعدين مالك ينسونكي هي عشمتك وغدرت بيك ولا اي
تالا :لا يعمو محدش يقدر ده مز العيله وغمزتلو
رحيم : خدي قلبي وبوسه
تالا :اخدته،
وهنا سليم مسك ايد تالا من تحت السفر وضغط عليها وطلع منها اهه
زين : مالك يبنتي
تالا :ها لا مليش يابابا
عز:طب تصبحو ع خير يجماعه وقرب بأس ايد درين وحازم وطلع
..................................................................
صباح يوم جديد صحيت روايد ولبست

نزلت من البنت واخدت تاكسي جت عربيه من وره وخبطت ف التاكسي راحت نزلت لصاحب العربيه
روايد :انت اي اعمي مش بتشوف ولا اي
الشخص :متحترمي نفسك يبت
روايد:انت الي غلطان وكمان بجح
الشخص تصدقي انك قليله الزوق وانا مش هنزل مستوايه اكتر من كده
هنا صاحب التاكسي جاي وقال:يبنتي خلاص التاكسي مفهوش حاجه كله تمام يلا اركبي اوصلك
روايد :مش قبل ما اربي الاشكال دي
الشخص: بصلها بحتقار من فوق لتحت وركب عربيته وسبها ومشي وهي بقت تاكل ف نفسها
بعد نص ساعه وصلت روايد فيلا المنشاوي وهي دخله خبطت ف شخص
الشخص :انتي اي الي جابك هنا
روايد : كان بيت ابوك هو عشان تكلمني كده وبعدين جاي ورأيا عشان اهزقت صح
كان لسه هيرد بس........
يتبع
#للكاتبه سلمي عادل
مستنايا رايكم يقمرات♥️😘