رواية بريئتي الجميله الفصل التاسع 9 بقلم شهد عبدالسلام

 

رواية بريئتي الجميله الفصل التاسع 9 بقلم شهد عبدالسلام


 

 رواية بريئتي الجميله الفصل التاسع 9 بقلم شهد عبدالسلام 

البارت التاسع


بريئتي الجميله


فجاءه الباب بيفتح


ايهاب بعصبية:ليلتك سوده 


و بيقرب من السرير و هياخد لارا من شعرها


عيسي بتحذير :ايدك جنبك 


وبيتدل من علي لارا المرعوبه و بتبقي ورا ضهر عيسي 


لارا بتعيط و ماسكه في ضهر عيسي 


عيسي بصوت رجولي عالي:اظن أن في باب اوضه


و بيبص علي مها و نيروز


عيسي :انتو بقي حساب تاني خالص يا و بسخريه يا ست مها انتي وبنتك 


الجد:انت قليل الادب وانتي يا تربيه يا ***ليا تربيه ليكي 


عيسي:اممممم اتفضل معايه شويه 


و هيقوم 


لارا بخوف:والنبي والنبي يا عيسي اوعي...


عيسي بحب و هو بيلبس القميص و سابه مفتوح :اهدي مافيش حاجه شويه و راجع 


كل ده الجد واقف مش قادر ينطق كلمه مع عيسي 


عيسي قدام 


و هيطلع كانت نيروز بتقرب من لارا 


عيسي بيمسكها من شعرها


نيروز:اههه شعري


عيسي ببردو:راحه فين انتي حسابك تقل معايا اوي 












وهو ماسكها من شعرها بص ل لارا:متخافيش 


و بيطلع و هو ماسك نيروز من شعرها و قدامه جدو و مها 


وبيقفل الباب علي لارا 


تحت في المكتب 


عيسي بعصبيه :والله لو شوفت حد فيكم فكر بس يعملها حاجه قبل م يفكر هيبقي من الأموات الكلام للكل 


الجد بعصبية:انت مجنون بتهددني 


عيسي بجبروت :بظبط كده و الدخله الحلوه اللي دخلتها علينا دي مش هتتفوت يا ايهاب بيه. و اعتبر نفسك النهارده بح مافيش شركه خمس دقائق و هيجيلك المكالمه الي تأكد كلامي و دي قرصة ودن بسيطه وانتو (علي نيروز و مها) ... حسابكم جاي جاي ولا ايه يا مهااا


مها بتوتر:يا بني احنا خوفنا علي لارا 


بيضحك عيسي و بيقرب منها يمسكها من دراعها :ابن مين يا*** و خوفتي علي مين يا غاليه اهه لارا اممممم طب ابقي خافي علي نفسك انتي و السنيوره 


و بيطلع من المكتب 


ايهاب صدمه بتنزل عليه عشان متأكد أن كلام عيسي مش مجرد كلام 


و مها متاكده أن عيسي عرف عنها حاجه 


فوق 


عيسي بيفتح الباب 


لارا ببكاء:انا والله كنت همشي انا اسفه 


عيسي و بيقفل الباب و يحضنها:اهدي بس كده اسفه علي ايه 


لارا بشهقات:أن كل اللي حصل ده بسببي 


عيسي و بحنان:لا يا روحي مش بسببك و اهدي بقي كفايه عياط ده انا من يوم م شوفتك بتعيطي انا بزهق علي فكره 


لارا بتبعد و بتبص عليه كده 🥹:يعني زهقت مني و هتمشي صح 


عيسي بضحك علي طفولتها و بيرجع يحضنها:لا لا انا مقدرش علي النظرات دي 


لارا بتبعد:انت بتضحك عليا صح


و بيفقد نظرتها:لا مش صح و اعدلي لسانك ده عشان كل مبتقولي كلمه بدوب فيكي اكتر و يلا علي اوضتك عشان ننزل 


لارا بخوف:لوحدي انا ..


عيسي بخبث:خلاص هاجي معاكي وانتي بتغيري هدومك 


لارا بسرعه:يا قليل الادب و هتخرج 


لارا:هطلع ل ريماس 


ضحك عيسي:ريماس مش موجوده من امبارح 


لارا باحراج:طب ينفع انت تيجي معايه و تفضل برا الاوضه


عيسي ببرود:تؤتؤ انا قليل الادب 


لارا:لا انت محترم 


عيسي ضحك:تمام روحي وانا هفضل واقف علي الباب 












بعد وقت طويل بتخرج وهي لابسه دريس ابيض هادئ و هيلز ابيض و بيعكس لون شعرها البني 


عيسي و هو قاعد علي كرسي قدام الغرفه:كل ده يا هانم 


لارا بكسوف:اسفه 


بيدخل غرفته و معاه لارا


عيسي:دلوقتي دورك استني انا نخلص بسرعه 


لارا :ينفع اعمل مكالمه من عندك معلش فوني فاصل 


عيسي:ماشي بس بشرط 


لارا:ايه هو 


عيسي:,هاخد شاور دلوقتي وبعدين اقولك 


و بيفتح الفون ل لارا 


لارا:الو اياد 


اياد:ايه يا حبيبتي 


لارا :انا مسافر مع عيسي عشان هو مسافر 


اياد بخبث:طب تعالي عندي مع ياسمين 


لارا بتوتر:هااا لا لازم اروح معاه مينفعش خالص هو قال كده ممكن يسبني


اياد :تعالي بس وهو هيسافر يومين و يرجع 


لارا بتوتر اكتر:اسفه اووي بس انا خايفه ميرجعش 


اياد:لا هيرجع 


لارا بإصرار:لا هروح معاه مش انت قولت أن انا اتقدم وانا معاه 


و بتقفل 


عيسي: يلا يا صغيره شرطي 


لارا بلطف:ايه هو مع إن خلاص انا خت مصلحتي 


عيسي بابتسامه :بجد 


و بيقرب منها و بيتكلم :شرط.......

           الفصل العاشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×